2017-01-06, 22:15
Moderator
OYs avatar
Det ger kanske inte så mycket att posta bilder på vida skåpbilar, men den här verkar ju stämma bra på signalementet tycker jag.

http://www.dba.dk/mercedes-sprinter-212-29-td/id-1029825463/
Citera
2017-01-06, 22:23
Medlem
Citat:
För första gången berättar den mördade Emilie Mengs familj om sorgen som drabbat dem.

Citat:
Polisen har konstaterat att 17-åringen fallit offer för ett brott. Men vad som hände och hur hon miste sitt liv är ännu inte känt – resultatet av den rättsmedicinska undersökningen har inte offentliggjorts.
Utredningen är heller inte formellt rubricerad som mord.
Att ett brott har begåtts är självklart. Även om Emilie till exempel skulle ha blivit påkörd och offer för en dödsolycka så har någon avsiktligt gömt undan hennes kropp för att undgå upptäckt.
– Mina högsta önskan är att polisen ska hitta den eller de avtrubbade personer som har dödat henne, säger Nicolai Skovgaard.
– Det är hemskt att tänka på vad hon måste ha gått igenom de sista minuterna av sitt liv.

http://www.expressen.se/kvallsposten/emilies-pappa-om-familjens-sorg/
Citera
2017-01-06, 22:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

Citat;

Även om Emilie till exempel skulle ha blivit påkörd och offer för en dödsolycka så har någon avsiktligt gömt undan hennes kropp för att undgå upptäckt.

Med tanke på hur den vita skåpbilen framfördes enligt ett vittne så är det inte uteslutet att det handlar om ett trafikbrott i grunden. Det förutsätter såklart att kläderna i en säck och kniven som hittades inte har med saken att göra.
Citera
2017-01-06, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citat;

Även om Emilie till exempel skulle ha blivit påkörd och offer för en dödsolycka så har någon avsiktligt gömt undan hennes kropp för att undgå upptäckt.

Med tanke på hur den vita skåpbilen framfördes enligt ett vittne så är det inte uteslutet att det handlar om ett trafikbrott i grunden. Det förutsätter såklart att kläderna i en säck och kniven som hittades inte har med saken att göra.

Ja, det kan stämma, men föräldrarna till Emilie vet väl dödorsaken vid det här laget? Jag tycker att pappans ord talar för att dödorsaken är mord.

– Mina högsta önskan är att polisen ska hitta den eller de avtrubbade personer som har dödat henne, säger Nicolai Skovgaard.
Det är hemskt att tänka på vad hon måste ha gått igenom de sista minuterna av sitt liv.
Citera
2017-01-07, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ja, det kan stämma, men föräldrarna till Emilie vet väl dödorsaken vid det här laget? Jag tycker att pappans ord talar för att dödorsaken är mord.

Det är hemskt att tänka på vad hon måste ha gått igenom de sista minuterna av sitt liv.

Ja, det låter inte som en reaktion på trafikbrott direkt. Varför göra sig omaket att välja detta sätt att dölja kroppen på? Om det var ett trafikbrott?
Citera
2017-01-07, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det låter inte som en reaktion på trafikbrott direkt. Varför göra sig omaket att välja detta sätt att dölja kroppen på? Om det var ett trafikbrott?

Om GM råkade köra ihjäl EM så var väl tanken att kroppen inte skulle hittas där den skulle gömmas och därför gömdes kroppen där den gjordes?
Citera
2017-01-07, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Om GM råkade köra ihjäl EM så var väl tanken att kroppen inte skulle hittas där den skulle gömmas och därför gömdes kroppen där den gjordes?

Att ev förare skulle vilja dölja kroppen är jag med på. Men att göra det så vansinnigt noggrant verkar tveksamt, för mig.
Citera
2017-01-07, 00:54
Bannlyst
polisen hade väl gått ut med att hon blev mördad redan? eller så var det att dom visste vad dödsorsaken var, minns inte riktigt
Citera
2017-01-07, 12:11
Medlem
Polisen väntar på svar från rättsmedicinska
Om det var någon som av misstag körde ihjäl Emelie - varför stack GM inte bara därifrån?

Jag undrar fortfarande varför hon gick ensam hem?
Citera
2017-01-07, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dengronafenn8
polisen hade väl gått ut med att hon blev mördad redan? eller så var det att dom visste vad dödsorsaken var, minns inte riktigt

Jag trodde också att polisen gått ut med att de vet dödsorsaken, men det råder språkförbristning hos mig, det var visst en annan rättsläkare som inte har hand om ärendet som uttryckte sig två dagar efter att EM blev hittad att han är säker på att polisen redan då visste om dödsorsaken. Dock så kan han ha gissat rätt, i vilket fall så vet kanske polisen vid det här laget vad dödsorsaken är.

Jag läste i svensk media igår, tror jag det var, att de inte har rubricerat det som mord ännu, men vad betyder då det fetstilta:

– Vi har en forventning om å få en klarhet i hva som har skjedd, opplyser de, og understreker at de har satt i gang en storstilt drapsetterforskning.
Citera
2017-01-07, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Om det var någon som av misstag körde ihjäl Emelie - varför stack GM inte bara därifrån?

Om det var någon som av misstag körde ihjäl EM så gömde den också kroppen, därför att utan kropp - inget brott?

Hennes kompisar ville åka taxi och EM ville gå. En av hennes vänner har uppgett att Em inte var full när de skildes åt, så jag tänker mig att promenaden inte var för syftet att nyktra till, utan för att kanske hon, liksom jag gillar att röra på sig, det är inget som är konstigt. Hon kände för att gå så hon gjorde det.

Eller så skulle hon träffa någon.
Citera
2017-01-07, 12:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013

Som jag förstod det så har de resultaten men inte gjort den offentlig. Utan bara uttalar att de utreder som mord även om utredningen formellt inte är rubricerad som mord utan bara konstaterar att hon är offer till ett brott.

Hon gick väl ensam (hem kom hon väl inte) för att hon ville promenera och kompisarna åka taxi. Det kan vara väldigt behagligt i gryning innan alla är uppe, även om man inte är en morgonmänniska kan man nog uppskatta en att vara ute då om tillfälle ändå ges. Eller att hon såg det som ett lättare motionstillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in