Citat:
Ursprungligen postat av
grobiankungen
Trevligt med en meningsfrände!
Tyvärr har vi nu den här situationen i Sverige med masskriminalitet I invandrande kretsar från vissa områden/kulturer. Polisen behöver resurser och utrustning för att möta pöbeln som riktade raketer mot folk i malmö tex. Säk måste kunna hejda terrorhot av de jihadistceller som fått fäste i landet. Jag håller med, det ska inte behövas och är nog ofta falsk trygghet med fika-poliser, men nu är det sån extrem obalans mellan de kriminella och den havererade ordningsmakten att jag vidhåller mitt generella uttalande.
mm. Jag förstår vad du menar, men jag är fortfarande tveksam eftersom ett rop på fler poliser innebär ursäkter för fortsatta inskränkningar vanligtvis.
Vi skall inte odla fram en polisstat.
Kan man undvika det, så är det
superbra, men det krävs mer än bara fler & mer Polisiära resurser.
Jag menar att det krävs en attitydförändring på ett bredare plan.
HUR VI ÄN GÖR så blir det ett hårdare samhälle i Sverige framöver.
Nu gäller det att var och en faktisk
står upp när det gäller i vardagen, och värnar våra rättig-och friheter.
Man får inte hamna i fällan att "Ja, men jag gör något, jag ringer min Polis/Politiker/Mamma, så Någon annan kan lösa problemet."
Isåfall så löses det genom fler lagar och inskränkningar.
Man måste själv våga säga ifrån.
Själv sätta ned foten, och genom sitt agerande visa var gränsen går.
När vuxna män låter sig hunsas av Tonåringar, så har man ett väldigt onaturligt förfarande.
Det är ett av många onaturliga beteenden som vi på senare tid uppmuntrat genom vår flathet.
Vi matas med en lögn att hela tiden ifrånsäga oss vårt personliga ansvar.
"Låt polisen sköta det".
"Lägg dig inte i".
"Skriv ett argt inlägg på Facebook istället"
Polisen kan inte vara överallt samtidigt.
Polisen kan komma i efterhand, och ta uppgifter osv. men brottet är oftast redan begånget.
Vi måste växa upp igen.