2017-01-10, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Sif eriksen är nog den bästa cam jag kört med i fifa 17

+1 han är totalt jävla sinnesjuk! Och för 220k (ps4) är han rena rånet dessutom
Citera
2017-01-10, 10:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Postade i vanliga FIFA-tråden men fick dålig respons där, så vi testar här med:

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hur gör ni era mål, som regel (mot mänskliga motståndare)?

Jag spelar 4-3-3 och får ofta bollen på en winger som söker kortlinjen och sedan passa snett inåt bakåt. Det funkar hyggligt att komma iväg med wingern, men sen är det många faktorer som gör att det blir pannkaka av allt. Låt oss säga att jag tar mig förbi backen som går på och når kortlinjen.

* Högt inlägg - funkar aldrig, oavsett om det är tidigt inlägg eller sent. Antingen plockar målvakten det, förlorar 99% av nickduellerna eller så är det inte ens nära en av mina spelare. Det kanske beror på att jag är kass - men jag tycker höga inlägg är totalt random och ingen skicklighet. Ibland har man tur och får bollen på en fri gubbe, men oftast är det att ge bort bollen.
* Medelhögt inlägg (två tryck på inläggsknappen) - rätt i skopan på målvakten. I de få fall min spelare är först på den så avslutar han inte på en touch utan ska ta emot och ta ner, och då är chansen borta.
* Lågt inlägg - Det enda som funkar för mig. Med det sagt funkar det inte bra heller. Ofta springer min forward i passningsskugga så jag inte får fram den och om jag mot förmodan får fram den och har i princip öppet mål - fritt skottläge från 3-5 meter - så sker följande: a. missar mål eller avslutar löst/rakt på (50%) b. dålig förstatouch och chansen rinner ut i sanden (25%) c. mål (25%).
* Passningsknappen är lite samma som lågt inlägg. Antingen blir passningen alldeles för lös eller så gör min forward en usel förstatouch och chansen försvinner.

Det spelar ingen roll om jag kör finesse shot. Mina spelare missar förjävla ofta när de får ett fritt skottläge på nära håll. Förslag på hur jag ska avsluta? Jag siktar mot hörnen (snett uppåt eller neråt framåt på kontrollen) och kör ofta finesse, men jag är en sån jävla målsumpare att det inte finns.

Hörnor har jag i princip gett upp. Målvakterna plockar allt i inom 5m från mål, vinna offensiv nickduell går typ inte oavsett om man har ett monster som Benteke eller Carroll där framme. Har kollat tutorials på youtube och gör som de säger, men sist jag gjorde mål på hörna kan jag inte ens minnas. (det ska sägas - sen jag började slå hörnor med 75% kraft istället för 50% kraft så plockar målvakten inte ner den lika ofta. Men jag vinner aldrig nickduellen ändå.)

Jag får nästan aldrig läge för distansskott med min uppställning. Vet inte om det beror på 4-3-3 eller instruktioner, men oerhört sällan jag har bollen rättvänd just utanför offensivt straffområde.

De mål jag släpper in är inte sällan att motståndarna "promenerar" rätt igenom mitt försvar. En klumpig brytning eller tryck åt fel riktning, sen har han öppen gata mot mål. Ytterst sällan jag själv gör den sortens mål.

Detta är ganska frustrerande då jag inte sällan dominerar mina matcher spelmässigt och chansmässigt men inte alls får den utdelning jag tycker jag borde ha. Kan ha 65-35 i bollinnehav och 5-1 i avslut (varav 3 är "sitters" från 4-5 meter men jag missar), men ligger under med 1-0. Har kollat lite finishing tutorials men inte kommit på hur jag ska bli mer klinisk. Förslag?
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-01-10 kl. 10:30.
Citera
2017-01-10, 11:22
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxus
https://imageshack.us/i/podCVIolp

Sålde av han på en gång så ska köpa ihop något fint nu😏

Grattis!! är riktigt avundsjuk

Frågan är hur mycket toty spelarna kommer att sjunka? Tycker dom är på oerhört låga priser redan nu.
Citera
2017-01-10, 11:28
Medlem
Weird.s avatar
Citat:

Mina mål blir oftast till på att jag spelar mig igenom motståndaren och får ett friläge / 2 mot 1. Väldigt sällan gör jag mål på inlägg. Isåfall brukar de vara låga inlägg som man bara gör tap in på. I regel så tycker jag det är bättre att vända hem om du har bollen på kanten istället för att slå in bollen på chans.

Det absolut bästa avslutet i detta spelet är att skjuta i bortre hörnet. Många spelare trycker två gånger på rund så de blir ett lågt skott i bortre, men jag själv tycker att det inte behövs. Utan kommer du på höger sida om målet, så använder du spelarens högra fot och skjuter i vänstra hörnet.

https://www.youtube.com/watch?v=JoIk9gFu5Uk
Bra video som visar detta.
Citera
2017-01-10, 11:39
Medlem
Citat:

Inlägg gör jag nästan aldrig längre det är isåfall om man kommer i en kontring och man ser att anfallaren kommer i full fart i straffområdet, då kan man lyckas knoppa in ett ibland. Är han stillastående så är det nästan omöjligt. Så när jag kör 4-3-3 och tagit mig förbi ytterback med min ytter ner mot kortlinjen så brukar jag vända tillbaka och springa upp till straffområdeslinjen igen. Där kommer oftast 3 st CMs i full fart i mitten och de har nästan alltid yta att springa på då motståndarens backlinje redan står i straffområdet. Så antingen får man läge för skott precis utanför straffområdet eller så kan man sick-sacka sig igenom med lite väggpassningar med forward tex.

Också viktigt att ha bra spelare som verkligen kan skjuta tex Pogba och Eriksen. Då skall du se att dedär finess-skotten sitter när du väl kommer i skottläge.
Citera
2017-01-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBX
Helvete vad profit de blir på IFs idag

På vilka kort?
Citera
2017-01-10, 12:05
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:

Inläggen e hel konstiga oftast, fattar ej varför spelaren ej nickar eller skjuter på fritt mål. Nä dom ska ta ner den å fumla med bollen.
Jag spelar endast med lm och hm då jag gillar Skills ! Men mycket mål gör dom ej.
Väldigt stor skillnad på tex niang å jovitvic (osäker på namn)
Jovitvic gör mest mål i min klubb. Har han som CAM i 4-1-2-1-2 ! Han har hög finnishing stats.
Samma med eder. Hade Sau . Bra pace med skjuter ju som en kratta. Sen att lägga shooting + kort lär ej va en bra ide på spelarna. Då de korten gör spelarna efterblivna.

Så välj spelare med bra skott helt enkelt.

Sen funkar la någon dålig skytt mot mycket sämre motstånd dock.

Är dock inget proffs ! Finns säkert FIFA spelare som kan lägga mål med alla möjliga spelare å vinklar.

Men va lättare förr med tex ben arfa som va rw rf rm på äldre FIFA å lägga mycket mål .
Senast redigerad av sonofnature 2017-01-10 kl. 12:09.
Citera
2017-01-10, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
På vilka kort?

De flesta i veckans TOTW, handlade dem igår på botten för ca 1.5 mille kmr bli bra profit till nästa vecka de har redan stigit bra och mer lär det bli imorgon när dem går ur packs

Edit: tror fortfarande det finns fina Coins att tjäna dom ska upp en bra bit till i pris framöver!
Citera
2017-01-10, 12:37
Medlem
max02s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=DNEwZk2qdx8&t=318s

NepentheZ och InceptionXx diskuterar gameplayet. Mycket bra snack!
Citera
2017-01-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBX
De flesta i veckans TOTW, handlade dem igår på botten för ca 1.5 mille kmr bli bra profit till nästa vecka de har redan stigit bra och mer lär det bli imorgon när dem går ur packs

Edit: tror fortfarande det finns fina Coins att tjäna dom ska upp en bra bit till i pris framöver!

vänta bara till ev SBC som kräver IF kort..då snackar vi
Citera
2017-01-10, 12:41
Medlem
Citat:

Vad har du för anfallare? Av erfarenhet så vet jag att de med högt avslut är så mycket säkrare.. 90+ i finishing och du har en giftig anfallare..jag kör ofta precisionsskott utanför boxen med rätt spelare..sitter ofta i krysset..nära mål kör jag placeringsskott eller ett löst vristskott beroende på situationen..
Sen ang inlägg, jag slår sällan inlägg utan försöker bryta mig in och avsluta med yttern eller spela snett bakåt.. tycker inlägg är för chansartat..känns som anfallaren vinner 1/10 inlägg och då är det sällan mål iaf.. tidiga inlägg funkar däremot bättre..om man ser att anfallaren har fri yta framför sig i boxen...
Citera
2017-01-10, 12:42
Medlem
Citat:

Videon Wierd länka till förklarar bra. Mycket folk klagar på spelarna när dem inte sätter chanser men det är fan A och O att sätta spelaren man skall skjuta med i så bra position som möjligt. Samt veta sina spelares styrkor och egenskaper som han nämner i klippet. Veta vilken spelarens bästa fot och och vad han har för weak foot. Sedan kan man gå mer på djupet och kolla mer ingående i stats men de har inte jag brytt mig om.

Jag gör merparten av mina mål med låga hårda skott i bortre, spelar mig fram till ett friläge. Säg att jag gör 60% av mina mål på frilägen. Kör mycket passningsorienterad fotboll, snabba passningar, väggspel mm. Spelar även en hel del så som du beskriver, ut i djupled på yttrarna, ner mot kortlinje, slår väldigt sällan inlägget där utan jag vänder in mot plan. Antingen går jag in själv om det finns yta, annars som någon skrev ovanför så fyller mittfältet på bra och är ofta passningsbara.

Om jag väl drar ett inlägg så är det ett tidigt inlägg mot en spelare som är såpass ren så att man vet att han kommer få bollen. Han är för långt ifrån deras backar och utom räckhåll för målvakten. Eller så kan jag trycka passningsknapp plus L1 (osäker om det är rätt), den knappen man håller in för att göra hårda passningar längs marken iaf. Oftast går den också skit men ibland kan det funka.

Hörnor är samma för mig, säg att jag gör mål 1 mål på 10 matcher? Väldigt lönlöst... Försöker variera lite och kör hårda mot straffpunkt, en kort på mötande gubbe, slå den mot första stolpen, till gubbe utanför straffområdet om han är fri. Sen släpper jag sällan till hörnmål heller, släppt kanske 5-6 st sedan start. Så ligger iaf på plusstatistik i hörnmål, alltid nåt.

Om jag gör 60% av mina mål på friläge så kommer väl 20% på skott utifrån och 20% på att jag bryter in ifrån kanten och hittar passning in på fri gubbe i straffområdet. Borde kanske lämnat några % åt helt slumpmässiga mål med för det händer ju det med...

Kan kort tillägga att för mig handlar det ofta att lära känna spelarna jag spelar med. Tar ibland lite tid att komma igång hur man skall spela med enskild spelare. Jag köpte på mig ett nytt lag i helgen, mitt dyraste hittills. Jag tror ändå att det skall gå bra direkt med spelarna man köpt, stora förbättringar än de jag haft tidigare. Startade söndagen med 1 oavgjord och 3 förluster med det laget. Klarade mig kvar tack varje matcherna jag gjorde med mitt fitnesslag. Igår satte jag mig ner och startade div 4 med 4 raka förluster, började fan nästan brinna i huvudet på mig. Sket i att spela fitnesslaget utan nötade på. Sen vände jag med att vinna 5 raka och allt föll på plats. Kom in i hur mina offensiva spelare funkar och hur dem skall användas. Haft ofta haft svårt att få mina yttrar att leverera men med Martial och SIF Salah har jag fått ordning på det med. Jag ville spela den sista matchen också för uppflyttning när jag fick laget att funka men sonen vaknade så fick ta hand om honom. Hoppas flytet sitter i ikväll

edit. Skall sägas att jag också är en stor målsumpare. Borde göra fan så mycket mer mål än jag gör... men det blir bättre och bättre. Har för mig att Ivan Lapanje sa att det är sjukt värt att nöta avslutningsövingarna, dem som man får olika lägen i 2mot2, 2mot1, 3mot3 osv. Har inte orkat det själv då den lilla tid jag har till spelet vill spela online. Har man tiden så skall det vara värt att köra.
Senast redigerad av grahnen 2017-01-10 kl. 12:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in