Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Genert over for piger" (ekstrabladet)

Podden på bt där de beskrev att han aldrig haft nåt förhållande och att som yngre inte vara med i snacket, som om han inte ens var intresserad tjejer.

Jagar på Tinder...

Det närmsta en relation som beskrivits är att haft en kort relationen med nån annan anställd på nåt tidigare jobb.

Skulle tippa att detta är roten till det onda och den aggressivitet som ses när han attackerar.

Erinrade mig en annan serieförbrytare som sen eskalerar till SM.

Ang PW är han inte nån seriemördare såtillvida de inte uppdagar nåt mer framledes ang cold cases.

Men han är oavsett en serieförbrytare och har ett extremt farligt beteende - speciellt om han redan passerat gränsen ang Emilie.

Tittade på Michael Ross, "The Roadside Strangler", och hans fantasier. Han jagade i huvudsak tonåringar som han våldtog och ströp till döds.

Just hans eskalering är intressant för den är så by-the-book.

En tidig fantasi som kan verka ofarlig men som har en allvarlig komponent:

"Even as a pre-teen, he had experienced constant fantasies about women when he would take them to what he called ‘a special, underground place’, where hej hid them, and kept them so that they could fall in love with him."

Kort resumé i spoilerm:
Takk til deg og Havhest for informasjon.
Forekommer det ofte eller sjelden at serieforbrytere ikke lever i parforhold?
Christian Brückner som er mistenkt i Madeleine McCann - saken; vet dere om han har levd i parforhold?

En mulig teori om hvorfor en serieforbryter velger å leve uten partner, kan vel kanskje være at vedkommende ikke har interesse av å ha den typen relasjon med et annet menneske?
Citera
2023-05-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Takk for oversikten! Jeg hadde gått glipp av at MGM har vært plaget med tics i oppveksten.

Jeg bemerker meg ellers opplysningen om, at mobbingen eskalere, når han kommer opp i høyere klassetrinn (uklart om det menes høyere klassetrinn på grunnskolen eller vidergående skole).
- Kanskje det at mobbingen eskalerte, hadde en trigger-effekt, slik at MGM realiserte sin fantasi (voldtekt/drap)?

(FB) 17 år gamle Emilie Meng forsvunnet, Korsør, Danmark. Fundet død, juli 2016

Jeg tror ikke at videoen som blir diskutert i podcasten (lenken nedenfor), har blitt nevnt i tråden før: Krimpodden (norsk): "En helt vanlig mann" - nå siktet for serieforbrytelser:

"Politiet i Danmark mener samme mann står bak flere alvorlige forbrytelser og har siktet ham for blant annet drap, bortføring og voldtektsforsøk. Hva vet vi om
32-åringen?"

TORSDAG 4. MAI, 2023:
https://www.vg.no/podkast/vgtv/episode/264873

En dansk journalist (Amalie Eriksen), som har vært i kontakt med 32-åringens venner, blir intervjuet i podcasten. Hun forteller, at de vennene som har kjent 32-åringen lengst, ikke har oppfattet siktede som beskjeden - imotsetning til hva de vennene forteller, som bare har kjent til 32-åringen de siste årene.
Hun har sett (via førstnevnte venner) noen videoer, hvor 32-åringen (bl.a.) er filmet (Krimpoddens journalister har også sett videoene) - og kan bekrefte (Krimpoddens journalister er enig med den danske journalisten), at 32-åringen ikke fremstår beskjeden i det heletatt.
Etter å ha snakket med vennene og sett videoene, beskriver hun 32-åringen, som meget sosial ("sød", "sjov"), pen i både tøy og utseende ("Rett smukk", var hennes beskrivelse, hvis jeg ikke husker feil) - og videre mente hun, at hans utseende og sosiale egenskaper, kombinert med god inntekt, burde gjort det lett for 32-åringen å finne seg en partner.

Podcasten handler i stor grad om, at man ikke klarer å finne årsaken, hvorfor 32-åringen aldri har vært i et fast forhold (kjæreste).

Det är inte den mest erfarna journalist Krimpodden har fått tag i.
I Krimpodden använder den unga Amalie Eriksen ord som: "MGM skäms", "MGM är deprimerad", "MGM är verkligen inte glad över att se ner på publiken i retten", "MGM har varit företagsägare", "MGM har en chefsposition" etc. Det är mer AE:s egen tolkning, än vad det är fakta.
- Känslorna som AE beskriver MGM har, beskrivs inte av de erfarna kriminaljournalisterna. Eftersom de inte vet.
- AE beskriver MGM som företagsägare, men hon inte nämna att det bara var i 2-4 månader.
AE gör MGM mer normalt, än vad han är, tror jag.
Senast redigerad av skaebne 2023-05-24 kl. 19:06.
Citera
2023-05-24, 19:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk til deg og Havhest for informasjon.
Forekommer det ofte eller sjelden at serieforbrytere ikke lever i parforhold?
Christian Brückner som er mistenkt i Madeleine McCann - saken; vet dere om han har levd i parforhold?

En mulig teori om hvorfor en serieforbryter velger å leve uten partner, kan vel kanskje være at vedkommende ikke har interesse av å ha den typen relasjon med et annet menneske?
Klart de gör. Amagermanden, you know.

Frågan är väl vad som felas. Är han inkompetent ang att knappt komma i närheten av tjejer är det väl ett centralt problem att titta på menar jag.

Inte för att blyga, introverta eller socialt inkompetenta varken mördar eller våldtar per se - utan för att han även har nån snedvriden sexualitet och syn på sig själv och tillvaron.

Det är isf inte ett val att leva ensam. Han är ju på Tinder och försöker tex.
Citera
2023-05-24, 19:38
Medlem
Citat:
Klart de gör. Amagermanden, you know.

Frågan är väl vad som felas. Är han inkompetent ang att knappt komma i närheten av tjejer är det väl ett centralt problem att titta på menar jag.

Inte för att blyga, introverta eller socialt inkompetenta varken mördar eller våldtar per se - utan för att han även har nån snedvriden sexualitet och syn på sig själv och tillvaron.

Det är isf inte ett val att leva ensam. Han är ju på Tinder och försöker tex.
Takk. Noen er jo på Tinder av andre grunner en at de ønsker å skaffe seg en kjæreste. Noen er f.eks kun ute etter onenightstand, og noen voldtar Tinderdaten. Det finnes nok også andre grunner til å være på Tinder, som feks å svindle eller feks kun for å få et selvtillits-boost uten å ha noe ønske om å møte noen.
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-24 kl. 19:41.
Citera
2023-05-24, 19:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk. Noen er jo på Tinder av andre grunner en at de ønsker å skaffe seg en kjæreste. Noen er f.eks kun ute etter onenightstand, og noen voldtar Tinderdaten.
Ja, givetvis.

Jag diskuterar dock PW, hans uppenbara misslyckanden med kvinnor, hans introverta personlighet och sociala inkompetens som garanterat ställer till det.

Han är inte homo och han söker relationer med kvinnor vilket Tinder vittnar om.

Vs,

Hans nuvarande brutala våld mot flickor som han attackerar i blixtattack, inkapaciterar med upprepade slag i magen under knivhot.

Det är med andra ord inte den söta, blyga person som han utstrålar.

Då funderar jag på om det är kvinnohat, om det är hans brist på kvinnor som är en del i motivet.

Jag funderar även på om han har nån p-störning där lättkränkt, grandiositet och empatistörning ingår.

Vidare så finns de det centrala:
Störd sexualitet.

Så störd att han rövar bort ett barn för att egocentrerat både skrämma livet ur henne, utöva våld, hot om våld och upprepade våldtäkter.

Om sadism ingår vet vi inte, men det ligger nära till hands att tro.

Han misstänks iaf för att ha kvävt Emilie och han bakbinder offer - vilket inledningsvis är för att frihetsberöva.
Tänder han på det?

Flertal tänder på makt och kontroll och även sadism. Att binda ett hjälplöst offer. Rent av sno silvertejp runt hela huvudet i sin värre form.

Btw, Sverige har en känd serieförbrytare som låg nära mord på slutet.
Niklas Lindgren - serievåldtäktsman 1999 och 2005 i Umeå och döpt Hagamannen.
Han levde familjeliv.

Diagnos sexuell sadism och p-störning som mig veterligt inte offentliggjorts.

Ser ut som en jävla mes men har uppenbart en våldapotential.
Senast redigerad av develi 2023-05-24 kl. 20:06.
Citera
2023-05-24, 20:21
Medlem
Han upplevde sig bli jämförd med sin bror fick jag höra…
Citera
2023-05-24, 23:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Han upplevde sig bli jämförd med sin bror fick jag höra…
Intressant men har du källa?

Att uppleva en sak innebär inte alltid att det ligger nån sanning i det hela. Det finns reella och inbillade känslor.

Speciellt om en person har nån störning, så brukar inte associationsbanorna och slutsatserna vara i bästa skick.

Avundsjuka kan nämligen ligga bakom och pyra om vederbörande saknar nån förmåga själv.

En introvert störd person som vill vara i mitten av centrum kan bli farlig på sikt, speciellt vid grav narcissism.
De kan nämligen agera ut i sk misplaced anger.

En annat känt fenomen inom kriminologi är injustment collectors. Samlar på sig upplevda oförrätter och fantiserar om hämnd.
Ses ofta vid sk lonewolf attacker och terrorism. Tex nån nörd eller incel får för sig att hämnas en dag och agera ut.

Självklart blir ingen varken sexuell förbrytare, mördare, våldtäktsmän och kidnappare även om det vore sanning att han vore åsidosatt i en syskonskara.
Det vore därför intressant att veta vad hans grundproblematik är.
Senast redigerad av develi 2023-05-24 kl. 23:15.
Citera
2023-05-25, 16:09
Citat:
Jag är inte helt på det klara vad som ökar.
Om det är mobbing i sig eller om det faktiskt är hans sociala inkompetens.
Han beskrivs även ägna sig mer åt gaming och poker än skola och förefaller sänka ambitionen - men inte ang att festa och vara ute med sin kärntrupp av vänner.

Vad jag menar är att tre komponenter kanske kan skönjas. Skoltrött/less, mobbing för att han är annorlunda och faktum är också att ju högre upp i skolålder lär det framstå vikten av social kompetens - eller bristen därav.

Leken tar slut, kompisar splittras av olika skolor/intressen, andra bildar par och ses mindre. Detta gäller de flesta tonåringar men vissa bildar nya relationer lättare i nya miljöer.
Andra inte, beroende på vad de har i bagaget.

Han får sen styr på tillvaron via jobb och beskrivs ha några vänner. Den ena är sen 14 år tillbaka. Han är inte helt ute i kylan likt många andra. Men han kanske känner av (självpåtaget) att behöva prestera även på fler arenor än jobb.

Dock funkar inte flickvänner.

... och där kommer jag in på olika triggers likt dig. Hans oförmåga att interagera och skaffa sig en relation med tjejer.

Vad händer med de här?
De flyr in i fantasier och masturberar.
Ju mer i den egna bubblan, ju mer världsfrånvända scenario.

Krydda det med bitterhet, avundsjuka, löttkränkt. Lägg till frustration och ilska samt självcentrering - en slags inbillad rätt att ta för sig (grandios) en arrogans och i högsta grad problem med empatin.

Jag vill nämna att det även finns introverta narcissister om det ev rör sig om nån samsjuklighet här.

Covert har samma karaktäristiska (som overt) men är introvert, mer tyst och framstår blyg. De jagar på annan mer snäv arena och får patologiska uppmärksamhetsbehov tillfredsställt (vänner, familj, partner). De är således mer svåra att upptäcka för allmänhet och misstas inte sällan vara rara och blyga.

Podcasten du nämner hörde jag på igår.
Synd jag inte lyssnat på den först.

Dels på norska, men de ägnar de sig väl åt att analysera just vad den kvinnliga reportern på danska podden säger.
Dvs den jag hänvisade till nyss dvs Afhørt såvitt jag begrep.

Podden tar upp att han blev förhörd "för flera år sen" ang Emilie och blev "mycket chockerad över" detta enligt några i hans vänkrets.

Här verkar reaktionen var att han såg sig som untouchable efter att det iaf gått en viss tid.
Takk for svar!
Dersom han har noen form for narsissistiske personlighetsforstyrrelser, tipper jeg introvert, men jeg har egentlig ikke peiling.
Etter at jeg har lest om, hva det innebærer å ha tics, skjønner jeg at det kan være en ganske alvorlig sykdom, og veldig ofte kommer ikke sykdommen alene.

- Vi vet ikke hvilken oppfølging MGM har fått ift sykdommen, f.eks. fra helsevesen, foreldre, skole og samfunnet forøvrig.

- Vi vet heller ikke i hvilken grad sykdommen utartet seg.

Ifølge barndomskameraten, så var det ticsene som gjorde at han unngikk øyekontakt. Det er ikke uvanlig at barn (og voksne) som har tics, bruker mye energi på å skjule ticsene, f.eks. later som de mister noe, for å skjule ticsene, mens de bøyer seg ned, for å plukke opp det de "mistet".

Mobbingen har nok gitt, en svært uheldig ekstrabelastning ift sykdommen, som vanligvis er verst i barndommen og frem til ungdomskolealder (5-16 år).

I se og hør artikkelen du postet for ett par dager siden, fremkom det at mobbingen begynte allerede på barneskolen, og at mobbingen ble grovere på ungdomskolen.

https://www.seoghoer.dk/krimi/venner...-13-aarig-pige

Det mange har oppfattet som beskjedenhet, var kanskje forsøk på å skjule ticsene?

Som nevnt, vet jeg ikke hvilken oppfølging MGM har fått ift sykdommen sin, men det er nærliggende å tro at psykiatri kan ha vært en utløsende faktor, ift det som har skjedd.
Uansett hva som har forårsaket grusomhetene MGM har påført offeret/-ene, så kan det ikke unnskyldes. Så får vi avvente hva psykiaterne kommer frem til. Jeg håper MGM er samarbeidsvillig.

- Kanskje MGM var lei av utenforskap?

https://www.aftenposten.no/norge/i/A...-mot-sin-vilje

- Kanskje MGM ønsket seg en kjæreste?

https://frifagbevegelse.no/aktuell/r...6.691a275963åå

https://oslo-universitetssykehus.no/...rettes-syndrom

https://www.klikk.no/helse/doktoronl...dommen-7073379

https://www.nrk.no/osloogviken/mobbe...-bok-1.7546672

Citera
2023-05-25, 17:02
Citat:
Ursprungligen postat av skaebne
Det är inte den mest erfarna journalist Krimpodden har fått tag i.
I Krimpodden använder den unga Amalie Eriksen ord som: "MGM skäms", "MGM är deprimerad", "MGM är verkligen inte glad över att se ner på publiken i retten", "MGM har varit företagsägare", "MGM har en chefsposition" etc. Det är mer AE:s egen tolkning, än vad det är fakta.
- Känslorna som AE beskriver MGM har, beskrivs inte av de erfarna kriminaljournalisterna. Eftersom de inte vet.
- AE beskriver MGM som företagsägare, men hon inte nämna att det bara var i 2-4 månader.
AE gör MGM mer normalt, än vad han är, tror jag.
Hun er uansett én av de danskene jeg forstår muntlig 😉

Hovedbudskapet i podcasten er at MGM er "en skræmmende almindelig mand" (dansk) - eller som tittelen på podcasten; "En vanlig mann" (norsk).

Amagermanden ble også beskrevet som "skræmmende almindelig".

Beskrivelsene av MGM ble foretatt på grunnlag av videoer, bilder og intervjuer (MGMs venner).

Den danske journalisten, Amalie Eriksen, beskriver MGM utifra et folkelig perspektiv. Hun prøver ikke å stille noen diagnoser. Hun vet nok veldig godt, at hennes utdannelse som journalist, ikke gir henne kompetanse til å uttale seg på det området.

AE sa ikke at MGM var deprimert. Når AE benyttet ordene "nedtrykt" og "flov", beskrev hun hva hun mente med ordbruken. Hun sa at MGM ikke ønsket å se på publikum under grunnlovsforhøret.

Når AE benyttet ordet "nydelig", var det hennes helhetsinntrykk av MGM utseende ("pæn hvid skjorte", "pæn vest", "pænt hår") og væremåte ("normal", "fester", "sjov", "social", "ikke beskeden").

Jeg fant frem ordforklaringer på de danske ordene AE benyttet i podcasten, mest for min egen del, bare for å sjekke om jeg hadde misforstått. Det gikk jo litt i både dansk og norsk i den podcasten:

• "Nydelig" - som (umiddelbart) gør et positivt indtryk i kraft af sit ulastelige ydre, fx med hensyn til påklædning, opførsel eller udformning
• "Flov" - skamfuld eller genert pga. et brud på moralske normer, manglende evne til at leve op til forventninger, el.lign.
• "Nedtrykt" - nedslået, deprimeret, langt nede, i bund, stresset, nedgjort, nedkappet, nede med nakken, trykket
• "Skræmmende - gøre nogen meget forskrækket eller bange
• "Almindelig" - som ikke adskiller sig fra gennemsnittet; uden bemærkelsesværdige eller påfaldende egenskaber
• "Fester" - holde fest; deltage i en fest
• "Pæn" - anstændig, artig, beleven, dannet, fin, høflig, net, nydelig, manerlig, ordentlig, proper, pyntelig, sirlig, skikkelig, smuk, prydelig, sober, tækkelig, yndig, nobel, honnet, hæderlig, se god, tilfredsstillende
• "Sjov" - som får nogen til at more sig og le
• "Beskeden" - er eller vidner om at man er forsigtig, stille og tilbageholdende af sind eller væremåde, uden for høje tanker om egne evner eller betydning
Citera
2023-05-25, 17:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Takk for svar!
Dersom han har noen form for narsissistiske personlighetsforstyrrelser, tipper jeg introvert, men jeg har egentlig ikke peiling.
Etter at jeg har lest om, hva det innebærer å ha tics, skjønner jeg at det kan være en ganske alvorlig sykdom, og veldig ofte kommer ikke sykdommen alene.

- Vi vet ikke hvilken oppfølging MGM har fått ift sykdommen, f.eks. fra helsevesen, foreldre, skole og samfunnet forøvrig.

- Vi vet heller ikke i hvilken grad sykdommen utartet seg.

Ifølge barndomskameraten, så var det ticsene som gjorde at han unngikk øyekontakt. Det er ikke uvanlig at barn (og voksne) som har tics, bruker mye energi på å skjule ticsene, f.eks. later som de mister noe, for å skjule ticsene, mens de bøyer seg ned, for å plukke opp det de "mistet".

Mobbingen har nok gitt, en svært uheldig ekstrabelastning ift sykdommen, som vanligvis er verst i barndommen og frem til ungdomskolealder (5-16 år).

I se og hør artikkelen du postet for ett par dager siden, fremkom det at mobbingen begynte allerede på barneskolen, og at mobbingen ble grovere på ungdomskolen.

https://www.seoghoer.dk/krimi/venner...-13-aarig-pige

Det mange har oppfattet som beskjedenhet, var kanskje forsøk på å skjule ticsene?

Som nevnt, vet jeg ikke hvilken oppfølging MGM har fått ift sykdommen sin, men det er nærliggende å tro at psykiatri kan ha vært en utløsende faktor, ift det som har skjedd.
Uansett hva som har forårsaket grusomhetene MGM har påført offeret/-ene, så kan det ikke unnskyldes. Så får vi avvente hva psykiaterne kommer frem til. Jeg håper MGM er samarbeidsvillig.

- Kanskje MGM var lei av utenforskap?

https://www.aftenposten.no/norge/i/A...-mot-sin-vilje

- Kanskje MGM ønsket seg en kjæreste?

https://frifagbevegelse.no/aktuell/r...6.691a275963åå

https://www.klikk.no/helse/doktoronl...dommen-7073379

https://www.nrk.no/osloogviken/mobbe...-bok-1.7546672

Tack för svar och länkar. Har lite kort om tid och vill läsa noggrant, troligen senare inatt.

Jag upptäckte en annan intressant sak om PW som jag återkommer med. Nåt jag reagerat på via bild och som passar vår diskussion.
Det får bli en cliffhanger.
Citera
2023-05-26, 05:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Takk for svar!
Man behöver inte ha just Tourettes vid tics - om det var vad du tänkte på i och med länk och nämner allvarlig sjukdom?

Däremot är tics inte ovanligt vid autismspektrumtillstånd (typ asperger).
En grav tourette har det betydligt värre med ofrivilliga ljud och rörelser.
Citat:
Han är en linslus så kamera tycks gå bra oavsett om det är andra som fotar.
Han sitter och tittar rakt i kameran på firmafesten (likaväl som party för 12 år sen).
https://www.bildtagg.se/bild/d4ifaluujsrc0ckxjrnxa6qx

Han har inte suttit nedvänd hela tiden i rätten, även om den generella beskrivningen om hans personlighet är påtaglig och att han i huvudsak inte tittar rakt ut (enligt olika live).

Jag funderar själv på AST så det vore iofs enbart ytterligare en komponent som stärker.

Tänkte ta upp en faktor som indikerar känslokyla. Vilket är ett centralt problem med tanke på vad han gjort.

Hans bror hade kommenterat en artikel från EB (på fb) dagen efter han greps.

Han skrev då, i ett försök till försvar och säkert i chock, att PW hade lämnat huset i tre timmar på lördag eftermiddag. Jag har läst skrämpdumpen.

Detta visar isf att PW är riktigt otäck - för nånstans är F inlåst och troligen fastbunden.
Möjligen på industriområdet om han inväntade mörker för förflyttning.

Det kan även vara ett försök till alibi från PW, dvs att vistas ute ganska direkt efter kidnappningen då jakten börjar.
Han tydligen inga som helst problem att dölja vad som försiggår.

Det är inte lång tid (lite mer än en månad) efter att Emilie dumpats kallblodigt i en sjö som han sen står och skojar om att måla om ihop med sin mor som välter ut färg.
Ses flera käcka kommentarer till bilden.

Nära vänner eller om det var släkt har beskrivit honom som helt oberörd och helt vanlig vid tiden för Emilie.

Det får mig att fundera på hur hans snack gick, synd de missar intressanta följdfrågor allt som oftast.
Vissa förövare är till och med i eftersök.

Sen har jag läst en annan sak, men får köra en fact or fiction igen.
Men det handlar om strips och det är kallblodigt, om sant.

Se spoiler:
Ska återkomma med foto i nästa inlägg om det andra jag funderade på ang PW och körleksfronten vs våldtäkter och ev mord.
Citera
2023-05-26, 10:33
Medlem
Citat:
Hun er uansett én av de danskene jeg forstår muntlig 😉

Hovedbudskapet i podcasten er at MGM er "en skræmmende almindelig mand" (dansk) - eller som tittelen på podcasten; "En vanlig mann" (norsk).

Amagermanden ble også beskrevet som "skræmmende almindelig".

Beskrivelsene av MGM ble foretatt på grunnlag av videoer, bilder og intervjuer (MGMs venner).

Den danske journalisten, Amalie Eriksen, beskriver MGM utifra et folkelig perspektiv. Hun prøver ikke å stille noen diagnoser. Hun vet nok veldig godt, at hennes utdannelse som journalist, ikke gir henne kompetanse til å uttale seg på det området.

AE sa ikke at MGM var deprimert. Når AE benyttet ordene "nedtrykt" og "flov", beskrev hun hva hun mente med ordbruken. Hun sa at MGM ikke ønsket å se på publikum under grunnlovsforhøret.

Når AE benyttet ordet "nydelig", var det hennes helhetsinntrykk av MGM utseende ("pæn hvid skjorte", "pæn vest", "pænt hår") og væremåte ("normal", "fester", "sjov", "social", "ikke beskeden").

Jeg fant frem ordforklaringer på de danske ordene AE benyttet i podcasten, mest for min egen del, bare for å sjekke om jeg hadde misforstått. Det gikk jo litt i både dansk og norsk i den podcasten:

• "Nydelig" - som (umiddelbart) gør et positivt indtryk i kraft af sit ulastelige ydre, fx med hensyn til påklædning, opførsel eller udformning
• "Flov" - skamfuld eller genert pga. et brud på moralske normer, manglende evne til at leve op til forventninger, el.lign.
• "Nedtrykt" - nedslået, deprimeret, langt nede, i bund, stresset, nedgjort, nedkappet, nede med nakken, trykket
• "Skræmmende - gøre nogen meget forskrækket eller bange
• "Almindelig" - som ikke adskiller sig fra gennemsnittet; uden bemærkelsesværdige eller påfaldende egenskaber
• "Fester" - holde fest; deltage i en fest
• "Pæn" - anstændig, artig, beleven, dannet, fin, høflig, net, nydelig, manerlig, ordentlig, proper, pyntelig, sirlig, skikkelig, smuk, prydelig, sober, tækkelig, yndig, nobel, honnet, hæderlig, se god, tilfredsstillende
• "Sjov" - som får nogen til at more sig og le
• "Beskeden" - er eller vidner om at man er forsigtig, stille og tilbageholdende af sind eller væremåde, uden for høje tanker om egne evner eller betydning

Kanske har jag uttryckt mig otydligt.
Journalistens (AE) "bra" historia är, att MGM är en helt vanlig man som ser trevlig ut och till och med har fina jobbtitlar.
Jag tror inte, att det är folkeligt att framställa en man, som något han inte är. Han har trots allt stuckit ut från mängden i flera sammanhang.

- För fotbollen ville han ha en plats, som han inte kunde hantera, men titeln som målvakt var kanske fin. De kallade honom appojken.
- På gymnasiet stack han ut, han var arg på skolan, han spelade poker i timarne.
- Han hoppar in och ut ur studierna efter gymnasiet, han har ingen utbildning.
- Han har, på pappret, ett eget företag i några månader, för det är titeln företagsägare överdriven.
- Chef för ett medelstort företag är en överdrift. 2017 anställdes han i ett då nytt och mycket litet företag, som bara har en chef.
- Familjer och vänners FB har haft bilder på MGM. Der sticker han ut, jag tolkar det som att det inte finns plats för honom, han ser inte avslappnad ut, fingrarna är konstigt vridna och stela, hans blick är undvikande.
Senast redigerad av skaebne 2023-05-26 kl. 11:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in