2017-01-08, 14:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Okej lite dyrare kort mao..har en Icardi i klubben..droppat en del i pris så vete fan om man ska investera i några fler.. 87 rated kort..kmr SBC TOTY eller liknande lär det krävas ett lag på 88 rating vilket gör att Icardi säkert går upp till 100k

EDIT: tror även det inom snar framtid kommer nån SBC som kräver IF kort.. vilket gör att discard korten kmr flyga upp i pris så har investerat i ett 30-tal sådana också

Ja, inte 150 st discard-IF denna gång. Av flera skäl. Dels ligger de redan lite högt då folk tror de kommer nu igen - 12-13k för 80-81-ratade IF. Ska man ha 83-84-ratade får man lägga ut 15k och uppåt. Med tanke på det och med tanke på att marknaden är rätt tömd på den sortens kort tror jag mer på en toty Sbc, som du är inne på. Typ - byt in ett lag med 87-88 i overall + 2 IF och få en untradable toty.

Ser att priserna på billiga 84-ratade kort ökat igen. Carvalho och Sommer uppe på 4k nu. Tror inte de kommer behövas denna gång.

Utöver det så är TIF Icardi överraskande billig.

Worst case scenario går jag plus på inom säg 3v tippar jag. Men drömmen är ju den sortens Sbc som får priset på höga IF sticka iväg.
Citera
2017-01-08, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ja, inte 150 st discard-IF denna gång. Av flera skäl. Dels ligger de redan lite högt då folk tror de kommer nu igen - 12-13k för 80-81-ratade IF. Ska man ha 83-84-ratade får man lägga ut 15k och uppåt. Med tanke på det och med tanke på att marknaden är rätt tömd på den sortens kort tror jag mer på en toty Sbc, som du är inne på. Typ - byt in ett lag med 87-88 i overall + 2 IF och få en untradable toty.

Utöver det så är TIF Icardi överraskande billig.

Worst case scenario går jag plus på inom säg 3v tippar jag. Men drömmen är ju den sortens Sbc som får priset på höga IF sticka iväg.

jag har sparat sen tidigare TOTW, dvs senaste 2-3 veckorna..köpt discard för 10-11k..
Köpte på mig 2 Icardi.. några Schmeichel etc..

EDIT: 55 IF kort sitter jag på just nu..en del som jag använder ska tilläggas..men satsat på lite fler 84+ rated IF...sen en hög för ev SBC
Senast redigerad av m4staSWE 2017-01-08 kl. 14:54.
Citera
2017-01-08, 14:59
Medlem
sen kan man tänka sig att vanliga hög rated kort stiger en del...funderar på att köpa på mig en drös spelare som är 87-88 rated för 15k och se vad som händer.. typ Oblak, Handanovic mfl
Citera
2017-01-08, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Blev precis klar. Har aldrig spelat så jämna matcher som detta WL. De flesta börjar få ihop bra lag nu.

Märkte det också. Alla matcher blev det väldigt få mål i och alla var jämna. Kändes som ett svårare WL än tidigare.
Citera
2017-01-08, 15:14
Medlem
sonofnatures avatar
Många som skriver att det segar ibland ! Spelarna rör sig sakta osv !

Det jag märkt e att det blir så oftast i andra halvlek !

Men tittar man på laget när man pausar e det många som tappat kondition , vissa har ju knappt något kvar. Ändå dom starta med 99!

Men aldrig märkt av sega spelare i första .
Sen studsar bollen lite konstigt å fel inkast, passningar å annat tradigt. Men beror väl på att laget alltid funkar lite sämre när man går mot klara av div eller ta hem divisionen. De matcherna kan va sämre!

Annars e ju FIFA 17 ett jävligt bra spel om man jämför med FIFA 15.
16 har jag aldrig provat , jo 1 gång. Men va bara någon minut så svårt å avgöra.

Paketen man köper är otroligt dåliga dock. Köpte för 359 kr. Värdelöst. Köpt paket för coins. Helt värdelöst oxå . Fattar ej hur folk har Messi osv . Köper de för 50.000 kr eller ?
Citera
2017-01-08, 15:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
sen kan man tänka sig att vanliga hög rated kort stiger en del...funderar på att köpa på mig en drös spelare som är 87-88 rated för 15k och se vad som händer.. typ Oblak, Handanovic mfl

Bra tanke! Tänkte exakt samma efter min förra post så jag gick och köpte några 87-88-ratade som var billigast. Tyvärr glömde jag att målvakter inte syns på futhead som default (varför?). Så ikväll kanske jag säljer mina busquets och köper några cech eller buffon.
Citera
2017-01-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Många som skriver att det segar ibland ! Spelarna rör sig sakta osv !

Det jag märkt e att det blir så oftast i andra halvlek !

Men tittar man på laget när man pausar e det många som tappat kondition , vissa har ju knappt något kvar. Ändå dom starta med 99!

Men aldrig märkt av sega spelare i första .
Sen studsar bollen lite konstigt å fel inkast, passningar å annat tradigt. Men beror väl på att laget alltid funkar lite sämre när man går mot klara av div eller ta hem divisionen. De matcherna kan va sämre!

Annars e ju FIFA 17 ett jävligt bra spel om man jämför med FIFA 15.
16 har jag aldrig provat , jo 1 gång. Men va bara någon minut så svårt å avgöra.

Paketen man köper är otroligt dåliga dock. Köpte för 359 kr. Värdelöst. Köpt paket för coins. Helt värdelöst oxå . Fattar ej hur folk har Messi osv . Köper de för 50.000 kr eller ?

slöhet i spelet har inte med trötta spelare eller o göra..det som syftas på är något som ofta är tydligare när det är hög belastning på servrarna.. sega vändningar, dåliga mottagningar enkla passningar som missas.. kolla videon jag länkade så förstår du vad folk menar.. jag spelade 5 matcher igår i draften och det var slött hela tiden.. när spelare som Modric inte kan slå en enkel passning på 5m vet man att någonting är skumt.. när spelet flyter funkar allt
Citera
2017-01-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Bra tanke! Tänkte exakt samma efter min förra post så jag gick och köpte några 87-88-ratade som var billigast. Tyvärr glömde jag att målvakter inte syns på futhead som default (varför?). Så ikväll kanske jag säljer mina busquets och köper några cech eller buffon.

jag är dock orolig att de rasar vid toty då fler packs öppnas.. köpte på mig 6 oblak och några Bravo.. ska kika lite mer på det senare...

EDIT: https://www.futbin.com/17/players?page=1&ps_price=200-20000&player_rating=85-90 där e listan på spelare 85+ för under 20k
Senast redigerad av m4staSWE 2017-01-08 kl. 15:22.
Citera
2017-01-08, 15:24
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
slöhet i spelet har inte med trötta spelare eller o göra..det som syftas på är något som ofta är tydligare när det är hög belastning på servrarna.. sega vändningar, dåliga mottagningar enkla passningar som missas.. kolla videon jag länkade så förstår du vad folk menar.. jag spelade 5 matcher igår i draften och det var slött hela tiden.. när spelare som Modric inte kan slå en enkel passning på 5m vet man att någonting är skumt.. när spelet flyter funkar allt

Ok ! Konstigt det händer andra halvlek då å ej innan. För mig alltså . Borde ju va så från början om det e hög belastning på servarna .
Jo får kolla videon sen .

Är Bundesliga skoj å köra ?
Kör calcio . Funkat bäst för mig av det jag provat.

Men man e ju sugen på byta efter ett tag.
Å coins att ha två bra lag har jag ej än
Citera
2017-01-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Ok ! Konstigt det händer andra halvlek då å ej innan. För mig alltså . Borde ju va så från början om det e hög belastning på servarna .
Jo får kolla videon sen .

Är Bundesliga skoj å köra ?
Kör calcio . Funkat bäst för mig av det jag provat.

Men man e ju sugen på byta efter ett tag.
Å coins att ha två bra lag har jag ej än

jag har märkt det från första start.. mottagningar, hur snabbt de reagerar på knapptryck etc.. sån sjukt skillnad på bra o dålig gameplay..när det är bra är FIFA 17 bästa FIFA någonsin..när det är dåligt vill man bara spy...

Calcio finns helt annat utbud av spelare.. Bundesliga finns roliga spelare men tyvärr dåligt med alternativ på topp...
Citera
2017-01-08, 17:00
Medlem
C0ws avatar
Citat:
jag har märkt det från första start.. mottagningar, hur snabbt de reagerar på knapptryck etc.. sån sjukt skillnad på bra o dålig gameplay..när det är bra är FIFA 17 bästa FIFA någonsin..när det är dåligt vill man bara spy...

Finns det ett spel förutom äckelfifa med competitive där gamelay kan vara så jävla random? Om man tar t.ex. CSGO i jämförelse. Det vore som att spelet helt plötsligt skulle få för sig att just din AK47 helt plötsligt ska få heeelt annan recoil. Eller om spelet ser att ditt lag är bättre än motståndarna, så spelet börjar jobba emot dig. Den höjer accuracy på motståndarnas vapen (mindre recoil) samtidigt som ditt lags vapen helt plötsligt sprayar åt alla håll och kanske någon mS fördröjning. Men just det... det händer ALDRIG. Competitive i CS har i stort sett INGEN randomness och ingen handicap.
Citera
2017-01-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Finns det ett spel förutom äckelfifa med competitive där gamelay kan vara så jävla random? Om man tar t.ex. CSGO i jämförelse. Det vore som att spelet helt plötsligt skulle få för sig att just din AK47 helt plötsligt ska få heeelt annan recoil. Eller om spelet ser att ditt lag är bättre än motståndarna, så spelet börjar jobba emot dig. Den höjer accuracy på motståndarnas vapen (mindre recoil) samtidigt som ditt lags vapen helt plötsligt sprayar åt alla håll och kanske någon mS fördröjning. Men just det... det händer ALDRIG. Competitive i CS har i stort sett INGEN randomness och ingen handicap.

det jag menar.. Övriga gaming världen garvar åt EA sports för de inte lyckas göra ett väl fungerande spel.. spelar mycket COD och har spelat väldigt mycket Battlefield tidigare..aldrig några problem..visst lagg nån gng men det är ju en helt annan femma.. FIFA har ju problem med allt.. Det du säger vore ju absurt om det hände, men där hade communityn gått bananas och de hade fixat om så var fallet.. EA gör inte ett skit för att förbättra sitt spel, sina servrar etc..de vill bara åt pengar.. Lirar nån NHL, NBA, NFL? Är det samma problem där då det fortfarande är skit EA som gör spelen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in