2017-01-06, 11:40
Medlem
KeithRichardss avatar
Förresten, märkligt nog säger de i detta reportage att hon skulle gå ut på Tårnborgvej efter att ha gått på stigen. Men om hon tagit stigen skulle hon väl aldrig behöva gå även på Tårnborgvej.

https://www.youtube.com/watch?v=3-MJpbnZIe8
Citera
2017-01-06, 11:43
Medlem
RabiPunjabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Tack, antar jag att det inte är något helg+natt jobb i byggnaden.

Jag fick det till 660m mellan stationen och byggnaden, det går man i vanlig takt på ca. 8 minuter. Men går man det i rask takt så går man det på 6-7 minuter. Kommer EM iväg från stationen 03:55 så kan hon vara vid byggnaden 04:01-04:02. En snabb GM som överrumplar EM, tar mobilen som hon bär i handen för att lätt kunna byta låt, senast kl. 04:04 är mobilen död = sönder.

Det kan ju gå jäkligt fort, det har vi tyvärr sett prov på i Blomberg 2015.

Skulle det kunna vara möjligt? Mobilen kan ha dött av batteribrist också.

Bra inlägg...
Citera
2017-01-06, 11:45
Medlem
Jag googlade Kemp & Lauritzen det visar sig att de finns på fler ställen i Danmark och att de har vita firma-bilar ( med tryck på sidan). Visst hade någon sett en vit bil den aktuella morgonen?
Citera
2017-01-06, 12:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Hon hade kanske soft musik i lurarna?
Det är en viss unik stämning vid gryningen ju.
Jag tänker mig henne som en lugn och harmonisk person, efter att ha sett bilderna på henne, samt med tanke på att hon sjöng i kyrkokör.

Det var nära midsommar och hon bar jacka, så det var säkert behagligt och inte alltför kyligt.

Nej kyligt var det nog inte, kring mitten av juli brukar det dock börja bli lite högre luftfuktighet med dagg om morgnarna. Så lite ruggigt kan det nog kännas. Men jag har full förståelse till att hon ville promenera, oavsett om hon tänkte det som ett lättare motionspass som ger bättre sömn eller om hon tyckte det var vackert i gryningen, allting kan ju se lite "guldigt" ut när solen är på väg upp.
Citera
2017-01-06, 12:22
Medlem
Ha i åtanke möjligheten att GM kan ha varit frusterad eller arg för att inte kunna sova och befinna sig ute på en promenad och ta ett brottsoffer utifrån en impulsiv handling.
Precis så beskrev gärningsmannen angående mordet på Ida Johansson i Upplands väsby.
Citera
2017-01-06, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Förresten, märkligt nog säger de i detta reportage att hon skulle gå ut på Tårnborgvej efter att ha gått på stigen. Men om hon tagit stigen skulle hon väl aldrig behöva gå även på Tårnborgvej.

https://www.youtube.com/watch?v=3-MJpbnZIe8

Jo men väg 265 på norrsidan av Korsör heter Tårnborgvej, den byter namn efter bron hon ska över till sin stadsdel där hon bor. Efter bron heter väg 265 Mathiesensvej
Citera
2017-01-06, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wofi
Jag googlade Kemp & Lauritzen det visar sig att de finns på fler ställen i Danmark och att de har vita firma-bilar ( med tryck på sidan). Visst hade någon sett en vit bil den aktuella morgonen?

Det stod något om en vit skåpbil i en artikel någonstans ja😯 hoppas polisen har grävt i verksamheten där och fått reda på om någon har använt sig av en firmabil eller om någon har jobbat vid aktuell tid.
Senast redigerad av Kubraskas 2017-01-06 kl. 12:28.
Citera
2017-01-06, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubraskas
Ha i åtanke möjligheten att GM kan ha varit frusterad eller arg för att inte kunna sova och befinna sig ute på en promenad och ta ett brottsoffer utifrån en impulsiv handling.
Precis så beskrev gärningsmannen angående mordet på Ida Johansson i Upplands väsby.

Jag håller också för mest troligt att det är en ganska impulsiv handling. Fifty/fifty om det är någon helt obekant som överfallit henne eller någon ytligt bekant (Korsör är inte så stort men det verkar rymma många utbölingar också mht till hur många hotell som fanns i den relativt lilla staden). Dock tror jag GM haft bil "från början" när han får syn på henne, eller att bilen ändå inte vart långt bort om han överfaller dödar eller slår henne medvetslös och gömmer henne för att hämta "sen" ("sen" är nog rätt snart).
Citera
2017-01-06, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag håller också för mest troligt att det är en ganska impulsiv handling. Fifty/fifty om det är någon helt obekant som överfallit henne eller någon ytligt bekant (Korsör är inte så stort men det verkar rymma många utbölingar också mht till hur många hotell som fanns i den relativt lilla staden). Dock tror jag GM haft bil "från början" när han får syn på henne, eller att bilen ändå inte vart långt bort om han överfaller dödar eller slår henne medvetslös och gömmer henne för att hämta "sen" ("sen" är nog rätt snart).

Precis jag skulle nästan vilja utesluta lastbilschaufför eftersom vi utgår ifrån att överfallet gick så pass fort och motorvägen har ingen avfart jättenära till stationen eller servicevej?

Sedan kan ju GM åkt sträckan bara för att bli av med kroppen, vilseleda eller undvika att dem letar på rätt ställe. Kan vara planerat eller handla om panik eller impulsivitet. Men är risken större att GM klantar till det om det handlar om panik?

Observera det wofi sa om firmabilarna från servicevej, men detta bör ju polis redan känna till.
Senast redigerad av Kubraskas 2017-01-06 kl. 12:46.
Citera
2017-01-06, 13:22
Medlem
Nå' n annan som googlat Kemp & Lauritzen? Verkar som de har ett ställe i Roskilde också ( bland annat även i Köpenhamn m.fl. ) Tänker mest i semestertider kanske de täcker upp för varandra!? Om jag förstår det rätt erbjuder de dygnet runt jour..
Citera
2017-01-06, 13:56
Bannlyst
Citat:
Nå' n annan som googlat Kemp & Lauritzen? Verkar som de har ett ställe i Roskilde också ( bland annat även i Köpenhamn m.fl. ) Tänker mest i semestertider kanske de täcker upp för varandra!? Om jag förstår det rätt erbjuder de dygnet runt jour..

Bilen är ju EXAKT samma modell som dom postat om i tidningarna

flashback har löst fallet case closed bara ta in alla bilar och undersöka.
Citera
2017-01-06, 13:57
Medlem
Citat:

Ja, det hittade jag i mina sökningar att det är googlat tidigare: (FB) 17 år gamle Emilie Meng forsvunnet, Korsør, Danmark. Fundet død

Då är det två bud på jour, så jag håller det för troligt. Intressant att de även har ställe i Roskilde och Köpenhamn, kanske är det så då, att mördaren skulle ditåt vars väg passerar dumpningsplatsen.
Senast redigerad av helsan 2017-01-06 kl. 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in