2018-10-01, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aroc
Gissar att det är selektiva scammers med flera säljkonton som skriker "exit-scam" just nu.

Vad babblar du ens om?
2018-10-01, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Precis, ser absolut inte ut som exit. Snarare som någon väldigt tragisk olycka eller dylikt, vilket i sin tur kan få riktigt tråkiga konsekvenser.

Söker dock folk som gjort insättningar senaste veckan, vore kul om ni kollar adressen om pengarna flyttats vidare. På så sätt borde vi kunna utesluta exit nästan helt.

Insättningar fungerar fortfarande.
2018-10-01, 10:10
Bannlyst
Försökte ta ut mina pengar från fs men det står att dom blockat alla adresser som börjar med 3, wtf? Vad ska jag göra?
2018-10-01, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Insättningar fungerar fortfarande.

Jo, men min fråga är, när du kollar Blockchain, har dom gått vidare från adressen du satte in dom till sen? Samt isåfall hur många gånger?
2018-10-01, 10:11
Medlem
Citat:
Jo, men min fråga är, när du kollar Blockchain, har dom gått vidare från adressen du satte in dom till sen? Samt isåfall hur många gånger?

Nej, inte ännu i alla fall, men så har insättningen bara 2 bekräftelser.
2018-10-01, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biker81
Försökte ta ut mina pengar från fs men det står att dom blockat alla adresser som börjar med 3, wtf? Vad ska jag göra?

Sluta ta ut till exchange, ta ut till en wallet.
2018-10-01, 10:23
Medlem
ambigues avatar
Sitter och funderar på om jag ska avbryta mina beställningar (står fortfarande bara som skapad på bägge), men om säljarna inte heller kan ta ut sina btc så spelar det väl ingen större roll.. ?
2018-10-01, 10:30
Medlem
Detta meddelande är nytt, åtminstone har inte jag det det tidigare:
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512

Servern är onåbar för tillfället. Vi undersöker det hela. För närvarande ingen ETA på när FS kan tänkas rulla igen.

Backup finns.

Mvh,
Staff
2018-10-01, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eikd
Detta meddelande är nytt, åtminstone har inte jag det det tidigare:
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512

Servern är onåbar för tillfället. Vi undersöker det hela. För närvarande ingen ETA på när FS kan tänkas rulla igen.

Backup finns.

Mvh,
Staff

Men snälla dekryptera det så ser du att det är gammalt meddelande.
2018-10-01, 10:32
Bannlyst
Citat:
Sluta ta ut till exchange, ta ut till en wallet.

Hittade en annan nu som funkade men då kom nästa problem:
Jag har 506kr på kontot, men jag gick så långt ner som till att försöka ta ut 450kr men ändå stod det att jag hade för lite pengar. Ska inte uttag va gratis förutom den vanliga feen?
2018-10-01, 11:11
Medlem
ambigues avatar
Alliansen hävdar iaf väldigt tydligt att det inte rör sig om någon exit scam av admin, för då skulle inte sida finnas kvar uppe överhuvudtaget.

Tänker att anledningen till att många säljare nu hänvisar till DreamMarket m.m är för att det ska finnas möjlighet att fortfarande lägga beställningar under tiden det är uttagsstopp men att det inte nödvändigtvis syftar till att dom tror att det faktiskt är en exit scam.
2018-10-01, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terimac
Men snälla dekryptera det så ser du att det är gammalt meddelande.
Dekryptera kan du göra själv.
Hur gammalt är meddelandet?
Har kollat in på forum med jämna mellanrum, och det är första ggn jag ser det meddelandet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in