2017-01-09, 02:34
Medlem
Gikts avatar
Spelar min första WL och vann precis min 18e vinst och är klar för nästa helg och blev först glad men sen kom jag att tänka på att jag har vart sur, svettig, kontroller har flygit så är det ens värt för mig att förstöra en till helg haha fan va jag hatar att spela så under press och svettiga matcher. Jaja nu kan man njuta av de sista 9 matcherna i WL inatt iaf
Citera
2017-01-09, 02:45
Medlem
Jag skulle behöva starta om Ultimate Team från början. En total återställning alltså. Hur går man tillväga då? Någon som vet?
Citera
2017-01-09, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jalkapallo
Suarez är tyvärr bättre i mitt tycke
Det lutar åt det. Blir lite dyrare än Aguero-alternativet. Har testat Aguero en weekendliga, fungerade bra men blir nog bättre med Suarez då han känns mycket mer fysisk än Aguero. Vilket nog kommer behövas med Grizi och Laca som båda "bara" är 175cm.

Kommer även testa på min första legend i och med detta laget. Det blir Davor Suker som LCM, får se om han är något att ha.
Citera
2017-01-09, 03:09
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gikt
Spelar min första WL och vann precis min 18e vinst och är klar för nästa helg och blev först glad men sen kom jag att tänka på att jag har vart sur, svettig, kontroller har flygit så är det ens värt för mig att förstöra en till helg haha fan va jag hatar att spela så under press och svettiga matcher. Jaja nu kan man njuta av de sista 9 matcherna i WL inatt iaf

Hade missat att det var så. Skönt, slipper man det jävla kvalet som brukar vara 100% ren cancer
Citera
2017-01-09, 03:42
Medlem
Gikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Hade missat att det var så. Skönt, slipper man det jävla kvalet som brukar vara 100% ren cancer

Jo jag tyckte mig läsa det nånstans!
Haha ja fy fan kvalet är fan det värsta som finns
Citera
2017-01-09, 07:20
Medlem
Någon som vet när TOTY presenteras? Kan man följa det live någonstans? Sökte själv innan jag skrev skicka nu och hittade detta:

Fifa Football Awards i Zürich
Sänds på Eurosport kl. 18:30 - 19:55

Se om man kan hitta någon länk till det ikväll då. Sugen på IF Kanté men avvaktar om han kommer med i TOTY först. Om så är fallet så antar jag att hans IF går ned i pris ytterligare? Om han inte kommer med så ökar väl det igen?
Citera
2017-01-09, 08:06
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
det jag menar.. Övriga gaming världen garvar åt EA sports för de inte lyckas göra ett väl fungerande spel.. spelar mycket COD och har spelat väldigt mycket Battlefield tidigare..aldrig några problem..visst lagg nån gng men det är ju en helt annan femma.. FIFA har ju problem med allt.. Det du säger vore ju absurt om det hände, men där hade communityn gått bananas och de hade fixat om så var fallet.. EA gör inte ett skit för att förbättra sitt spel, sina servrar etc..de vill bara åt pengar.. Lirar nån NHL, NBA, NFL? Är det samma problem där då det fortfarande är skit EA som gör spelen?

Ännu sjukare är att det skiftar så mycket inom spelets olika lägen. Jag har aldrig upplevt dessa problem i online säsonger med vanliga klubbar, det har alltid varit jämn gameplay. Sekunden man går in på FUT så blir det annorlunda och det kan skifta väldigt kraftigt. För någon som har spelat hundratals matcher varje år märks det väldigt tydligt.

Fifa-communityt klagar också, har sett många klagomål på reddit och EAs forum, men sen finns det även många som försvarar EA in i det sista som om deras liv hängde på det. EA verkr iallafall inte bry sig öht till skillnad från exempelvis Valve. De bryr sig inte om att fixa jämn gameplay, lagg, ta bort klubbdatum som gör att folk fegar ur (hur jävla svårt kan det vara?) matchställ-buggen osv. Dessutom är det insta ban när någon börjar diskutera handicap. Och nu har folk hittat intressanta rader i källkoden som tyder på det och hidden traits (vilket förklarar varför vissa spelare är OP) och trots att dessa diskussioner har blivit stora så säger inte EA ett skit. Var exakt samma grej med chem-gate som visade sig stämma. Fishy much?

Jag hatar EA och det svider i själen när jag ger dem pengar, men det finns inget annat stt välja om man vill ha ett fotbollsspel med stort community. De har ingen konkurrens så de kommer undan med sitt patetiska skit och folk köper enormt många packs så EA får sina pengar... Spelar inte något annat EA sportspel, däremot lirar jag lite NBA från 2K games. Deras NBA är väldigt bra så man kan alltid hoppas på att de ger sig in i fotbollen också...
Senast redigerad av C0w 2017-01-09 kl. 08:08.
Citera
2017-01-09, 08:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Någon som vet när TOTY presenteras? Kan man följa det live någonstans? Sökte själv innan jag skrev skicka nu och hittade detta:

Fifa Football Awards i Zürich
Sänds på Eurosport kl. 18:30 - 19:55

Se om man kan hitta någon länk till det ikväll då. Sugen på IF Kanté men avvaktar om han kommer med i TOTY först. Om så är fallet så antar jag att hans IF går ned i pris ytterligare? Om han inte kommer med så ökar väl det igen?

Citat:
Ursprungligen postat av fifauteam.com
9/01/2017 06:35pm

TOTY i packs från kl 19 enligt samma sajt.

------

Har inte så mycket att göra just nu. Har löst de flesta SBCer för de packs som är värda det (utom 2, men de löser jag när marknaden flödar med kort). 20k coins på kontot, ser inget värt att investera i för tillfället. Enda som är kvar är att "spela spelet". Får väl försöka mig på att kvalificera mig till weekend league i brist på annat.

En grej dock - vilken tid släpps schemat för daily tournament? När WL gick ut nu kl 8 förväntade jag mig att få se daily tournament om 3v, vad den har för requirements. Det finns lite pengar att tjäna när requirements är specifika, typ silverspelare eller liknande. Men schedule har inte uppdaterats, jag ser bara denna vecka och nästa.
Citera
2017-01-09, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
TOTY i packs från kl 19 enligt samma sajt.

------

Har inte så mycket att göra just nu. Har löst de flesta SBCer för de packs som är värda det (utom 2, men de löser jag när marknaden flödar med kort). 20k coins på kontot, ser inget värt att investera i för tillfället. Enda som är kvar är att "spela spelet". Får väl försöka mig på att kvalificera mig till weekend league i brist på annat.

En grej dock - vilken tid släpps schemat för daily tournament? När WL gick ut nu kl 8 förväntade jag mig att få se daily tournament om 3v, vad den har för requirements. Det finns lite pengar att tjäna när requirements är specifika, typ silverspelare eller liknande. Men schedule har inte uppdaterats, jag ser bara denna vecka och nästa.

Det finns ingen regelbundenhet i när nya WL-kval släpps. Vet att innan jul så hade t.om. WL startat innan man kunde se vad det skulle vara för krav på kvalet som stundande veckan efter.
Citera
2017-01-09, 09:23
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Det finns ingen regelbundenhet i när nya WL-kval släpps. Vet att innan jul så hade t.om. WL startat innan man kunde se vad det skulle vara för krav på kvalet som stundande veckan efter.

Ok! Tack för svar. Lite irriterande, då kommer man aldrig vara först på bollen och köpa låt säga billiga silverspelare som "alla" kommer vilja ha sen.
Citera
2017-01-09, 09:40
Medlem
Vad tror ni om MOV-korten? Har ett par stk kvar som jag inte använder längre, sälja nu eller hålla på dom ut TOTY ifall det kommer som krav i SBC?
Citera
2017-01-09, 10:31
Medlem
Hej!

Jag har precis börjat med FUT och har läst på en del, men har fortfarande lite frågor som jag hoppas kunna få svar på här!

-
1. Hur fungerar staff-delen? Är det viktigt att ha bra "personal" eller är det obetydligt?
2. Jag spelade "Weekend league" för första gången i helgen och slutade på 26 vinster om jag minns rätt, jag antog att man skulle få några priser(pack/coins) för detta men det har jag inte fått, dyker det upp snart eller har jag missuppfattat?
3. Har läst om att folk väntar med att öppna packs till vissa datum, vad beror det på?
4. Hur fungerar transfermarknaden? När och varför höjs och sänks priser på spelare?
5. Hur fungerar TOTW?
6. Vad är "draft"? (Som kostar 15 000 att spela)

Tack på förhand !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in