2017-01-04, 20:37
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Men du det spelar faktiskt ingen roll vad jag och du stämplar människor som, vi får vara så pass ödmjuka och acceptera vad folk vill bli kallade för eller hur?

Det gäller så väl vissa ezidier/yezidier som khaldéer och syrianer osv... Vill dom inte bli kallade för kurder repsektive assyrier så ska dom slippa det. Kan vi vara överens om detta i alla fall? Att inte tvinga på oss, våra tankar och ideologier och nationalism på folk?

Det är ingen som tvingar någon, men om en individ kommer med helt befängda påståenden så får man vara beredd på motargument. Det är så det funkar, inte sant? Det kallas för debatt.
Du har bland annat påstått att assyrier som tillhör syrisk-ortodoxa kyrkan och Österns kyrka är två skilda folkslag, med två skilda agendor. Detta var en klar lögn från din sida av klassisk söndra och härska-typ. Du skrev också att Dawronoyes ideologi skulle vara representativ för "syrianerna" i Syrien, men de områden som bebos av de du identifierar som syrianer (d.v.s. de som främst bor i bl.a. Qamishli) kontrolleras av styrkor som motsätter sig det kurdiska styret. Varför undviker du att besvara detta?

Det är ganska klart att du försöker skapa en bild av att assyrier, syrianer och kaldéer är tre skilda folkslag, där syrianer och kaldéer framställs som kurdvänliga och som "bara vill vara kristna" medans de "onda" assyrierna försöker driva någon baathistisk kampanj mot dem...

Citat:
Du länkar för övrigt till en pro-oppostionell sunniarabisk rebelhemsida, (syriadirect) känd för sina nära band med Turkiet och Ankara och ha spridit massvis med mörka lögner och propaganda för sina mästare gentemot kurderna under hela kriget. Vill du så hittar du jättemga flera artikler som är rena lögner och försök att misskreditera kurderna. De började massproduceras när det stod tydligt att kurderna och YPG skulle inte ge vika för de drängar Erdogan skickat ut för att kuva och mörda oss. Tråkigt att se detta dåliga omdöme från dig att inte genomskåda deras knep, dessa människor skulle göra oerhörd skada inte minst mot assyrier och syrianer om de någonsin fick kontrollen över våra områden.

Din andra länk är till den assyriska hemsida med fäste här i Södertälje även den känd för att slippra med sanningen gentemot kurder för att lyfta fram sin egen agenda och propaganda.

Det är en reell lag som har implementerats i det kurdiska styrets lagstiftning. Den första källan citerar en medordförande från det råd som lagstiftade lagen. Den andra källan hänvisar till 16 assyriska och armeniska organisationers skriftliga protest gentemot den nya lagen. Varför bemöter du inte det faktiska innehållet?

AINA är förövrigt till mitt vetande baserad i Chicago, USA.

Citat:
Att alla ska ha sin lilla by och utropa självständighet och hata och ljuga om andra funkar bara att göras från kafféer och resturanger i Södertäljeområdet med omnejd.
Kognitiv dissonans at its finest
Du pratar så gärna om tolerans och brödraskap men hatet bakom ytan sipprar fram tillslut i dessa rasistiska kommentarer.

Citat:
Jag vill inte sprida någonting utan läser till mig vad andra syrianer och khaldéer säger och skriver, enligt dessa finns det ingen koppling mellan det assyriska imperiet och nestorianerna som idag kallar sig för assyrier.

Lär dig att använda citatfunktionen så slipper du kladda ner sidan.

https://www.youtube.com/watch?v=Z6ecEThaWrE&t=294s

Där har du en intervju med den biskop som är den moderna arameiska rörelsens grundare. Han säger klart och tydligt att han skapade rörelsen i princip för att han (och därmed delar av kyrkligheten) inte kände sig respekterad av den assyriska rörelsen. Den arameiska rörelsen har sedan dag ett inte haft ett annat syfte än att motverka den assyriska rörelsen. Sedan får du göra bättre ifrån dig än att länka till fanatiska sidor som fortfarande tjafsar om britterna-skapade-assyrierna-konspirationsteorin. Inte nog med att sidan betraktar ett mytologiskt område omnämnt bara i Bibeln som verkligt ("Aram-Naharaim"), men att sidan ser ut att vara skriven hemma i någon sketen tidigt 90-tals programmeringspråk/HTML, säger nog en del om seriositeten.

Ännu en gång, detta är OT och ämnet bör hanteras här:
(FB) Assyrier och Syrianer
Citera
2017-01-04, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin

Kognitiv dissonans at its finest
Du pratar så gärna om tolerans och brödraskap men hatet bakom ytan sipprar fram tillslut i dessa rasistiska kommentarer.

JAG SKOJAR MÄNNISKA!
Jag använde mig bara lite av humor då jag emellanåt finner situationen så komisk, i min vardag umgås jag ofta med assyrier. Ni precis som alla andra som nu flyttat hit kommer aldrig orka flytta ner igen, speciellt dom av er/oss som inte satt sin fot sedan 3-4 gen tillbaka.

Synd bara att i denna situation och med den vetskapen bete sig så erbarmligt dåligt. Jag säger inte kurder inte beter sig dåligt det kan mkt väl hända. Men assyriernas knäreaktion är hat medan syrianerna agerar annorlunda. I slutändan tror jag alla parter kommer längre med dialog, kurder visavi araber och turkar också och inte bara att min penis är längre är din, min historia bättre, min skit bättre luktande, eller bättre på plocka ögonbryn då i vissa fall...
Citera
2017-01-04, 23:49
Medlem
Citat:
JAG SKOJAR MÄNNISKA!
Jag använde mig bara lite av humor då jag emellanåt finner situationen så komisk, i min vardag umgås jag ofta med assyrier. Ni precis som alla andra som nu flyttat hit kommer aldrig orka flytta ner igen, speciellt dom av er/oss som inte satt sin fot sedan 3-4 gen tillbaka.

Synd bara att i denna situation och med den vetskapen bete sig så erbarmligt dåligt. Jag säger inte kurder inte beter sig dåligt det kan mkt väl hända. Men assyriernas knäreaktion är hat medan syrianerna agerar annorlunda. I slutändan tror jag alla parter kommer längre med dialog, kurder visavi araber och turkar också och inte bara att min penis är längre är din, min historia bättre, min skit bättre luktande, eller bättre på plocka ögonbryn då i vissa fall...

Man ska alltid vara försiktig med översättningar i klipp som användes i proipagandasyfte förresten. Gäller även de klipp jag länkat. Översättningen behöver inte överenstämma med sanningen mer än deras försök till propaganda. I vilket fall ändrar mina och dina ord situationen exakt noll.
Citera
2017-01-05, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
http://www.un.org/sexualviolenceinconflict/countries/syrian-arab-republic/

https://www.hrw.org/news/2012/06/15/syria-sexual-assault-detention

Du har en FN-rapport och en HRW-rapport där. Men försök du vara rolig.

Ja du har verkligen misstagit Assads trupper för terroristerna...

Såhär står det i FN-rapporten:

'Since mid-2014, there has been a significant increase in the number of reported cases of sexual violence perpetrated by terrorist groups, in particular ISIL. During its August 2014 attack on Sinjar, in northern Iraq, ISIL abducted hundreds of Yezidi women and girls. Some of the abductees were taken into the Syrian Arab Republic and “sold” in markets across Ar-Raqqa, to be used as sex slaves. Reports also indicate that forced marriage to foreign fighters has become increasingly common in territory controlled by ISIL. This phenomenon has also been observed in internally displaced persons camps and in neighbouring countries, where refugee communities have resorted to measures such as child marriage, removal from school and physical confinement to “protect” daughters and wives.'

Så FN känner till att terroristerna våldtar kvinnor och barn och att dom säljs som slavar. Vissa tvingas även gifta sig med utländska krigare bland IS.

Rätt kul hur du kastar ut några länkar och påstår att bara Assads trupper som utövar sexuellt våld, när FN säger att det är terroristerna som är huvudsakliga problemet...
Citera
2017-01-05, 10:21
Medlem
Pre 1914s avatar
Assad måste bort, någon gång.. Nu är det viktiga att få bort alla sinnessjuka väpnade islamister och andra rebeller med smuts i skallen.
Citera
2017-01-05, 14:03
Medlem
postkrans avatar
Två bröder, en som stridit i SAA och den andra tillsammans med rebeller återförenas i västa Ghouta efter att rebellerna i det området gett upp sen någon vecka tillbaka

https://twitter.com/Hamosh84/status/816983036428423168
Citera
2017-01-05, 14:49
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Två bröder, en som stridit i SAA och den andra tillsammans med rebeller återförenas i västa Ghouta efter att rebellerna i det området gett upp sen någon vecka tillbaka

https://twitter.com/Hamosh84/status/816983036428423168

MashAllah. Hoppas att fler kan njuta denna ynnest.
Citera
2017-01-05, 15:28
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Ja du har verkligen misstagit Assads trupper för terroristerna...

Såhär står det i FN-rapporten:

'Since mid-2014, there has been a significant increase in the number of reported cases of sexual violence perpetrated by terrorist groups, in particular ISIL. During its August 2014 attack on Sinjar, in northern Iraq, ISIL abducted hundreds of Yezidi women and girls. Some of the abductees were taken into the Syrian Arab Republic and “sold” in markets across Ar-Raqqa, to be used as sex slaves. Reports also indicate that forced marriage to foreign fighters has become increasingly common in territory controlled by ISIL. This phenomenon has also been observed in internally displaced persons camps and in neighbouring countries, where refugee communities have resorted to measures such as child marriage, removal from school and physical confinement to “protect” daughters and wives.'

Så FN känner till att terroristerna våldtar kvinnor och barn och att dom säljs som slavar. Vissa tvingas även gifta sig med utländska krigare bland IS.

Rätt kul hur du kastar ut några länkar och påstår att bara Assads trupper som utövar sexuellt våld, när FN säger att det är terroristerna som är huvudsakliga problemet...
Jag har aldrig förnekat att andra grupper utövat sexuellt våld, eller att de stod för en mindre del av dåden. Varför får du den uppfattningen för? Och med terrorister menas IS och inte de syriska rebellerna.

Varför får man alltid sandlåderesonemang när man visar på vad regimen har begått istället för att erkänna det och fördöma det? Varför är det alltid "ja, men kolla vad dom har gjort". Är det så låg nivå på tråden numera?
Citat:
In 2014, the United Nations continued to receive reports of sexual violence committed by the armed forces of the Syrian Arab Republic, as well as by pro Government militias. For example, the Independent International Commission of Inquiry on the Syrian Arab Republic reported that women, men and children have been subjected to rape and sexual humiliation by members of pro-Government forces during arrest and detention (see A/HRC/28/69).
Citera
2017-01-05, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Assad måste bort, någon gång.. Nu är det viktiga att få bort alla sinnessjuka väpnade islamister och andra rebeller med smuts i skallen.
Om du tror att Syrien kan fungera som en västdemokrati är du naiv, ett land som Syrien måste ha en stark ledare som Assad är och har folket bakom sig.
Assad skulle aldrig suttit kvar som president om han inte hade haft folket bakom sig.
Problemen i Syrien är det USA, Europa med Qatar, Saudi och Turkiet som skapat.
Citera
2017-01-05, 16:53
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Om du tror att Syrien kan fungera som en västdemokrati är du naiv, ett land som Syrien måste ha en stark ledare som Assad är och har folket bakom sig.
Assad skulle aldrig suttit kvar som president om han inte hade haft folket bakom sig.
Problemen i Syrien är det USA, Europa med Qatar, Saudi och Turkiet som skapat.
Vad betyder en "västdemokrati"? Varför kan Syrien inte bli en demokrati tror du?
Citera
2017-01-05, 18:43
Medlem
Ryska soldater delar ut presenter till syriska barn:

https://twitter.com/miladvisor/status/817047067537403904

Om detta får ni aldrig läsa i MSM dock, för det stämmer inte in på det narrativ som förs där. Där får vi bara läsa om "godhet" från "Vita hjälmarna" och andra rebell-associerade grupper.
Citera
2017-01-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vad betyder en "västdemokrati"? Varför kan Syrien inte bli en demokrati tror du?

För att Assad är kungen. Syrien borde byta styrelseskick till monarki så sitter han säkrare.

Intressant utveckling i Al-bab. Turkiet har accepterat Ryssland om flygunderstöd och ratar koalitionen.

Frågan är varför Turkiet inte använder egna bombplan?
Är det någon som tar dom i örat vid Incirlik?
Offensiven mot al bab är ett fiasko. Kan det vara för att USA övergett Fsa/tsk?
Senast redigerad av MbmA 2017-01-05 kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in