2017-01-07, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Annat än pengarna du redan investerat förut tänker jag?

Läge att köpa några Melbourne Victory spelare nu som säljs för lägsta BIN och är aktuella igen i MM om någon vecka. Låg på ca 1k i veckan.

Löste MM med spelare i klubben. Sen gör jag som jag alltid gör, köper spelarna igen för framtiden. Men, många har gått upp i pris (även discardspelare som inte möter req). Blir till att köpa tillbaka dem på måndag då. Suck, dryg manuell administration.

Sen vet jag inte hur ni andra gör, men jag pallar verkligen inte sälja spelare som Jesse Lingard osv nu. Inköpt för 450, säljer nu för 1.5k. Visst är profiten jättefin procentuellt sett men det är ett sånt jävla jobb att kolla priset på varje spelare, sälja med i sammanhanget småpengar, sen komma ihåg att köpa tillbaka när mm är slut. Hur resonerar ni andra?
Jag lägger ut allt som finns en vinst på, t.ex. Phil Jones, Lingaard och alla mina spanska spelare i real sociedad. De flesta sålde för ~1.5k. Brukar dock inte köpa tillbaka, förlitar mig på att tids nog få tillbaka dom genom paket från WL osv. Men det bästa hade väl varit om man orkade lägga ner tid på att köpa dom igen.
Citera
2017-01-07, 01:30
Medlem
Jalkapallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Jaha väldigt roligt att spela FUT champs du kommer in i ett game och du får möta Messi TOTGS, Ronaldo SIF och Neymar IF på topp med ett dunder lag runt om dessa. Själv spelade jag med ett 500 k lag som är helt okej men i jämförelse med denna snubbe som har ett lag värt typ 10 mille är det inte så jävla kul att spela.

Hur kan man ens tycka det är kul att spela med ett lag som är så bra så att du kan vara sämst i världen på FIFA men ändå vinna varje match endast pga laget. Helvete var utan tvekan tråkigaste matchen någonsin.

Stackars dig. Nedgradera du ditt lag till ett 50k lag istället, så blir det rättvist mot de som har 10k lag.
Citera
2017-01-07, 01:34
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Jaha väldigt roligt att spela FUT champs du kommer in i ett game och du får möta Messi TOTGS, Ronaldo SIF och Neymar IF på topp med ett dunder lag runt om dessa. Själv spelade jag med ett 500 k lag som är helt okej men i jämförelse med denna snubbe som har ett lag värt typ 10 mille är det inte så jävla kul att spela.

Hur kan man ens tycka det är kul att spela med ett lag som är så bra så att du kan vara sämst i världen på FIFA men ändå vinna varje match endast pga laget. Helvete var utan tvekan tråkigaste matchen någonsin.
Eh va? Ingen kan vinna endast pga. laget. Möter hellre en sopa med ett på papperet bra lag än någon som kan spela lite halvt och kör typ Musa som är OP och handikappar sönder ens eget bättre lag.

Spelar seriöst mycket bättre mot "stjärnlag" än "skitlag"
Citera
2017-01-07, 02:24
Medlem
Citat:

Skulle hellre möta Suarez och Neuer än Musa och Butland😂
Citera
2017-01-07, 02:35
Medlem
C0ws avatar
Citat:

Att ha ett överdrivet bra lag innebär inte autowin. Jag spelar mycket bättre mot folk som har hög rating på sitt lag än folk med lite lägre rating.

Jag körde över en snubbe som hade Neymar, CR7, Messi, OTW Pogba, OTW Kante, IF Ramos, Suarez, Griezmann, De Gea och ett par riktigt bra spelare till. Mitt lag bestod av spelare som Martial, Remy, Musa, Kante och andra billiga/halvdyra spelare, ca 150k totalt. Han hade inte en chans.

Han kanske gillar spelarna irl? Då kan jag tänka mig att det blir sjukt kul att spela. Jag spelar hellre med spelare som jag gillar mest irl istället för att spela med OPs. Och som någon annan sa, man möter hellre Suarez och Neuer (och även Messi, Bale, Griezmann och gänget) än Musa och Butland.
Citera
2017-01-07, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Att ha ett överdrivet bra lag innebär inte autowin. Jag spelar mycket bättre mot folk som har hög rating på sitt lag än folk med lite lägre rating.

Jag körde över en snubbe som hade Neymar, CR7, Messi, OTW Pogba, OTW Kante, IF Ramos, Suarez, Griezmann, De Gea och ett par riktigt bra spelare till. Mitt lag bestod av spelare som Martial, Remy, Musa, Kante och andra billiga/halvdyra spelare, ca 150k totalt. Han hade inte en chans.

Han kanske gillar spelarna irl? Då kan jag tänka mig att det blir sjukt kul att spela. Jag spelar hellre med spelare som jag gillar mest irl istället för att spela med OPs. Och som någon annan sa, man möter hellre Suarez och Neuer (och även Messi, Bale, Griezmann och gänget) än Musa och Butland.

Men det är ju såååå jävla tråkigt att ha Musa och Butland i sitt lag. Har det som lag 3 eller något. Spelar aldrig med de för de är ju bara så sjukt tråkigt? Alla spelar ju med skiten? "Gillar inte OP" lag? Är ju precis vad det är. Ett färdigköpt koncept för att man är för lat för att hitta ett eget. Då kan man lika gärna spela säsonger med Barca, och ge fan i FUT.
Citera
2017-01-07, 03:19
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Men det är ju såååå jävla tråkigt att ha Musa och Butland i sitt lag. Har det som lag 3 eller något. Spelar aldrig med de för de är ju bara så sjukt tråkigt? Alla spelar ju med skiten? "Gillar inte OP" lag? Är ju precis vad det är. Ett färdigköpt koncept för att man är för lat för att hitta ett eget. Då kan man lika gärna spela säsonger med Barca, och ge fan i FUT.

Musa-laget används som fitnesslag och för ombyte när det går mindre bra med lag 1.
Lag 1 består av

Auba-IFCR7
Reus-Vidal-Casemiro-Bale
Alaba-Hummels-Boateng-Lahm
Leno

SBC Muller, SBC Villa, Sanches, OTW Krychowiak och Martial som subs. Brukar egentligen bara ha de 3 första på bänken och resten bronsspelare för att dämpa rating och handicap.
Citera
2017-01-07, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redfish1
Hur funkar kemi om ja får fråga, har kemi 9 på alla spelare i startelvan. Är det bra ? Tacksam för svar ha de gött
Yes skalan är på 1-10 så 9 är bra.
Citera
2017-01-07, 06:11
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erriik20
Och efter 10 matcher får de 10 i kemi.
Citera
2017-01-07, 09:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Haha vafan, sålde faktiskt av efter 4-0 med 10 kvar... gjorde lite vinst så var nöjd med det. Ligger runt 50k nu, sålde för 32k... så jävla dumt

Det är ju väldigt mycket cuper denna helgen, många av de större ligorna. Kol inte ihåg om det kan komma IF på dem då. Men det kanske dem gör sådana helger?

Hans eventuella IF hamnar nog 81-82 nånting. Kan nog kosta lite granna, populäraste ligan, engelskman, lag med många bra spelare. Men kanske inte mycket mer än så som du fick sålt för? IF Reid ligger ju mellan 35-40k på PS4 och är 84-rated. Som du säger, mål hållen nolla och vinst räcker gott och väl för en IF, speciellt när det är ett OTW kort känns det som.

Edit. För övrigt angående frågan i fin tidigare tråd säljer jag av allt som kan vara av värde relaterat till MM. Det mesta iaf. Förr kollade jag jättenoga med lägsta bin var men de tog för lång tid. Nu kollar jag bara compare price och första sidorna. Lägger på de ungefärliga lägsta priset, lite högre kanske. Säljer det så säljer det, blir bra vinst men säljer de inte så sparar jag det i klubben igen efteråt. Säljer ändå oftast till slut, relistar ofta. Brukar ha ett par spelare kvar efteråt som jag skickar tillbaka.

Jag missade precis peaken igår kväll själv. Såg att han sålde för 68-69k så jag la ut min Stones för då näst lägsta BIN på hela marknaden - 71k. Precis då vände marknaden. 5 minuter senare var mitt kort 10e dyrast, 45 minuter senare sålde han inte för 63k. Nu när jag vaknar är han nere på 44k...
suck.

Att förutse att Stones ska sätta en hörna är omöjligt. Men, som "försäkring" för det brukar jag hålla på ett kort just in case. Sälj alla kort med liten profit och sen spara ett om det kommer ett mål, sälj under hypen eller när TOTW kommer. Kommer inget mål säljer jag sista kortet för liten förlust, men totalt ändå vinst.

m4staSWE: Historiskt verkar inte FA-cupen ha räknats som du är inne på. Finns det några officiella riktlinjer från EA kring detta?

Jag sålde trots allt mitt kort nu för 43k vilket till sist blev profit på 12k. Inte fy skam, men hade ju hellre sålt igår för 67k. Sen köper jag på mig några stycken på torsdag när priset borde droppa till 26k ungefär, förutsatt att han inte kommer med i TOTW. Målet och nollan lär garantera fler starter framöver.
Citera
2017-01-07, 10:55
Medlem
Redfish1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erriik20

Tack för svaret ha en trevlig helg
Citera
2017-01-07, 12:14
Medlem
En tanke bara, jag använder Draxler till och från i min bundesliga trupp, hur tror ni hans flytt till PSG kommer påverka hans kort? Jag är ny till FUT i FIFA 17, så jag vet inte hur det fungerar när dem byter lag.

Jag antar att jag kommer få Draxler med samma stats fast helt enkelt i PSG? Kommer det att ändra hans pris något? (Han är ju svinbillig, men ändå).

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in