2017-01-09, 21:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Om mobilen dog så pass snabbt som den verkar ha gjort så kan det tyda på att hon blev överfallen ganska nära stationen, kanske vid parkeringen. Det skulle isf peka på en Anders Eklund-typ.

Förstod det som att det finns ett annat ouppklarat kvinnomord i samma område där kroppen gömts på ett liknande sätt.

Eller överfallen ganska snart efter det att taxin hade lämnat området, det tar cirka sex minuter med bil från stationen till det gamla färjeläget, sannolikt går det att minska ner till 3-4 minuter man man kör vårdslöst.
Citera
2017-01-09, 21:20
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Var finner du uppgiften att föräldrarna var bortresta? Jag kan ha fått det om bakfoten, men var det inte Emilie själv (med föräldrar?) som hade varit bortrest? Jag tänker på prästen som sagt att hon först inte reagerade på att EM inte dök upp i kyrkan därför att hon visste att EM skulle iväg på semester och tänkte att hon var borta längre än det var tänkt.
Det kanske är danskan som spökar, men jag tolkar detta som att föräldrarna varit bortresta:
Citat:
- Plus hendes mor og stedfar skulle have været af sted på ferie, og det ville hun aldrig nogensinde bare været blevet væk fra, siger fætteren, som selv bor i Slagelse.
http://ekstrabladet.dk/112/faetter-til-forsvundne-emilie-hun-skulle-op-at-synge-i-kirkekor/6183907

Man kan ju även fråga sig varför det är kusinen som går ut i media dagen efter försvinnandet och inte föräldrarna.
Citera
2017-01-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eller överfallen ganska snart efter det att taxin hade lämnat området, det tar cirka sex minuter med bil från stationen till det gamla färjeläget, sannolikt går det att minska ner till 3-4 minuter man man kör vårdslöst.

Med tanke på hur lång tid det tog för att någon, av slump, skulle hitta kroppen verkar det varit ett bra gömställe. Det tyder väl på någon med antingen bra lokal kännedom eller någon som kollat upp lämpliga platser runt sina körsträckor och att val av offer är ren slump?

Som i Lisa Holm fallet.
Citera
2017-01-09, 21:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på hur lång tid det tog för att någon, av slump, skulle hitta kroppen verkar det varit ett bra gömställe. Det tyder väl på någon med antingen bra lokal kännedom eller någon som kollat upp lämpliga platser runt sina körsträckor och att val av offer är ren slump?

Som i Lisa Holm fallet.

Mördaren kan ju ha haft fyndplatsen i åtanke innan han skred till verket, det är ingen omöjlighet. Jag spekulerar, men att mördaren bor åt Roskilde eller Köpenhamnshållet tror jag kan vara riktigt.
Citera
2017-01-09, 21:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Det kanske är danskan som spökar, men jag tolkar detta som att föräldrarna varit bortresta:

http://ekstrabladet.dk/112/faetter-til-forsvundne-emilie-hun-skulle-op-at-synge-i-kirkekor/6183907

Man kan ju även fråga sig varför det är kusinen som går ut i media dagen efter försvinnandet och inte föräldrarna.

- Plus hendes mor og stedfar skulle have været af sted på ferie, og det ville hun aldrig nogensinde bare været blevet væk fra, siger fætteren, som selv bor i Slagelse.

Skulle ha varit iväg på semester, rak översättning.
Citera
2017-01-09, 21:43
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:

Ja, jag hade noterat detta, men det förekommer ofta dåliga formuleringar i tidningar. Jag tycker det mest logiska är att han menar att hon inte bara skulle ha dragit iväg när hon bodde för sig själv.

Och som sagt, varför är det just kusinen som först går ut i media?
Senast redigerad av KeithRichards 2017-01-09 kl. 21:46.
Citera
2017-01-09, 21:46
Medlem
Citat:

Jag hon skulle åkt med dom på semester, mamman och styvpappan, samma dag då hon aldrig kom hem. Eller tolkar jag fel?
Citera
2017-01-09, 21:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag hon skulle åkt med dom på semester, mamman och styvpappan, samma dag då hon aldrig kom hem. Eller tolkar jag fel?

Eller att de redan åkt och hon skulle sluta upp med dem?
Citera
2017-01-09, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller att de redan åkt och hon skulle sluta upp med dem?

Jag tolkar det som att dom skulle åkt tillsammans, som tidigare år, efter att hon på morgonen skulle sjungit i kyrkokören. Men hon kom inte hem, ej heller till kyrkan.
Citera
2017-01-09, 22:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeoeaa-dk
Leif GW - är det du?

Fyndplatsen for Vivis lik er vældig nära väg 14, nord från Ringsted.

Det har hänt i DK at et tidningsbud har bortført och voldtagit en tjej. Som i det her fallet från 2010:

http://ekstrabladet.dk/112/article4129357.ece

Han hittade en tjej som var på väg hem og ville give henne et lift hem - istellet körte han ut i en skog og våldtog henne.

Fanns Vivis lik öster om väg 14? Det är ju vägen som går mot Roskilde, det går väl att köra tvärs över mot Borup och ut till väg 22, och det finns ju en samling dammar där också där en del av dammarna utgör ett fågelreservat (fast där kan väl människor ränna omkring vissa tider på året)?
Citera
2017-01-09, 22:07
Medlem
Citat:
Jag tolkar det som att dom skulle åkt tillsammans, som tidigare år, efter att hon på morgonen skulle sjungit i kyrkokören. Men hon kom inte hem, ej heller till kyrkan.
Rätt!
Citera
2017-01-09, 22:07
Medlem
Citat:

Som i Lisa Holm fallet.

Behöver inte alls vara så välplanerat bara för att det tog tid innan kroppen hittades. I fallet Linda Chen, där mordet med all sannolikhet var oplanerat, så hittades kroppen bara för att Mats Alm ledde polisen dit. GW sa i sin dokumentär (Sommarmord) om Linda Chen-fallet att det finns kroppar som gömts betydligt slarvigare som blivit liggande i 10-20 år innan de hittats.

Tror som sagt att detta var ett oplanerat mord, och att mördaren körde en bra sträcka, och sedan dumpade kroppen från vägen. Han kan ha känt till platsen i förväg, men knappast kollat upp platser medvetet innan. Hade mordet varit planerat så hade kroppen förmodligen gömts betydligt bättre då detta isf förberetts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in