2017-01-06, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vurte3N
En noob fråga men vill vara på den säkra sidan.

Alla packs ni sparar, när öppnar ni? När alla spelare i toty är släppt, alltså 14/1?
Och det är precis alla packs man får även från draft osv?

Jag kommer öppna alla mina paket när alla TOTY-spelare släpps i paket samtidigt. Lär lite ovanför där frysen skrivit lite om det. Jag har samlat 22 guldpaket hittills och räknade snabbt igenom ytterligare 13st jag planerar göra i ligorna som e hyfsat billiga med okej paket. Sedan blir det 4-5 paket för MM denna veckan plus nästa vecka. Så kommer förhoppningsvis ha 45-50 paket att öppna när TOTY släpps bara skaffade genom SBC, inte kört draft eller så.

Citat:
Ursprungligen postat av HallonSaft.-.-
Här kommer de laget jag använder för tillfället, sjukt skönt o spela med enligt mig. Några förslag på förbättringar? Vet att Martial är på 7chem men fortfarande beast.
http://www.futhead.com/17/squads/3689356/

En annan fråga, Zlatan vann ju POTM i Premier league, får han ett specialkort och när släpps det isåfall?

Zlatan har inte vunnit den utmärkelsen som gäller för FIFA. Den som kom ut i veckan var nån PFA award. Det är en helt annan omröstning som kommer avgöras om 1-1,5 vecka ungefär. Tror inte nomineringarna för den har kommit än men lär väl komma senast till helgen om dem inte redan släppts.

Såg ut som ett riktigt gött lag förresten, vet inte vad som skulle ändras där
Citera
2017-01-06, 12:44
Medlem
Vad tror vi om en fa-cup sbc i helgen? Mixat från engelska ligorna med olika nationaliteter. Typ
Citera
2017-01-06, 12:49
Medlem
blir Draft grind i helgen mao.. samla på sig en hög med packs inför TOTY
Citera
2017-01-06, 13:48
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Sälja eller vänta med spelare som lär hamna i TOTY? Typ halva mitt lag kan bli med.

Tänker att t.ex. Iniesta kan vara värd att spara då han är högt rankad=bra för SBC och lär aldrig sjunka under typ 40k. Tänker jag rätt
Citera
2017-01-06, 13:58
Medlem
Vill ni öppna packs under TOTY men är ovilliga att bränna cash så kan jag rekommendera följande SBC som ger "rabatterade packs". Knappast en garanti att få pengarna tillbaka men packs för halva priset är alltid trevligt.

Har gjort Liga Nos, MLS och Belgiska ligan så därför finns de inte med här.

Ligue 1
Monaco
Asse
Girondins de Bx
OL Lyon
PSG
Stade Rennais
Olympic Marseille
OCG Nice

LIGA Bancomer
America
Leon
Monarcas Morelia
Monterrey
Pachua
Tijuana
Tigres

Super Lig
Besiktas
Baseksehir
Bursaspor
Fenerbache
Galatasaray
Osmanlispor
Trabzonspor

Erdervise
Feyenoord
Heracles Almelo
PSV
Ajax

Ryska ligan
CSKA Moskva
Krasnodar
Lokomotiv Moskva
Zenit

Billiga lag hittar ni här https://www.futbin.com/squad-building-challenges
och för att se vad rewardsen är värda kollar ni här http://www.fifauteam.com/fifa-17-packs-ultimate-team/

Ett tips kan vara att vänta med lagen som kräver många guldspelare (vilket är typ alla) tills TOTY har börjat då priserna som idag kan ligga på 1000-2000 för en non-rare guldspelare förmodligen kommer att sjunka till åtminstone hälften.

Edit. Kan tilläggas att när jag gjorde dessa så gick det på ca 220k och paketen har ett värde av ca 520k. Sen kan man ju vara lite selektiv om vilka man tycker är värda att göra. Finns en hel del till som också kan vara värda att göra.
Citera
2017-01-06, 14:04
Medlem
max02s avatar
Frågade igår om det var nån mer än jag som hade mycket problem med uppkopplingen men fick inget svar. Men det är klart, alla är ju så upptagna med att diskutera startelvor som 90% av detta forumet handlar om så jag förstår. För det är ju inte kul sitta hitta ett unikt lag själv, nej fy fan!
Citera
2017-01-06, 14:16
Medlem
HallonSaft.-.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micha88
Dude, varför flyttar du inte över Pogba till höger och Eriksen till vänster? Pogba har ju superlänk till Martial.

För att oavsett hur jag gör så får Martial max 7chem och vill hellre har erikssen på höger då hans skott är galna.

Har för tillfället ca 200k att köpa ihop saker tills när Zlatan förhoppningsvis då eftersom det ej var klart än, får POTM. Kan förövrigt rekomendera Zlatan på CAM, vidrigt bra med två snabba strikers till.
Citera
2017-01-06, 14:17
Medlem
Nomineringen har kommit och röstningen har startat för POTM. https://www.premierleague.com/news/269481

Vinnaren avslöjas på fredag och då lär SBC komma direkt efter.
Citera
2017-01-06, 14:18
Medlem
Vurte3Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Jag kommer öppna alla mina paket när alla TOTY-spelare släpps i paket samtidigt. Lär lite ovanför där frysen skrivit lite om det. Jag har samlat 22 guldpaket hittills och räknade snabbt igenom ytterligare 13st jag planerar göra i ligorna som e hyfsat billiga med okej paket. Sedan blir det 4-5 paket för MM denna veckan plus nästa vecka. Så kommer förhoppningsvis ha 45-50 paket att öppna när TOTY släpps bara skaffade genom SBC, inte kört draft eller så.

Jaa det har jag förstått att du skall göra, jag tänkte också göra det nämligen, därför ställde jag frågan när alla spelare för TOTY är släppta?

hahaha, jaa jag fattar att SBC ger paket som man kan öppna under TOTY likaså MM osv, men är det exakt alla paket man får in spelar ingen roll på vilket sett? Dvs; SBC, MM, Draft, gifts osv?
Citera
2017-01-06, 14:32
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Frågade igår om det var nån mer än jag som hade mycket problem med uppkopplingen men fick inget svar. Men det är klart, alla är ju så upptagna med att diskutera startelvor som 90% av detta forumet handlar om så jag förstår. För det är ju inte kul sitta hitta ett unikt lag själv, nej fy fan!

Såja, lugna pungen. Att bli arg för att folk inte uppmärksammar den fråga du tycker är viktig lär knappast få folk att börja uppmärksamma den.

Dessutom, att ingen svarat dig om uppkopplingsproblem tycker jag är ett svar i sig självt - ingen annan upplever alltså sådana problem så att de känner sig manade att svara. Ergo, gräv där du står och kolla din utrustning och uppkoppling.

Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Nomineringen har kommit och röstningen har startat för POTM. https://www.premierleague.com/news/269481

Vinnaren avslöjas på fredag och då lär SBC komma direkt efter.

Äntligen! Tack för länken. Har kollat efter nomineringarna flera gånger per dag sista veckan, vad sega de var. Med tanke på att Zlatan vann fansens omröstning ligger han garanterat i pole position för detta pris. Alli nominerad också ser jag och hans två mål mot Chelsea kommer garanterat gynna honom i omröstningen då de som röstar till största del skiter högaktningsfullt i att de målen gjordes i januari.

Frågan är om eller när man ska sälja MFF-spelarna. Lewicki ligger på 2.7, de flesta övriga silver-MFFare ligger på 2k+ också. Jag har sålt alla dubletter till den sortens förtjänst, men frågan är om man ska sälja resten också. Jag tror som sagt Zlatan vinner men är inte alls lika säker på att MFF kommer vara med. Kan lika gärna bli svenska spelare. Känns givet med en Milan/Inter/Juventus-SBC iaf om Z vinner. Blir verkligen till att fundera - sälja med bra vinst nu, vänta på ännu större vinst (riskera förlora hela värdeökningen) eller eventuellt lösa SBCn till fina paket?
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-01-06 kl. 14:44.
Citera
2017-01-06, 15:05
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Såja, lugna pungen. Att bli arg för att folk inte uppmärksammar den fråga du tycker är viktig lär knappast få folk att börja uppmärksamma den.

Dessutom, att ingen svarat dig om uppkopplingsproblem tycker jag är ett svar i sig självt - ingen annan upplever alltså sådana problem så att de känner sig manade att svara. Ergo, gräv där du står och kolla din utrustning och uppkoppling.

Äntligen! Tack för länken. Har kollat efter nomineringarna flera gånger per dag sista veckan, vad sega de var. Med tanke på att Zlatan vann fansens omröstning ligger han garanterat i pole position för detta pris. Alli nominerad också ser jag och hans två mål mot Chelsea kommer garanterat gynna honom i omröstningen då de som röstar till största del skiter högaktningsfullt i att de målen gjordes i januari.

Frågan är om eller när man ska sälja MFF-spelarna. Lewicki ligger på 2.7, de flesta övriga silver-MFFare ligger på 2k+ också. Jag har sålt alla dubletter till den sortens förtjänst, men frågan är om man ska sälja resten också. Jag tror som sagt Zlatan vinner men är inte alls lika säker på att MFF kommer vara med. Kan lika gärna bli svenska spelare. Känns givet med en Milan/Inter/Juventus-SBC iaf om Z vinner. Blir verkligen till att fundera - sälja med bra vinst nu, vänta på ännu större vinst (riskera förlora hela värdeökningen) eller eventuellt lösa SBCn till fina paket?

Hade du läst mitt inlägg så hade du sett jag har fiber och mäter dagligen. Tidigare har jag sett folk klagat över lagg, men just då vid den tidpunkten hade jag inga problem.
Citera
2017-01-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Sålt alla Malmö spelare för billiga för att de skulle hamna i en sbc. Kan tänka mig en United/pl med TOTW en bara TOTW en psg/franska ligan sen juve/inter/Milan sbc. Barca finns ju också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in