2017-01-10, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Hör mn inte röster i huvudet om man är Schizofren?

Kanske?

Jag är långt ifrån någon expert men vanföreställningar typ "grannarna kontrollerar mina tankar via brevlådan" kan vara typiskt.

Röster vet jag inte. Jag tror att det är mer som att det är tankar i huvudet som upplevs komma från någon annan, det finns ett annat jag i huvudet.
Citera
2017-01-10, 05:27
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Exploderat?? Vad pratar vi om för glas nu? Har du explosivt glas i de fönster där du bor?

Jag tycker inte heller att det är konstigt med att det ligger glas på utsidan. Det förklarade jag ju i mitt förra inlägg. Slår man bara i sönder den yttre rutan först så lär skärvorna efter denna hamna på utsidan.

Nej. Det ligger inte glas på marken bara för att någon har "knackat en ruta på en bil". Det mesta ligger inuti bilen.

Exploderat var väl fel ord av mig, men dagens glas splittras iaf mer än de äldre, vet ju ej vad det var för glas.

Ang en bil som fått rutan ligger det mesta glaset i bilen ja, men det brukar iaf ligga en del utanför.
Du har säkert sett det på parkeringsplatser ibland.

Som sagt detta är mina teorier
😊
Citera
2017-01-10, 06:28
Medlem
[quote=FuckBlash|59552179]Exploderat?? Vad pratar vi om för glas nu? Har du explosivt glas i de fönster där du bor?

Skulle gissa att han menar härdat glas. Det blir ungefär som sockerbitar av hela rutan när man slår in den. Man skär sig inte eller mycket lite på sånt. Men det är väl ingen som har sånt i ett vanligt hus.
Citera
2017-01-10, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Exploderat?? Vad pratar vi om för glas nu? Har du explosivt glas i de fönster där du bor?

Jag tycker inte heller att det är konstigt med att det ligger glas på utsidan. Det förklarade jag ju i mitt förra inlägg. Slår man bara i sönder den yttre rutan först så lär skärvorna efter denna hamna på utsidan.

Nej. Det ligger inte glas på marken bara för att någon har "knackat en ruta på en bil". Det mesta ligger inuti bilen.

Var ligger resten av glaset?
Citera
2017-01-10, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Kan bara tala för mig själv, e bipolär och har aldrig varit aggressiv mot ngn annan när jag varit varken nere eller uppe. Är jag nere så tänkte iaf jag på suicidtankar. Är jag uppe så håller iaf jag på med tusen projekt och vill väl till alla

Tror isåfall på ngn annan diagnos blandat med tabletter som utlöst psykos

Men som sagt detta är bara hur jag är och mina teorier

Som sagt har ingen erfarenhet på området men har fått den
uppfattningen som du beskriver.
Tror inte heller att bipolär diagnos är orsak till morden.
Citera
2017-01-10, 07:36
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Hör mn inte röster i huvudet om man är Schizofren?

Kanske?
En av syntomen kan vara röster
Citera
2017-01-10, 07:40
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Som sagt har ingen erfarenhet på området men har fått den
uppfattningen som du beskriver.
Tror inte heller att bipolär diagnos är orsak till morden.

Mycket osannolikt pga att bipolära vanligen skadar endas sig själv och då i den depressiva skedet.
Citera
2017-01-10, 08:49
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Hm mani kan gå över i aggressivitet men oftast är det "kom med och se den här fantastiska grejen". Sen kan det bli tvära kast i humöret när det viker av neråt.

Schizofreni är oftast kopplat till nedstämdhet och misstänksamhet gränsande till paranoia. Det är möjligt att Simon P har uppgett att han lider av det men den källan är osäker.

Är själv bipolär (men typ två så får aldrig full mani) och är med i en grupp för bipolära där flera både i depression och mani har problem med vanföreställningar och att de hör röster. Det är också flera som hamnar i psykos ibland och tappar verklighetsförankringen. Men dom är fortfarande medvetna om vad som sker och förstår att det inte är på riktigt och kämpar med att motarbeta.

Bipolär sjukdom är inte någon sjukdom som brukar gå ut över omgivningen, utan destruktiviteten riktas framför allt mot en själv. Även om det givetvis finns undantag.
Citera
2017-01-10, 09:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
Är själv bipolär (men typ två så får aldrig full mani) och är med i en grupp för bipolära där flera både i depression och mani har problem med vanföreställningar och att de hör röster. Det är också flera som hamnar i psykos ibland och tappar verklighetsförankringen. Men dom är fortfarande medvetna om vad som sker och förstår att det inte är på riktigt och kämpar med att motarbeta.

Bipolär sjukdom är inte någon sjukdom som brukar gå ut över omgivningen, utan destruktiviteten riktas framför allt mot en själv. Även om det givetvis finns undantag.

Men handlar det då om att de hör röster, och inte ältande av vad någon sagt eller att de tänker tankar som de uppfattar som främmande för dem, något som inte hör till den de känner som sig, extrem mani med lång sömnlöshet kan väl både ge hörsel och synrubbningar.
Citera
2017-01-10, 10:57
Medlem
Quarrels avatar
Ett dygn kvar innan ansökan om omhäktning ska vara inne, och åklagaren är knäpptyst. Vad händer?
Citera
2017-01-10, 11:50
Medlem
Är förlängt till 31.1
Källa: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/utredningen-i-dubbelmordet-i-rabo-forlangs
Senast redigerad av Barame 2017-01-10 kl. 11:53.
Citera
2017-01-10, 11:52
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/utredningen-i-dubbelmordet-i-rabo-forlangs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in