2017-01-07, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Det enda vi har är en "vän" som uttalat sig i pressen. Vad vet vi om "vännens" motiv? Är det sant det han säger, eller vill han bara ses i tidningen?

SP är häktad för dubbelmordet, det talar för att det som vännen säger är sant, tycker du inte?
Citera
2017-01-07, 16:20
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Det enda vi har är en "vän" som uttalat sig i pressen. Vad vet vi om "vännens" motiv? Är det sant det han säger, eller vill han bara ses i tidningen?

Ser ingen vän i tidningen hur ja än letar..
Kan du skicka länk där den sk vännen syns i tidningen e du snäll.
Citera
2017-01-07, 16:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
SP är häktad för dubbelmordet, det talar för att det som vännen säger är sant, tycker du inte?

Det kan fortfarande vara en överdrift. Det finns väl många som dödat andra utan av att de lidit av tvångstankar.
Citera
2017-01-07, 16:35
Medlem
Citat:

Det är det jag menar. Det kan vara en överdrift av någon som övertolkar något SP kanske yttrat vid ett enstaka tillfälle.
Citera
2017-01-07, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Ser ingen vän i tidningen hur ja än letar..
Kan du skicka länk där den sk vännen syns i tidningen e du snäll.

Här, sista stycket. Benämns "kamrat" :http://www.expressen.se/nyheter/valdigt-trevlig-men-inte-som-alla-andra/
Citera
2017-01-07, 16:40
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Här, sista stycket. Benämns "kamrat" :http://www.expressen.se/nyheter/valdigt-trevlig-men-inte-som-alla-andra/

Har läst det men kan inte se någon kamrat som vill synas i tidningen... Vart ser du hen??
Citera
2017-01-07, 16:43
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Har läst det men kan inte se någon kamrat som vill synas i tidningen... Vart ser du hen??

Troligtvis vill man inte vara med i tidningen med bild i sammanhang som detta, Förståeligt...
Citera
2017-01-07, 16:44
Medlem
5549s avatar
Citat:
Menar du att du vill se en bild på kompisen? Är det för att du ska kunna dra slutsatser utifrån hans utseende, typ att han ser ut att gilla blod och att slakta djur?
Citera
2017-01-07, 16:45
Medlem
Rätta mig om jag har fel men tvångstankar eller OCD är väl inte en psykossjukdom. Med det gamla freudianska tänket skulle tvångstankar räknas till neuroser eller hysterier ofta av sexuell natur.

Inget som har bäring på det aktuella fallet mao.

Jag minns killen i Dalby stenbrott. Jonas heter han visst. Han körde nån historia om tvångstankar men ingen gick på dom.
Jag tror att det är bullshit alltihop.
Citera
2017-01-07, 16:48
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Menar du att du vill se en bild på kompisen? Är det för att du ska kunna dra slutsatser utifrån hans utseende, typ att han ser ut att gilla blod och att slakta djur?

Nej inte alls men eftersom man skriver att det kommer från en vän som vill synas i tidningen så antar jag att han syns i tidningen...

Han syns inte i tidningen så då faller vännens motiv.
Citera
2017-01-07, 16:56
Medlem
Citat:
Nej inte alls men eftersom man skriver att det kommer från en vän som vill synas i tidningen så antar jag att han syns i tidningen...

Jag skulle tippa på att en reporter varit dit och talat med folk under lovet. Personen kanske inte i sig eftersträvar att vara i tidningen. Uttallaande kanske heller inte är gjort i illvilja eller med liknande syfte men kan ändå vara utifrån vad någon kanske övertolkat. Om det är en kompis till SP som brukar umgås med honom är det väl begripligt att hen kanske funderar över vad som hänt, det kan ju te sig än mer obegripligt för de som känner honom något antar jag, därav att man söker sådan förklaring.
Citera
2017-01-07, 17:00
Medlem
Citat:

Så kan du väl inte resonera, inte för att jag nödvändigtvis antar att den som uttalade sig hade något särskilt motiv. Men hen kan ju blivit bortklippt, d. v. s. hen tror hen kommer att synas i tidningen vid tillfället hen gör uttaladet, men blir bortredigerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in