2017-01-05, 14:27
Medlem
Du har en poäng i det du säger ex om nöjesfärjor
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Det är ju det här som är populism. Det är kaosblattar som är problemet, sjukdomen om du så vill och fyrverkeripjäser blir till krigszon är bara symptom.

Det är ju ungefär lika dumt som att förbjuda festivaler pga We Are Sthm & Putte i Parken. Eller varför inte förbjud nöjesfärjor pga gruppväldtäkterna?
Citera
2017-01-05, 14:43
Medlem
Så har vår frihet börjat begränsas mha (kommande) svepande lagstiftning pga importerad kriminialitet.

Likt en kollektiv bestraffning. Visst har vi tidigare haft enstaka kriminella rötägg som inte kunnat hantera raketer.

Men vi vet alla orsaken till att denna typ av kriminalitet har ökat bokstavligt talat explosionsartat.

Själv har jag inte själv skjutit fyrverkerier på många år men bor avsides och kan njuta av de vackra fyrverkerier mot natthimlen vid tolvslaget den 31 december. Det inger en sällsam känsla av det nya året och vårt gemensamma firande av vårt samhälle och att tiden går sin gilla gång.
Fyrverkerierna kom till Europa på 1400-talet och jag misstänker att många innan mig känt liknande känslor.

Att nu ytterligare skära i ett folks gemensamma traditioner kommer ytterligare öka på den splittring och ständigt minskande känsla av gemenskap i samhället.

Utan denna gemenskap och homogena kulturyttring minskar incitamenten till att inte bara följa de skrivna lagarna utan också, viktigare, de oskrivna lagarna i samhället - hur vi beter oss mot varandra, hur vi förutsätter att man agerar (moraliskt) i olika situationer.

Ett konkret exempel är hur viljan att arbeta och betala en hög skatt kommer att fortsätta minska. Varför ska man ställa upp på att lägga sitt liv på att arbeta åt ett samhälle man inte känner gemenskap med utan mest rädsla inför.

Istället för att nu skjuta budbäraren och förbjuda en av våra folktraditioner bör man ta itu med grundproblemet : de oftast invandrade kriminella element som med raketer skjuter sönder vårat samhälle innefrån våra gränser.

Mer makt, befogenhet och pengar till Polisen och säkerhetspolisen.
Senast redigerad av grobiankungen 2017-01-05 kl. 14:46.
Citera
2017-01-05, 18:05
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Så har vår frihet börjat begränsas mha (kommande) svepande lagstiftning pga importerad kriminialitet.

Likt en kollektiv bestraffning. Visst har vi tidigare haft enstaka kriminella rötägg som inte kunnat hantera raketer.

Men vi vet alla orsaken till att denna typ av kriminalitet har ökat bokstavligt talat explosionsartat.

Själv har jag inte själv skjutit fyrverkerier på många år men bor avsides och kan njuta av de vackra fyrverkerier mot natthimlen vid tolvslaget den 31 december. Det inger en sällsam känsla av det nya året och vårt gemensamma firande av vårt samhälle och att tiden går sin gilla gång.
Fyrverkerierna kom till Europa på 1400-talet och jag misstänker att många innan mig känt liknande känslor.

Att nu ytterligare skära i ett folks gemensamma traditioner kommer ytterligare öka på den splittring och ständigt minskande känsla av gemenskap i samhället.

Utan denna gemenskap och homogena kulturyttring minskar incitamenten till att inte bara följa de skrivna lagarna utan också, viktigare, de oskrivna lagarna i samhället - hur vi beter oss mot varandra, hur vi förutsätter att man agerar (moraliskt) i olika situationer.

Ett konkret exempel är hur viljan att arbeta och betala en hög skatt kommer att fortsätta minska. Varför ska man ställa upp på att lägga sitt liv på att arbeta åt ett samhälle man inte känner gemenskap med utan mest rädsla inför.

Istället för att nu skjuta budbäraren och förbjuda en av våra folktraditioner bör man ta itu med grundproblemet : de oftast invandrade kriminella element som med raketer skjuter sönder vårat samhälle innefrån våra gränser.

Amen.

(till allt utom den sista meningen, men det beror på att det är ett för generellt uttalande för att jag skall kunna köpa det rakt av bara.
Det tenderar att bli ännu ett rop på "Trygghet", om du förstår vad jag menar.
Just som ett förbud av t,ex. fyrverkerier.
Citera
2017-01-05, 18:13
Medlem
Som vanligt är det vi människor som ska anpassa oss efter araber och annat löst folk.
Jag smäller aldrig av en nyårsraket men i år tänker jag faktiskt göra det i ren protest mot den arabisering som sker av vårt samhälle. Badtider, kyrkobesök vid skolavslutning och nu raketer. Kanske inte det mest viktiga i ens liv och leverne men principen. Allt detta p.g.a importerad C-befolkning.

Det är rätt att göra uppror! /Mao Tse Tung

Nu till ett konkret förslag. Förbjud å de strängaste, hiskeliga bötesstraff, all raketuppskjutning i de nu förlorade städerna Stockholm, Malmö och Göteborg. På andra orter med än så länge någorlunda normal befolkning ska raketer vara tillåtna.

Vilka problem med nyårsfyrverkerier har ni hört från orter som Malung, Åsträsk eller Vittangi?

Det är inte konstigare än att vi har lokala dubbdäcksförbud ex. i delar av Södermalm.
Citera
2017-01-05, 18:19
Medlem
scoremaxs avatar
[quote=Konrad|59504179]Som vanligt är det vi människor som ska anpassa oss efter araber och annat löst folk.
Jag smäller aldrig av en nyårsraket men i år tänker jag faktiskt göra det i ren protest mot den arabisering som sker av vårt samhälle. Badtider, kyrkobesök vid skolavslutning och nu raketer. Kanske inte det mest viktiga i ens liv och leverne men principen. Allt detta p.g.a importerad C-befolkning.

QUOTE]

Då skall du veta att det kanske är det du ser rakt av som "Vanlig" Svensk.
finn förströstan i att det här spiller över på långt fler aktiviteter i samhället som inte märks direkt utåt.
Citera
2017-01-05, 18:44
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vi ska vika ner oss för buset alltså? Då har jag några flwr förslag:

Tafsning på badhus? Förbjud tjejer att bada med killar.

Bus på biblioteken? Lägg ner biblioteken.

Gruppvåldtäkter på tjejer? Klä tjejer i burka och förbjud dem att vistas på allmän plats själva.

Toppenideer för en nation som vill vika ner sig.

Ja det är ju onekligen den vägen vi har slagit in på. Könssegregation på badhus har redan påbörjats och det är inte omöjligt att det utvidgas ytterligare i framtiden. Slutar folk besöka biblioteken av ren rädsla för "ungdomsgäng" lär dessa lägga ner. Burka kan bli tvång för tjejer för att överhuvudtaget kunna vistas ute utan att trakasseras av självutnämnda shariapoliser. Allt detta är redan i rullning om än bara i startgroparna. Det är helt ofattbart att vi är så flata och bara lägger oss ner för (färgade) kriminella hela tiden och sopar alla problem under mattan.

Hur fan tänker man sig att polisen ska kunna stoppa araber och afrikaner från att skjuta raketer på folk ändå? Räcker med att några lyckas komma över lite raketer så har vi samma problem igen. Polisen har ju kapitulerat i flera områden redan och saknar hur mycket resurser som helst. Inte kunde dom stoppa idoterna att skjuta på folk heller som faktiskt redan är olagligt.
Citera
2017-01-05, 20:32
Moderator
Mr.Woodss avatar
Det är väl klart att politikerna fattar att det inte är "Anders Larsson" och "Mats Davidsson" som använder fyrverkeripjäser som projektilvapen!
Att förbjuda nyårsraketer skulle bara driva ännu fler att rösta SD, tror nog Ygeman inser detta.

Vad man kunde göra vore att förbjuda avfyrande av raketer på allmän plats, sedan är det bara för snuten att börja jobba!
Man får helt enkelt skjuta på sin tomt, eller på gården (om fastighetsägaren godkänner detta). Att skjuta upp raketer från gator och torg, där folk promenerar verkar ju ändå synnerligen olämpligt, men att förbjuda försäljning bara för det är befängt!
Senast redigerad av Mr.Woods 2017-01-05 kl. 21:30.
Citera
2017-01-05, 22:21
Medlem
Continental Ops avatar
För muslimerna innebär det bara en naturlig återgång till att kasta sten istället.

Det är ändå riktigt glädjande nyheter för alla dåligt miljötränade hundar, deras lidande är det primära här.
Citera
2017-01-05, 22:33
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen

Det anses som en stor synd för en rättrogen muslim att fira de otrognas nyår. Vill man vara lite konspiratorisk så kanske kaosblattarna fått ekonomiskt och moraliskt stöd av bröderna för att just - kaosa ordentligt. Kanske kan man provocera fram totalförbud. Man lyckades ju inte när man försökte stoppa firandet med hänsyn till de krigstraumatiserade nyanlända.
Så blir svennarnas tradition lite tråkigare och lyser inte längre över hela trakten vid gemensamt tolvslag...
Citera
2017-01-05, 23:29
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
...ändå riktigt glädjande nyheter för alla dåligt miljötränade hundar, deras lidande är det primära här.
Jag "miljötränade" aldrig min hund med fyrverkeripjäser, trots det var hon aldrig rädd för fyrverkerier!
Undrar om inte många hundägare projicerar sin egen rädsla på djuren...
Citera
2017-01-05, 23:35
Medlem
Rickuzs avatar
Så nu ska alla klassiska nyårsraketer sluta säljas.

Det intressanta är att beslutet togs av "fyrverkeribranchen , helt utan politiska beslut i riksdagshuset. Dom valde m.a.o att strypa sig själva, innan politikerna ens börjat tala om något förbud.

Har branchen utsatts för påtryckningar, och hotats med ett totalförbud, om dom inte drar in raketerna frivilligt? På så sätt kan ju politikerna hålla sina händer fria utåt och låtsas som om dom inte har något med saken att göra.

Hela grejen känns riktigt mystisk. Förhoppningsvis är beslutet upprivet innan nästa nyårsafton.
Citera
2017-01-05, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Så nu ska alla klassiska nyårsraketer sluta säljas.

Det intressanta är att beslutet togs av "fyrverkeribranchen , helt utan politiska beslut i riksdagshuset. Dom valde m.a.o att strypa sig själva, innan politikerna ens börjat tala om något förbud.

Har branchen utsatts för påtryckningar, och hotats med ett totalförbud, om dom inte drar in raketerna frivilligt? På så sätt kan ju politikerna hålla sina händer fria utåt och låtsas som om dom inte har något med saken att göra.

Hela grejen känns riktigt mystisk. Förhoppningsvis är beslutet upprivet innan nästa nyårsafton.

Man kan väl säga att media har sitt finger med i detta spel den här gången. De har rapporterat ovanligt mycket denna nyårsafton..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in