2017-01-06, 17:47
Medlem
Herculandes avatar
Tack grahnen för ett utförligt svar
Citera
2017-01-06, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warseven
Hur ska jag välja två av Reus/Aubameyang/Lewandowski?
https://www.futbin.com/17/compare/22/75/133

Kör 4-1-2-1-2(2) eller 4-3-1-2 i Bundesliga. Försvaret och mittfältet känns bra, men får aldrig till sista biten på motståndarens planhalva. Har bara råd med två av dom. Auba känns som den givna. Reus är skön pga 4 star skill, men blir så lätt knuffad av bollen. Är det Lewa som gäller då?
Kör med detta laget nu:
https://www.futbin.com/17/squad/1026862

Jag brukar säga att med de formationerna behövs snabba, tekniska anfallare som löper på ytor. Så hade valt Reus bredvid Auba. Snyggt lag förövrigt! Hur är Kevin Vogt som mittback?
Citera
2017-01-06, 19:57
Medlem
MM uppe, kostade inte en krona (:
Citera
2017-01-06, 20:23
Medlem
Qirrens avatar
Har jag blivit bannad från marknaden eller nåt? Står bara att det redan finns ett högre bud på spelaren när jag försöker lägga ett. Trots att det inte finns något högre bud. Massbudade hem engelska spelare. Kanske därför?

Förstår mig aldrig på EA.
Citera
2017-01-06, 20:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beng14beng
MM uppe, kostade inte en krona (:

Annat än pengarna du redan investerat förut tänker jag?

Läge att köpa några Melbourne Victory spelare nu som säljs för lägsta BIN och är aktuella igen i MM om någon vecka. Låg på ca 1k i veckan.

Löste MM med spelare i klubben. Sen gör jag som jag alltid gör, köper spelarna igen för framtiden. Men, många har gått upp i pris (även discardspelare som inte möter req). Blir till att köpa tillbaka dem på måndag då. Suck, dryg manuell administration.

Sen vet jag inte hur ni andra gör, men jag pallar verkligen inte sälja spelare som Jesse Lingard osv nu. Inköpt för 450, säljer nu för 1.5k. Visst är profiten jättefin procentuellt sett men det är ett sånt jävla jobb att kolla priset på varje spelare, sälja med i sammanhanget småpengar, sen komma ihåg att köpa tillbaka när mm är slut. Hur resonerar ni andra?
Citera
2017-01-06, 21:22
Medlem
meatballrains avatar
Någon här som har testat Dembele som CAM och kan ge lite feedback? Tänkte köra det här laget nämligen och byta till 4312 in-game: http://www.futhead.com/17/squads/3702172/

Sen undrar jag om det finns nåt bättre alternativ än Rakitic, är James något bra som CM?
Citera
2017-01-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meatballrain
Någon här som har testat Dembele som CAM och kan ge lite feedback? Tänkte köra det här laget nämligen och byta till 4312 in-game: http://www.futhead.com/17/squads/3702172/

Sen undrar jag om det finns nåt bättre alternativ än Rakitic, är James något bra som CM?

Har inte testat James men skulle tro att han inte riktigt fixar biffen där, på grund av hans klena fysik och dåliga försvar.

Någon som testat Allan, brassen i napoli?
Citera
2017-01-06, 22:43
Medlem
EnLitenFryss avatar
Dilemma.

City krossar Hammers i cupen i skrivande stund. Stones satte precis 5-0. Har en av hans otw kvar, missat att sälja den. Finns inga ute för ens 40k nu. Sälja eller hålla? Cuper har väl inte räknats mot TOTW förut, TOTY runt hörnet... samtidigt letar väl EA bara en ursäkt för att få sätta IF på en OTW. Mål, seger, hålla nollan borde räcka för Stones. Men frågan är vad kortet landar på om det mot förmodan får en IF? 82-83 overall, kanske 50-60k efter IF?

Jag förstår att ingen kan besvara dessa spekulationer men kom gärna med era tankar.

Edit: ser att han säljer för 70k nu. Säljer dirr. Även med en IF tror jag inte hans uppgraderade kort kommer landa på de summorna.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-01-06 kl. 22:50.
Citera
2017-01-06, 22:47
Medlem
Redfish1s avatar
Hur funkar kemi om ja får fråga, har kemi 9 på alla spelare i startelvan. Är det bra ? Tacksam för svar ha de gött
Citera
2017-01-06, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Dilemma.

City krossar Hammers i cupen i skrivande stund. Stones satte precis 5-0. Har en av hans otw kvar, missat att sälja den. Finns inga ute för ens 40k nu. Sälja eller hålla? Cuper har väl inte räknats mot TOTW förut, TOTY runt hörnet... samtidigt letar väl EA bara en ursäkt för att få sätta IF på en OTW. Mål, seger, hålla nollan borde räcka för Stones. Men frågan är vad kortet landar på om det mot förmodan får en IF? 82-83 overall, kanske 50-60k efter IF?

Jag förstår att ingen kan besvara dessa spekulationer men kom gärna med era tankar.

Edit: ser att han säljer för 70k nu. Säljer dirr. Även med en IF tror jag inte hans uppgraderade kort kommer landa på de summorna.

Haha vafan, sålde faktiskt av efter 4-0 med 10 kvar... gjorde lite vinst så var nöjd med det. Ligger runt 50k nu, sålde för 32k... så jävla dumt

Det är ju väldigt mycket cuper denna helgen, många av de större ligorna. Kol inte ihåg om det kan komma IF på dem då. Men det kanske dem gör sådana helger?

Hans eventuella IF hamnar nog 81-82 nånting. Kan nog kosta lite granna, populäraste ligan, engelskman, lag med många bra spelare. Men kanske inte mycket mer än så som du fick sålt för? IF Reid ligger ju mellan 35-40k på PS4 och är 84-rated. Som du säger, mål hållen nolla och vinst räcker gott och väl för en IF, speciellt när det är ett OTW kort känns det som.

Edit. För övrigt angående frågan i fin tidigare tråd säljer jag av allt som kan vara av värde relaterat till MM. Det mesta iaf. Förr kollade jag jättenoga med lägsta bin var men de tog för lång tid. Nu kollar jag bara compare price och första sidorna. Lägger på de ungefärliga lägsta priset, lite högre kanske. Säljer det så säljer det, blir bra vinst men säljer de inte så sparar jag det i klubben igen efteråt. Säljer ändå oftast till slut, relistar ofta. Brukar ha ett par spelare kvar efteråt som jag skickar tillbaka.
Senast redigerad av grahnen 2017-01-06 kl. 23:47.
Citera
2017-01-07, 00:02
Medlem
Lotavoss avatar
Jaha väldigt roligt att spela FUT champs du kommer in i ett game och du får möta Messi TOTGS, Ronaldo SIF och Neymar IF på topp med ett dunder lag runt om dessa. Själv spelade jag med ett 500 k lag som är helt okej men i jämförelse med denna snubbe som har ett lag värt typ 10 mille är det inte så jävla kul att spela.

Hur kan man ens tycka det är kul att spela med ett lag som är så bra så att du kan vara sämst i världen på FIFA men ändå vinna varje match endast pga laget. Helvete var utan tvekan tråkigaste matchen någonsin.
Citera
2017-01-07, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Dilemma.

bommade värsta hypen..men lägger ut mina för 40 nu och gör 10k profit per kort.. TOTW ska inte tas från cuper och tvivlar på att de ändrar det nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in