2017-01-06, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xparn
Okej, ärligt nu. Någon som har varit i kontakt med FS support någon gång?
Jag kan inte få ett svar, har tydligen glömt mitt lösenord till mitt konto.
Jag har skickat pgp meddelande med detaljer för att få kontot tillbaka men ingen har svarat eller tittat på meddelandet.

Någon som vet hur lång tid det brukar ta för att få svar?

Kan nog ta ett tag nu när det är helg skulle inte förvänta mig nått svar förrns nästa vecka.
2017-01-06, 14:36
Medlem
Citat:
Okej, ärligt nu. Någon som har varit i kontakt med FS support någon gång?
Jag kan inte få ett svar, har tydligen glömt mitt lösenord till mitt konto.
Jag har skickat pgp meddelande med detaljer för att få kontot tillbaka men ingen har svarat eller tittat på meddelandet.

Någon som vet hur lång tid det brukar ta för att få svar?

De är oftast snabba på att svara. Men FS admins är inga man vill ha att göra med. Hade du pengar på kontot kommer de nog bara skita i att svara och ta pengarna.
2017-01-06, 15:33
Medlem
Inhalators avatar
Om en beställning försvann i mitten av december, men farbror blå inte har knackat på dörren ännu, då är man väl safe? I den mening att man "bara" blivit blåst och inte har rättvisan efter sig
2017-01-06, 15:48
Medlem
snedtrippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Om en beställning försvann i mitten av december, men farbror blå inte har knackat på dörren ännu, då är man väl safe? I den mening att man "bara" blivit blåst och inte har rättvisan efter sig

Har undrat samma sak ett par gånger..

Så som jag förstår det så får inte Polisen beslagta ett brev som inte har passerat gränsen, utan det de gör om de "hittar" ett misstänkt brev är väl helt enkelt att skicka vidare det till mottagaren.
Sen har jag hört lite olika, vissa har blivit påhälsade direkt efter att de har tömt brevlådan, vissa har inte fått besök förrän efter väldigt lång tid..
Så ja, man kan väl inte känna sig trygg oavsett. Eller säker på att något har blivit skickat öht.

OBS detta behöver inte stämma, det är bara vad jag har hört och läst!

För att inte behöva noja dygnet runt så är väl det bästa att städa ur på mottagaradressen samt fylla på Gevaliaförrådet
2017-01-06, 15:53
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Jag vågar säga att 99.8% utav alla dessa brev som försvinner beror på att de aldrig existerat ifrån början. De är mao inte postade över huvudtaget .

Folk verkar tro att säljarna bedriver vilken vanlig postorder firma som helst. Cmon ! Det är kriminella människor vi har med att göra. Packare i sunkiga lägenheter med nästintill obegränsad tillgång på flödder , röka, tjack u name it. Klart som fan dom bommar brev de är bombsäkra på de skickat osv.

Tests att gå in på zalandos packeteringsavdelning släng in en hockeytrunk med allt möjligt knark så får ni se. Hur bra tror ni det skulle gå ?

Allt ska se så jävla korrekt och välskött ut i presentstioner och på forum osv. Verkligheten än allt annat än de vill visa upp.

Värt att tänka på.
Mvh
2017-01-06, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord_84
Kan nog ta ett tag nu när det är helg skulle inte förvänta mig nått svar förrns nästa vecka.

Jag beställde för 3 dagar sedan, alltså onsdags. Inget har kommit fram och när jag försökt logga in igen så går det inte (vilket är skumt då jag är säker på att jag hade rätt lösenord och skrivit ner det)

Har gjort nytt konto och skrivit till supporten, inget svar.
Har även skrivit till säljaren Ca*lB*ldt och inget svar därifrån heller, har både skrivit i normalt meddelande och PGP men inget svar.

Citat:
Ursprungligen postat av pervopelle
De är oftast snabba på att svara. Men FS admins är inga man vill ha att göra med. Hade du pengar på kontot kommer de nog bara skita i att svara och ta pengarna.

Ja, hade pengar på kontot som jag inte kommer åt och även gjort en beställning.
2017-01-06, 15:58
Medlem
Citat:
Jag beställde för 3 dagar sedan, alltså onsdags. Inget har kommit fram och när jag försökt logga in igen så går det inte (vilket är skumt då jag är säker på att jag hade rätt lösenord och skrivit ner det)

Har gjort nytt konto och skrivit till supporten, inget svar.
Har även skrivit till säljaren Ca*lB*ldt och inget svar därifrån heller, har både skrivit i normalt meddelande och PGP men inget svar.

Ja, hade pengar på kontot som jag inte kommer åt och även gjort en beställning.

Röd dag idag och igår, inte så konstigt. Men nu när du skrivit till säljaren att du inte kommer in på ditt konto kanske han skiter i att skicka eftersom du inte kan göra en dispyt.
2017-01-06, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Röd dag idag och igår, inte så konstigt. Men nu när det skrivit till säljaren att du inte kommer in på ditt konto kanske han skiter i att skicka eftersom du inte kan göra en dispyt.

Igår vart det inte röd dag , jag fick då post igår.
2017-01-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retarderad-Indian
Igår vart det inte röd dag , jag fick då post igår.

Du har rätt, var ledig igår så antog alla var det.
Men beställde Xparn sent i onsdags så är det troligt att han inte hunnit posta.
2017-01-06, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retarderad-Indian
Jag vågar säga att 99.8% utav alla dessa brev som försvinner beror på att de aldrig existerat ifrån början. De är mao inte postade över huvudtaget .

Folk verkar tro att säljarna bedriver vilken vanlig postorder firma som helst. Cmon ! Det är kriminella människor vi har med att göra. Packare i sunkiga lägenheter med nästintill obegränsad tillgång på flödder , röka, tjack u name it. Klart som fan dom bommar brev de är bombsäkra på de skickat osv.

Tests att gå in på zalandos packeteringsavdelning släng in en hockeytrunk med allt möjligt knark så får ni se. Hur bra tror ni det skulle gå ?

Allt ska se så jävla korrekt och välskött ut i presentstioner och på forum osv. Verkligheten än allt annat än de vill visa upp.

Värt att tänka på.
Mvh
This. Antingen detta, eller att någon som JOBBAR på postnord tagit brevet själv (vet själv en som jobbat på posten och tog ett brev av värde för 20k+).

Tror helt enkelt man blir lite naiv när det handlar om "Just mitt brev" och att man inte ville tro det då det alltid funkat så bra. Men som sagt, ibland är det också brevbärarae som snor, och för en gångs skull VET jag själv en kille... och det är väl lite som gamla sägen om råttor; ser man 1 finns det 10 finns det 2 finns det 100.. dvs om bara den brevbäraren snodde det brevet.. Hur många andra måste inte ha gjort samma sak? Ingen kriminell kille öht utan en kille som bara såg chansen..
2017-01-06, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
This. Antingen detta, eller att någon som JOBBAR på postnord tagit brevet själv (vet själv en som jobbat på posten och tog ett brev av värde för 20k+).

Tror helt enkelt man blir lite naiv när det handlar om "Just mitt brev" och att man inte ville tro det då det alltid funkat så bra. Men som sagt, ibland är det också brevbärarae som snor, och för en gångs skull VET jag själv en kille... och det är väl lite som gamla sägen om råttor; ser man 1 finns det 10 finns det 2 finns det 100.. dvs om bara den brevbäraren snodde det brevet.. Hur många andra måste inte ha gjort samma sak? Ingen kriminell kille öht utan en kille som bara såg chansen..

Ja visst det förekommer säkert . Därför jag skrev 99.8% de andra 00.2 % kan säkert bero på det du skriver.
Men jag är helt övertygad om den förklaringen jag gav ovan.
2017-01-06, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Du har rätt, var ledig igår så antog alla var det.
Men beställde Xparn sent i onsdags så är det troligt att han inte hunnit posta.

Såg nu att C*arl har läst mina meddelanden som han fått från mitt andra konto som jag var tvungen att göra men han har inte besvarat dem...

Han har ju trotts allt bara bra omdömen... Fattar inte.
Någon mer som beställt av säljaren och hur har det gått?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in