Citat:
Ursprungligen postat av
Lotavos
Jaha väldigt roligt att spela FUT champs du kommer in i ett game och du får möta Messi TOTGS, Ronaldo SIF och Neymar IF på topp med ett dunder lag runt om dessa. Själv spelade jag med ett 500 k lag som är helt okej men i jämförelse med denna snubbe som har ett lag värt typ 10 mille är det inte så jävla kul att spela.
Hur kan man ens tycka det är kul att spela med ett lag som är så bra så att du kan vara sämst i världen på FIFA men ändå vinna varje match endast pga laget. Helvete var utan tvekan tråkigaste matchen någonsin.
Att ha ett överdrivet bra lag innebär inte autowin. Jag spelar mycket bättre mot folk som har hög rating på sitt lag än folk med lite lägre rating.
Jag körde över en snubbe som hade Neymar, CR7, Messi, OTW Pogba, OTW Kante, IF Ramos, Suarez, Griezmann, De Gea och ett par riktigt bra spelare till. Mitt lag bestod av spelare som Martial, Remy, Musa, Kante och andra billiga/halvdyra spelare, ca 150k totalt. Han hade inte en chans.
Han kanske gillar spelarna irl? Då kan jag tänka mig att det blir sjukt kul att spela. Jag spelar hellre med spelare som jag gillar mest irl istället för att spela med OPs. Och som någon annan sa, man möter hellre Suarez och Neuer (och även Messi, Bale, Griezmann och gänget) än Musa och Butland.