2017-01-02, 20:58
Medlem
http://www.skrivunder.com/fyrverkeribegransningar 100 000 namnunderskrifter innan veckan är slut?
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Om inte stoppa så iallafall begränsa försäljning och rätt att skjuta dessa otyg till den 31 december. Och höj straffen ordentligt för dem som inte respekterar detta. Men kommer aldrig hända. Så jävla handlingsförlamade politiker. Önska vi hade direktdemokrati så folket fått bestämma.
Citera
2017-01-03, 00:27
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
http://omni.se/polisforbundets-ilska-attacker-mot-demokratin/a/m2Axg Det är snart ett förbud

Citat:
http://www.skrivunder.com/fyrverkeribegransningar 100 000 namnunderskrifter innan veckan är slut?
Gillar din optimism och hoppas du får rätt men har svårt att se det. Är så jävla mycket snack och lite verkstad från politiker och poliser. Och namnunderskrifter hjälper ju överhuvudtaget inte då politikerna skiter fullständigt i vad vanligt folk tycker.

Om 30 år om man nu lever då kommer folk fortsätta med sina jävla smällare. Människan är helt enkelt inte smartare än så.
Citera
2017-01-03, 00:32
Medlem
quts avatar
Helt sjukt att skiten pågår, jag fick tag i en ungjävel som skickade iväg nått på mitt ben när jag kom med hunden så nu är han också rädd, skulle ha mosat ungjäveln.
Citera
2017-01-03, 00:38
Medlem
Satsa på fler poliser och hårdare straff för de som inte kan handskas med raketer.
Citera
2017-01-03, 00:39
Medlem
Brudarna går igång på det hela det är att locka fram det kvinnliga könet
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Raketer råkar flyga runt inne i hus och byggnader? Du pratar nog om småfåglar. Och ja, de bör förbjudas. De kastar bort pengar.
Citera
2017-01-03, 01:09
Medlem
Klosss avatar
Stoppa alla blattar och negrer att köpa raketer så har nog problemen till 90% eliminerats. Stoppa dom också från att handla sprit, matvaror samt andra varor och tjänster så ska nog de största problemen i det här samhället lösa sig på lite sikt. Konfiskera deras pengar och medel. Gör det ett enkelt val för dem att åka hem tillbaka till sina dysfunktionella samhällen helt enkelt.
Citera
2017-01-03, 21:43
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ygeman-vill-inte-inte-se-lagandring-kring-fyrverkerier Ygeman gör bort sig
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Helt sjukt att skiten pågår, jag fick tag i en ungjävel som skickade iväg nått på mitt ben när jag kom med hunden så nu är han också rädd, skulle ha mosat ungjäveln.
Citera
2017-01-04, 05:16
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ygeman-vill-inte-inte-se-lagandring-kring-fyrverkerier Ygeman gör bort sig

Nej, det är bra!
För en gångs skull har Ygeman fattat grejjen, trots att han är sosse.
Nu skall fler, som du, fatta att sosse-Svensk mentaliteten inte fungerar.

citat:
Citat:
Emma Cronberg, polisernas nationella huvudskyddsombud, menar att händelsen från Möllevångstorget är långt ifrån unikt. Hon beskriver det som en otäck utveckling, för några år sedan förekom det inte alls.

– Det är fruktansvärt. Jag är oroad över varför man gör såhär mot samhället. När vi brukar våld mot polis, mot räddningstjänst, mot medborgare då brukar vi våld mot oss själva. Jag ser det som det självskadebeteende som pågår nu

Förstår du inte?
Om du har ett land som har fri tillgång till whatever. låt det vara Automatkarbiner, glasspinnar eller fyrverkerier, och det inte är något problem, och så HELT PLÖTSLIGT, blir det ett jätteproblem. är det då glasspinnarnas fel?
Automatkarbinernas?
Fyrverkeriernas?

Nej, självklart inte.

Vi måste sluta förbjuda och inskränka saker för oss själva, och isåfall "förbjuda" det som egentligen är problemet.

Sluta tänka Sosse-aktigt, annars kommer vi allteftersom förbjuda allt som kan missbrukas, och så har vi inget kvar!
Ja förutom just problemet. DET kommer vi ha kvar!
Citera
2017-01-05, 10:13
Medlem
När några gör fel ska enligt den gängse svenska modellen allt förbjudas efter som man inget kan göra åt dom som missköter sig. Sedan kan hänsynslösa terrorgänget glatt fortsätta som vanligt och panga på i lugn och ro för dom kommer ju inte att ha problem att komma över fyrverkerier. När sedan snälla Svensson som aldrig gjort en fluga förnär sitter där med ett tomtebloss i handen på nyårsafton kan politikerna slå sig för bröstet hyllade av idiotmedia för sin kraftfulla insatts. Vi lever i ett fullkomligt infantilt samhälle!
Citera
2017-01-05, 12:43
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/sa-vill-branschen-stoppa-raketkaoset Goda nyheter!
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattis
När några gör fel ska enligt den gängse svenska modellen allt förbjudas efter som man inget kan göra åt dom som missköter sig. Sedan kan hänsynslösa terrorgänget glatt fortsätta som vanligt och panga på i lugn och ro för dom kommer ju inte att ha problem att komma över fyrverkerier. När sedan snälla Svensson som aldrig gjort en fluga förnär sitter där med ett tomtebloss i handen på nyårsafton kan politikerna slå sig för bröstet hyllade av idiotmedia för sin kraftfulla insatts. Vi lever i ett fullkomligt infantilt samhälle!
Citera
2017-01-05, 13:02
Medlem
Mr.Sounds avatar
Ah, media är så jävla dåliga på att förmedla vilka som främst gjorde detta. Lika begåvat som att skylla på det hala väglaget vid avåkningar så klarar de inte av beskriva verkligheten och det faktum att majoriteten, kanske tom 100%, av de som gjorde detta var invandrare.

Tack så jävla mycket. Ta och flytta tillbaka till era sketna länder där det är kutym att skjuta med automatvapen upp i luften.
Citera
2017-01-05, 13:07
Medlem
Bajsfacistens avatar
Det är ju det här som är populism. Det är kaosblattar som är problemet, sjukdomen om du så vill och fyrverkeripjäser blir till krigszon är bara symptom.

Det är ju ungefär lika dumt som att förbjuda festivaler pga We Are Sthm & Putte i Parken. Eller varför inte förbjud nöjesfärjor pga gruppväldtäkterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in