Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Han sitter i en jävligt skön sits, gamle Trumpen. Precis som du skriver har demokraterna gjort bort sig för mycket lång tid. Har väldigt svårt att se att de ska komma tillbaks efter att folk sett deras väljarskaror stå och chanta "FUCK TRUMP", kastat ägg på Trump-supportrar och hånat de på alla möjliga sätt och vis.
Varifrån ska dems få sina röster nästa val? Finns inte på kartan att någon som blivit kallad för deplorable och fått ett ägg i huvudet, kommer rösta på det skitpartiet. Det kommer antagligen krävas någon form av offentlig ursäkt för att ens komma i närheten av 50% väljare.
Men de får fortsätta sina subversiva verksamheter bäst de vill. Tycker det är kul att se hur de gräver sin egen grav.
Min tro är att Demokraterna kommer att fortsätta sin färd mot att i än högre grad bli minoriteternas parti. Med minoriteter menar jag främst svarta, som DNC redan äger med hull och hår, och latinos som DNC i runda tal har 2/3 av och hoppas utöka än mer. Diverse andra minoriteter av alla de slag plus liberala vita kommer att vara med på ett hörn men svarta och latinos kommer att vara i förarsätet. Att det konstant kommer att bråkas kraftigt internt om positionerna vid köttgrytan är helt givet..
Det gamla gardet inom DNC är på väg bort och det snarare förr än senare. The Clintons är historia och dinosaurien Pelosi blev visserligen kvar men är även hon borta inom max ett par år. Återstår att se vem som ska skickas upp mot Trump 2020 men att det blir någon betydligt mer ideologiskt radikal person än Hillary Clinton är högst troligt. Min förhoppning är att Nation of Islam-vurmande Keith Ellison, som tro det eller ej bedöms ha goda chanser, tar platsen..
Republikanerna kommer under Trumps ledning att än mer utkristallisera sig som det givna partiet för vita samt även mer lyckade svarta och latinos. Kort sagt folk som vill ha lag och ordning. Vidare så tror jag att asiater, som tidigare lutat åt DNC, kommer att röra sig mer mot Republikanerna..