Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-09, 20:31
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Sverige har ingen nationalism, vi har insett att infrastrukturen håller på kollapsa.
Det är enda anledningen till SD framgångar av denna magnitud.
Om du gör samma misstag som de traditionella partierna idag och vägrar förstå varför folk röstar på SD(då att de inte är rasister).
Kommer leda till SD bortgång om man fortsätter slå in på en nationalistisk linje.
Men såklart först måste invandrarfrågan lösas.

Jag delar inte din uppfattning att Sverige saknar nationalism. I grunden är svenskar ett stolt folk med mycket att vara stolt över. Dessvärre har Sverige blivit infekterat av en destruktiv kulturmarxistisk pandemi som vi pga onda, fega eller ansvarslösa politiker inte kunnat stå emot.

Vi är vid randen till ett sammanbrott och då är det inte särskilt smakfullt att klanka ner på andra länder och politiska ledare som faktiskt tar sitt ansvar för sina medborgare. Trump är en modern hjälte och lyckas inte ni kulturmarxister kväva västvärldens folkliga vilja så kommer Trump att bli beskriven som just en hjälte i historieböckerna. I USA och alla då existerande västländer.
2017-01-09, 20:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Jag delar inte din uppfattning att Sverige saknar nationalism. I grunden är svenskar ett stolt folk med mycket att vara stolt över. Dessvärre har Sverige blivit infekterat av en destruktiv kulturmarxistisk pandemi som vi pga onda, fega eller ansvarslösa politiker inte kunnat stå emot.

Vi är vid randen till ett sammanbrott och då är det inte särskilt smakfullt att klanka ner på andra länder och politiska ledare som faktiskt tar sitt ansvar för sina medborgare. Trump är en modern hjälte och lyckas inte ni kulturmarxister kväva västvärldens folkliga vilja så kommer Trump att bli beskriven som just en hjälte i historieböckerna. I USA och alla då existerande västländer.
Var tyvärr inte tydlig nog insåg jag efter posten, givetvis finns det nationalister.
Men inte ens i närheten som på många andra ställen, och de som röstar på SD är en bråkdel nationalister eller rasister.
Polen där har du ett nationalistiskt land, Sverige, nä inte en jävla chans.

Sen användandet av politiska uppfattningar(i detta fall kulturmarxism) och göra om de till svärord, är beklagligt och visar på bristande förmåga att debattera.
Och har inget med vad du tycker om dom, då jag antar vi tycker detsamma om dom(=illa), så passar det sig inte göra om det till ett ord som ska användas som ad hominem.
Men antar det är biverkning av polarisering.

Nä, jag Trump kommer aldrig bli beskriven som en hjälte.
På sin höjd en bra president, och det är ett mycket gott betyg.
Du kanske ska skippa halleluja på Trump, blir låte som man undrar om man är i religionsforumet.
2017-01-09, 21:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.globaltimes.cn/content/1027972.shtml

Intressant verkligen! Då betyder det alltså att Trump lämnar dörren öppen för Kinesiska firmor.
Och att han lurade skjortan av väljarna då han orerade om Kina. Business first.

Du är inte så smart. Trump var skeptisk till den nuvarande exporten från Kina till USA. Han har aldrig sagt nej till att kinesiska företag skapar jobb i USA.
2017-01-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Exakt, Trump är så värdeinvalidiserad så jag saknar ord. Jag har svårt att tänka mig någon mera oduglig till rollen som USA president än han.

Ser fram emot den uppsjö av självförnedrande youtubeklipp som kommer att dyka upp under hans 4 år som president (Om han överlever så länge)
2017-01-09, 22:13
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Klart han gjorde. Den enda business han kan är att luras och bedra
Fast nu har det visat sig att mötet handlade om att få in amerikanska företag på Alibaba.
2017-01-09, 22:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Donald Trump had nothing to do with our new US jobs, Fiat Chrysler reveals
Car firm tells The Independent its CEO has not even spoken directly with the President-elect
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/fiat-chrysler-donald-trump-more-jobs-us-plants-michigan-ohio-cars-suvs-trucks-sergio-marchionne-a751 7986.html

Herregud han tar på sig allt som inte ens är hans verk. Dom har inte ens talat med puckot.
Nu får han sluta ljuga och sluta anställa hela sin familj. Senaste svärsonen som jagar affärer i Kina.
Det blir mer och mer spektakel över hela Trump och hans familj. Dödsstöten är vad som kommer att ske då han väl tillträder. Apan Kellyanne Conway -You always want to go by what’s come out of his mouth rather than look at what’s in his heart.”

Menar apan att vi inte ska ta till oss vad han säger alltså? Herregud, hahahaha..
2017-01-09, 22:16
Medlem
Citat:
Kanske beror på vem som lyssnar eller? I alla fall nådde hon ut, och det kommer säkert vara så att filmer,sketcher, teater, musik osv ägnas åt att uttrycka precis vad man vill om Trump. Det är liksom meningen med yttrandefriheten om man inte är vurmare för diktaturer dvs.
Undrar hur det blir på Oscarsgalan då? Har han skrapat ihop några artister än för sin inauguration day?
#ThingsTrumpThinksAreOverrated pratas det om på sociala medier i alla fall.
Man är alltså emot yttrandefriheten om man kritiserar andras utalanden? Då är du rent konsekvent emot yttrandefriheten.
Meryl Streeps tal sa i övrigt inte ett piss om vad som är dåligt med Trump.
2017-01-09, 22:22
Medlem
Citat:
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/fiat-chrysler-donald-trump-more-jobs-us-plants-michigan-ohio-cars-suvs-trucks-sergio-marchionne-a751 7986.html

Herregud han tar på sig allt som inte ens är hans verk. Dom har inte ens talat med puckot.
Nu får han sluta ljuga och sluta anställa hela sin familj. Senaste svärsonen som jagar affärer i Kina.
Det blir mer och mer spektakel över hela Trump och hans familj. Dödsstöten är vad som kommer att ske då han väl tillträder. Apan Kellyanne Conway -You always want to go by what’s come out of his mouth rather than look at what’s in his heart.”

Menar apan att vi inte ska ta till oss vad han säger alltså? Herregud, hahahaha..

Ford killen sa också att Trump inte hade något med den dealen att göra men ringde honom innan nyheten kom ut.
2017-01-09, 22:26
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Fast nu har det visat sig att mötet handlade om att få in amerikanska företag på Alibaba.

Citat:
NEW YORK — On the campaign trail, Donald Trump threatened to crack down on China’s “outrageous theft” of U.S. goods. Now, as president-elect, he’s huddling with a company that the U.S. government just labeled as a haven for counterfeits.

Citat:
Trump himself has been especially critical of China for failing to stop the sale of pirated goods: His website pledged he would “use every lawful presidential power to remedy trade disputes if China does not stop its illegal activities,” including piracy. And the president-elect has selected Robert Lighthizer, a China hawk, as his nominee to head USTR. But the issue did not come up at the meeting Monday, according to Alibaba.

http://www.politico.com/story/2017/01/donald-trump-jack-ma-alibaba-china-233363

Nja, det tåls att läsas lite till om detta. Och vad Trump ansåg om piratkopiering och vad han lovat osv. Han är ju tyvärr nästintill mytoman skulle jag vilja säga.
Senast redigerad av Moosky 2017-01-09 kl. 22:29.
2017-01-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jared Kushner to be named senior adviser to the president

http://edition.cnn.com/2017/01/09/politics/jared-kushner-to-be-named-senior-adviser-to-the-president/index.html

Pratas om det på FOX även, så antar att det ligger "något" bakom det. En ung herre för en såpass tung post, för ung enligt mig. Han är född -81.

Edit : Det förvånar mig att CNN fick detta först, därför kan det vara lurt och vänta på vad Trump själv säger.

Annars var det kul att se hur FOX hade letat upp snubben som trakasserade Ivanka på flyget, han var inte så pratvillig : http://insider.foxnews.com/2017/01/08/jesse-watters-confronts-ivanka-trump-harasser-daniel-goldstein-matthew-lasner

Kan vara bra där killen köpte ju upp all lokal TV-tid istället för att som Clinton bränna stålarna på de stora bolagen.

Så han verkar streetsmart.
2017-01-09, 22:56
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Kan vara bra där killen köpte ju upp all lokal TV-tid istället för att som Clinton bränna stålarna på de stora bolagen.

Så han verkar streetsmart.
Har inget med saken att göra. Det är att han är Donalds styvson.
Senast redigerad av zergrush 2017-01-09 kl. 23:01.
2017-01-09, 22:56
Medlem
Ni som var så trötta på Clinton och sade att Trump blir så mycket bättre. LÄS!

http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/martin-gelin-donald-trump-verkar-malmedvetet-forsoka-skapa-en-dynasti/

Citat:
Donald Trump verkar målmedvetet försöka skapa en dynasti

Jag var också trött på Clinton dynastin men inte i helvete var jag någonsin så dum att trodde jag att Trump skulle bli något bättre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in