2017-01-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Om du tror att du med hjälp av kroppsspråk kan avgöra om någon är statlig desinformationsagent så förstår jag varför du tror att du kan avgöra om contrails är chemtrails genom att titta på dem från marken.

Det kan lika bra vara så att kroppsspråket säger att han driver med dem om att han är en agent, och är obekväm med att ljuga.

Vet inte hur du gör men tror du att man generellt enbart använder en enda pusselbit när man lägger ett pussel, d.v.s. drar slutsatser? Tror du att man enbart går på kroppsspråk för att dra slutsatser gällande en person?

Såklart inte. Kroppsspråk är bara en bit av en helhet. Om du inte visste detta sedan innan så vet du det nu.
Citera
2017-01-06, 13:57
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Vet inte hur du gör men tror du att man generellt enbart använder en enda pusselbit när man lägger ett pussel, d.v.s. drar slutsatser? Tror du att man enbart går på kroppsspråk för att dra slutsatser gällande en person?

Såklart inte. Kroppsspråk är bara en bit av en helhet. Om du inte visste detta sedan innan så vet du det nu.

Skriv till Donald Trump och fråga! Jag har en känsla av att han inte gillar att staten står för sådana utgifter OM det nu vore sant.
Citera
2017-01-06, 13:57
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:

Vilka är de andra pusselbitarna?
Citera
2017-01-06, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Skriv till Donald Trump och fråga! Jag har en känsla av att han inte gillar att staten står för sådana utgifter OM det nu vore sant.

Kanske gillar Trump företeelsen, måhända mot sin vilja, om det hela presenteras/motiveras på rätt sätt för han?

Sedan är det inte helt säkert att ens presidenter får reda på exakt allt vad jag har förstått.
Citera
2017-01-06, 15:27
Medlem
madtops avatar
Citat:
Inget nytt alls.

Så vi är överens om att kvardröjande contrails har funnits i minst 50 år.
Och vi är överens om att vanliga passagerarplan kan lämna kvardröjande strimmor efter sig.

Men vad vi inte riktigt har benat ut är hur man vet vad som är ett contrail och vad som är ett chemtrail. Om jag t.ex ser en lång vit strimma efter ett SAS-plan - är det en contrail eller ett chemtrail?

Citat:
Vilket sprayande det är idag där jag bor!

Åkte cirka 10 kilometer med bil nyss, på en väg som går mot stan. Vägen in till stan är i princip rak. Konstant sprayande hela vägen in; himlen var fylld av graffitti i form av sprayade streck vilka bredde ut sig flera hundra meter (uppskattar att bredden var hela 500 meter på vissa håll - kanske ännu mer).

Hur vet du att det var chemtrails? Hur vet du att strecken du såg inte var contrails? Varför kan det inte ha varit spår efter vanliga passagerarplan?
Citera
2017-01-06, 16:13
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Kanske gillar Trump företeelsen, måhända mot sin vilja, om det hela presenteras/motiveras på rätt sätt för han?

Sedan är det inte helt säkert att ens presidenter får reda på exakt allt vad jag har förstått.

Så passande att man enligt dig aldrig kan bevisa någonting som har med konspirationsteorier att göra!
Citera
2017-01-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Så vi är överens om att kvardröjande contrails har funnits i minst 50 år.
Och vi är överens om att vanliga passagerarplan kan lämna kvardröjande strimmor efter sig.

Som sagt gällande contrails, med Herndons ord:

"Moreover, the ice crystals that form contrails sublimate, disappearing by evaporation to form invisible gas on a time scale ranging from seconds to minutes (typical) to a few hours (extremes of cold and humidity)."

Lägg "extremes of cold and humidity" på minnet. Och kom därtill ihåg att det är skillnad på chemtrails och det du kallar "kvardröjande contrails".

Citat:
Men vad vi inte riktigt har benat ut är hur man vet vad som är ett contrail och vad som är ett chemtrail. Om jag t.ex ser en lång vit strimma efter ett SAS-plan - är det en contrail eller ett chemtrail?

Du har redan vid flera tillfällen fått bilder, videos och beskrivningar på vad som karaktäriserar chemtrails respektive contrails, eller hur?

Citat:
Hur vet du att det var chemtrails? Hur vet du att strecken du såg inte var contrails? Varför kan det inte ha varit spår efter vanliga passagerarplan?

Du tar upp ett gammalt inlägg noterar jag. Antar att jag redan svarat på även detta, ok?
Citera
2017-01-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Så passande att man enligt dig aldrig kan bevisa någonting som har med konspirationsteorier att göra!

Det är ju inte det jag skriver eller hävdar. Ok?
Citera
2017-01-09, 22:35
Medlem
madtops avatar
Citat:
Och kom därtill ihåg att det är skillnad på chemtrails och det du kallar "kvardröjande contrails".
Så är det självklart, det ena existerar det andra är en väldigt förvirrad konspirationsteori som mest består av vatten.

Citat:
Du har redan vid flera tillfällen fått bilder, videos och beskrivningar på vad som karaktäriserar chemtrails respektive contrails, eller hur?
Nja, jag har för mig att du länkat till en bild med två strimmor på och där någon ritat dit en pil och texten "chemtrails". Och det är ju knappast en förklaring till hur man ser skillnad på dem.

Om man ser en lång vit strimma efter ett SAS-plan - hur vet man om det är con eller chem?

Citat:
Du tar upp ett gammalt inlägg noterar jag. Antar att jag redan svarat på även detta, ok?
Nopp, det har du inte och det är därför jag frågar igen: Hur vet du att strimmorna du såg inte var vanliga contrails?
Senast redigerad av madtop 2017-01-09 kl. 22:40.
Citera
2017-01-09, 23:08
Medlem
madtops avatar
Citat:
ping

Chemtrailsförespråkare brukar länka till den här typen av bilder:
http://www.relfe.com/Images/contrail-break%20small.jpg

Vad har du för förklaring till att det är ett "uppehåll" i cirrusmolnet som finns precis under k-strimman?

Är uppehållet i molnet ett bevis för att det är konstgjorda moln skapade av de ondskefulla Illuminati ? Eller kan förklaringen vara att det lokalt är torrare luft?
Citera
2017-01-10, 12:46
Medlem
Citat:
Nja, jag har för mig att du länkat till en bild med två strimmor på och där någon ritat dit en pil och texten "chemtrails". Och det är ju knappast en förklaring till hur man ser skillnad på dem.

Om man ser en lång vit strimma efter ett SAS-plan - hur vet man om det är con eller chem?

Har svarat dig flera gånger, inte minst genom att hänvisa till de beskrivningar och bilder av chemtrails som går att finna i Herndons vetenskapartiklar.

Därtill verkar det som sagt vara militära flygplan som utför sprayningen.

Citat:
Nopp, det har du inte och det är därför jag frågar igen: Hur vet du att strimmorna du såg inte var vanliga contrails?

Det fanns svar från min sida lite längre fram efter det gamla inlägg du tog upp - det vet du.
Citera
2017-01-10, 12:53
Medlem
Citat:
Chemtrailsförespråkare brukar länka till den här typen av bilder:
http://www.relfe.com/Images/contrail-break%20small.jpg

Vad har du för förklaring till att det är ett "uppehåll" i cirrusmolnet som finns precis under k-strimman?

Är uppehållet i molnet ett bevis för att det är konstgjorda moln skapade av de ondskefulla Illuminati ? Eller kan förklaringen vara att det lokalt är torrare luft?

Vad skall man säga? Bilden av "molnuppehållet" är tyvärr för dålig för att kunna kommenteras. Den visar för lite.

Det avhuggna sprayandet på bilden syns dock tydligt. Oavsett är det skillnad på sprayande och moln.
Senast redigerad av Julma-O 2017-01-10 kl. 12:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in