2017-01-06, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vurte3N
Jaa det har jag förstått att du skall göra, jag tänkte också göra det nämligen, därför ställde jag frågan när alla spelare för TOTY är släppta?

hahaha, jaa jag fattar att SBC ger paket som man kan öppna under TOTY likaså MM osv, men är det exakt alla paket man får in spelar ingen roll på vilket sett? Dvs; SBC, MM, Draft, gifts osv?

Nä det måste bara va packs från gifts
Citera
2017-01-06, 15:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slow88
Sålt alla Malmö spelare för billiga för att de skulle hamna i en sbc. Kan tänka mig en United/pl med TOTW en bara TOTW en psg/franska ligan sen juve/inter/Milan sbc. Barca finns ju också...

Jag tror du har rätt men ser en möjlighet till att EA tar en MFF/Sverigekombo, med twisten att kräva en Zlatan för att komplettera. Då jag inte har några planer på att slutföra en Zlatan Sbc med tanke på prislappen, kommer jag troligen avyttra mina MFF-kort före fredag. Frågan är bara när de ligger högst i pris. Skulle kunna vara nu faktiskt.
Citera
2017-01-06, 15:37
Medlem
Lotavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Frågade igår om det var nån mer än jag som hade mycket problem med uppkopplingen men fick inget svar. Men det är klart, alla är ju så upptagna med att diskutera startelvor som 90% av detta forumet handlar om så jag förstår. För det är ju inte kul sitta hitta ett unikt lag själv, nej fy fan!

Haha wtf, blir arg för nån inte svarade på din fråga?
Citera
2017-01-06, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag tror du har rätt men ser en möjlighet till att EA tar en MFF/Sverigekombo, med twisten att kräva en Zlatan för att komplettera. Då jag inte har några planer på att slutföra en Zlatan Sbc med tanke på prislappen, kommer jag troligen avyttra mina MFF-kort före fredag. Frågan är bara när de ligger högst i pris. Skulle kunna vara nu faktiskt.

Möjligt men känns lite väl dyrt med en Zlatan för 400k.
Nej inte troligt jag gör den själv heller om man inte lyckas pricka in alla kort man behöver innan
Citera
2017-01-06, 16:05
Medlem
Redfish1s avatar
rätt så ny när det gäller FUT .. Här e mitt lag iaf, vad tycker ni ?

https://www.futbin.com/17/squad/1028582
Citera
2017-01-06, 16:30
Bannlyst
Vad tror ni på för MM idag? Nåt FA-cup-möte månne?
Citera
2017-01-06, 17:00
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redfish1
rätt så ny när det gäller FUT .. Här e mitt lag iaf, vad tycker ni ?

https://www.futbin.com/17/squad/1028582

Jag hade försökt att få till 2 riktiga yttrar. För nu har dom bara 2 i personlig kemi. Alternativt så kan du byta till en formation där du får lite mer kemi på dina anfallare. 4312 t.ex
Citera
2017-01-06, 17:01
Medlem
Herculandes avatar
En noob fråga från en division 1 spelare!

Jag har 100 % kemi på mitt BPL lag!

Men under halvtid brukar jag byta in modric! Påverkar hans negativa kemi laget? Eller gäller lagkemin bara innan matchstart?
Citera
2017-01-06, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slow88
Möjligt men känns lite väl dyrt med en Zlatan för 400k.
Nej inte troligt jag gör den själv heller om man inte lyckas pricka in alla kort man behöver innan

Har du förväntat dig att en 92-ratead POTM Zlatan + massa packs kommer vara billig?
Citera
2017-01-06, 17:08
Medlem
Redfish1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Jag hade försökt att få till 2 riktiga yttrar. För nu har dom bara 2 i personlig kemi. Alternativt så kan du byta till en formation där du får lite mer kemi på dina anfallare. 4312 t.ex

tack så mycket för hjälpten, ha det bra
Citera
2017-01-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herculande
En noob fråga från en division 1 spelare!

Jag har 100 % kemi på mitt BPL lag!

Men under halvtid brukar jag byta in modric! Påverkar hans negativa kemi laget? Eller gäller lagkemin bara innan matchstart?

Snabbt svar, alla avbytare kommer in med 5 i kemi men sedan beräknar man även vad lagets totala kemi har innan match. Har du full kemi på laget så kommer han på ett kemi-värde av 62,5 av totalt 100.

Edit. Läste din fråga lite fel men nej han påverkar inte lagets kemi heller! Lagets kemi är detsamma som vi matchstart oavsett vilka bytet man gör under match.

Mer ingående, så kopierar jag in ett tidigare svar jag gjorde för någon månad sedan när jag själv tog reda på hur det låg till:

Kollade lite på det nu och tydligen hade EA nu i år själva klargjort vad som gäller med kemin som avbytare. Hade jag ingen aning om. Byta position under match påverkar inte kemin iaf.

"Finally, EA Sports has clarified that subs are, in fact, unaffected by the normal Individual Player Chemistry factors. Instead, all substitutes enter the game with a flat rating of 5 out of 10, meaning that, when entered into the formula above, their hidden Overall Chemistry stat will sit at 62.5 out of 100.

Substitutes, then, can be subbed into any position - so your LW Ronaldo can be played as a ST - without any detriment to their Chemistry rating. Instead, their performance is only affected by Team Chemistry.

Så en avbytare kommer in med 50 i "kemivärde" för att sedan få 25% ytterligare av lagets totala kemi. Har man 100 i kemi får man +12,5 och totalt 62,5 i kemivärde. Om jag förstått det rätt?

50 or higher: Players’ attributes begin to improve towards their maximum of 99.
Equal to 50: The player receives no changes from their base attributes.
49 or lower: The players’ attributes are reduced towards their minimum of 1.

Står förklarat här:
https://www.easports.com/se/fifa/ult...orks-in-fut-17
http://www.ultimateteam.co.uk/2016/0...lained-fut-17/
Senast redigerad av grahnen 2017-01-06 kl. 17:47.
Citera
2017-01-06, 17:47
Medlem
Hur ska jag välja två av Reus/Aubameyang/Lewandowski?
https://www.futbin.com/17/compare/22/75/133

Kör 4-1-2-1-2(2) eller 4-3-1-2 i Bundesliga. Försvaret och mittfältet känns bra, men får aldrig till sista biten på motståndarens planhalva. Har bara råd med två av dom. Auba känns som den givna. Reus är skön pga 4 star skill, men blir så lätt knuffad av bollen. Är det Lewa som gäller då?
Kör med detta laget nu:
https://www.futbin.com/17/squad/1026862
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in