Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Ja, det är vad jag menar om jag själv hänger med i min tankegång
Om EM blev mördad så tror jag att överfallet skedde någonstans där hon inte var öppet synlig för omgivning, det finns platser som inte är det längs den gångväg hon ev. tog och på gångvägen kör inga bilar. Du tycker det ter sig troligt att EM har kunnat bli påkörd och GM har plockat in kroppen i fordonet någonstans längs med vägen? Vart kan du tänka dig att det kan ha skett?
Jag tycker nog att på grund av omgivningen så är det inte troligt att någon skulle plocka med sig kroppen, utan att personen hade smitit ifrån platsen utan kroppen, om EM blev påkörd.
Ett överfall kan nog antas ske var det är hyfsat folktomt eller där man kan anta GM beräknar det vara folktomt.
En påkörning kan ju ske, utan att någon direkt ser men GM kanske uppfattar att den kommer upptäckas väldigt snart, kanske av någon han möter om han åker därifrån? Eller att påkörningen sker men gick bra, hon blir omtumlad och förare erbjuder sig att köra hem eller till sjukhus men kör ingendera håll?
Någon nämnde i tråden att dammområdet i Borup bitvis brukar användas som dumpningsplats av bl. a. kriminella. Om hon gick och hann ungefär till Lidl såhar hon väl passerat, om än på visst avstånd, de såkallade "ladubutikerna" (Lidl är väl också det). Bilen kan ju tillhöra någon som var där och rekat eller någon i det stökiga området? Att hon ser något eller detror hon ser?