2017-01-05, 13:10
Avslutad
Nu ska raketerna förbjudas.

"Efter fyrverkerikaoset på nyårsafton har fyrverkeribranchen haft krismöte - och beslutat att klassiska raketer inte längre ska säljas, rapporterar SVT Nyheter"

http://www.gp.se/nyheter/ny%C3%A5rsraketer-ska-stoppas-1.4098310
Citera
2017-01-05, 13:14
Medlem
Allt det som skedde i Malmö var i detalj förutspått här på Flashback. 95% arabiska män, totalt kaos, stoppad trafik - (Och alla andra Malmöbor av icke-arabiskt ursprung och därför gick de inte dit) - Tom vilken gatukorsning araberna skulle stoppa all trafik och vad som skulle ske stod här på Flashback. Hela Malmö visste vad som skulle ske redan innan.

Det blir full kalabalik på Möllan inatt. Filma ni som kan.
(FB) Det blir full kalabalik på Möllan inatt. Filma ni som kan.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2017-01-05 kl. 13:17.
Citera
2017-01-05, 13:20
Medlem
SeverianTheLames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Allt det som skedde i Malmö var i detalj förutspått här på Flashback. 95% arabiska män, totalt kaos, stoppad trafik - (Och alla andra Malmöbor av icke-arabiskt ursprung och därför gick de inte dit) - Tom vilken gatukorsning araberna skulle stoppa all trafik och vad som skulle ske stod här på Flashback. Hela Malmö visste vad som skulle ske redan innan.

Det blir full kalabalik på Möllan inatt. Filma ni som kan.
(FB) Det blir full kalabalik på Möllan inatt. Filma ni som kan.

Det känns ganska surrealistiskt, det som pågick på Möllevången under förgående nyår har såvitt jag vet då jag har vänner som har växt upp där, har försigått de senaste tjugo åren utan att någon har brytt sig.

Kanske har det tilltagit i intensitet, men allt ojandet i media känns sjukt tilltaget, då detta har pågått i tjugo år utan att det hörts ett knyst.
Citera
2017-01-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow

"Efter fyrverkerikaoset på nyårsafton har fyrverkeribranchen haft krismöte - och beslutat att klassiska raketer inte längre ska säljas, rapporterar SVT Nyheter"

Araberna styr ännu en gång svensk inrikespolitik. - Araberna kommer bara att åka över bron till Köpenhamn och köpa sina raketer och bomber där.
Citera
2017-01-05, 13:28
Avslutad
Citat:

Vi ska vika ner oss för buset alltså? Då har jag några flwr förslag:

Tafsning på badhus? Förbjud tjejer att bada med killar.

Bus på biblioteken? Lägg ner biblioteken.

Gruppvåldtäkter på tjejer? Klä tjejer i burka och förbjud dem att vistas på allmän plats själva.

Toppenideer för en nation som vill vika ner sig.
Citera
2017-01-05, 13:31
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
I Sverige behandlar vi symptomen, inte orsaken. Och vi behandlar bara de lätta och ofarliga symptomen, de obehagliga och läskiga, de ignorerar eller relativiserar vi. Som jämförelse, om vi hade använt samma tillvägagångssätt för att behandla ebola hade patienterna fått Alvedon, de har ju ont i huvudet. Det är ett rätt säkert och ofarligt symptom att behandla så det kan vi göra.

Babbarna skjuter raketer och kaozar, vi svarar med att... förbjuda raketer
Citera
2017-01-05, 13:41
Medlem
crystal42s avatar
Jag har ett annat förslag; utegångsförbud för muslimhulliganer till dess att de kan uppföra sig som folk.
Citera
2017-01-05, 13:45
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeverianTheLame
Det känns ganska surrealistiskt, det som pågick på Möllevången under förgående nyår har såvitt jag vet då jag har vänner som har växt upp där, har försigått de senaste tjugo åren utan att någon har brytt sig.

Kanske har det tilltagit i intensitet, men allt ojandet i media känns sjukt tilltaget, då detta har pågått i tjugo år utan att det hörts ett knyst.

Det har länge varit ett problem med invandrare och fyrverkerier och jag håller med om att det luktar lite hyckleri att komma nu och gnälla över ett problem som varit omfattande i många års tid.
Man kan nog härleda det till att det blivit lite lättare att tala om dylika problem på senare år men också som du själv skrev att problemet ökat i omfattning.
Citera
2017-01-05, 13:53
Medlem
I Danmark var det fyrverkeriförbud tidigare men det var menlöst då folk bara smugglade, så det blev lagligt igen. Araberna i Malmö kommer bara att smuggla från DK och Tyskland. Jag tror till och med att fyrverkerierna har en lugnade effekt på arabiska män, om de inte har fyrverkerier att leka med på Nyår hittar de bara på något annat skit. Hela Sverige kommer att drabbas av ett ev förbud utom araberna i Malmö. De skiter fullkomligt i vilket.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2017-01-05 kl. 13:59.
Citera
2017-01-05, 14:05
Medlem
MartinStLouiss avatar
Så den typ av raketer som placeras på marken kommer troligtvis fortsätta säljas?
Citera
2017-01-05, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det har länge varit ett problem med invandrare och fyrverkerier och jag håller med om att det luktar lite hyckleri att komma nu och gnälla över ett problem som varit omfattande i många års tid.
Man kan nog härleda det till att det blivit lite lättare att tala om dylika problem på senare år men också som du själv skrev att problemet ökat i omfattning.

Det har varit livat på Möllan tidigare men absolut inte på det sättet som sker de senaste åren. Tidigare var ingen rädd för att gå ut, förut kunde hela torget vara fullt med glada fulla människor. Svenskar, invandrare, kvinnor osv. - Idag är INGEN på själva torget. Den nya arabiska kulturen är att vara på gatorna runt själva torget istället. (Vilket ni kanske kan se på filmerna) - Den som går ut på själva torget blir omedelbart ett "target". Det är helt surrealistiskt på nyår. Torget är faktiskt helt tomt. De flesta pubar och restauranger runt torget håller stängt på Nyårsafton. Förut var det massor med människor som firade. - Idag är det bara en massa arabiska vuxna män. (inte ungdomar)
Citera
2017-01-05, 14:25
Medlem
DavidHumes avatar
Citat:

...och vips, så fick SD ytterligare ett par %. Tvekar på att de får under 30% i nästa val med den här utvecklingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in