2016-12-20, 20:20
Medlem
En gif på SDFs avancemang mot Tabqa senaste tiden:

http://i.imgur.com/KxtF9gR.gif
Citera
2016-12-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
USA/NATO droppar på löpande band avancerade vapen till allierade jihadister i Syrien (och Irak), så självklart har de även "humanitära hjälparbetare" i områden som styrs och kontrolleras av "moderata" "rebeller"

Ni har väl sett videon där jihadister till slut tröttnar på jänkarnas närvaro i norra Syrien? Länk: https://www.facebook.com/syrianmilitary/videos/1136074789807235/

"The US-Special Forces entered the town then the "moderates" refused their help, gathered around their meeting location and some of them threatened to attack them, forcing them to leave the town."

Som sagt, man droppar inte vapen till ett värde av miljontals dollar och hoppas på det bästa bara sådär.

Bra inlägg med tydliga rörliga bilder och tydligt ljud. Sen ser man på etniciteten på vissa som åker förbi i bilarna att de inte är araber, afghaner, tjetjener eller liknande. Sen ser utrustningen för bra ut för att vara några randoms. Så ja, det finns inget tvivel längre för dem som tvivlat. Inte för att jag tvivlat. Inte efter Benghazi 2012.
Citera
2016-12-20, 21:41
Medlem
Norrlands.gulds avatar
En bra text om vad som gick snett vid Palmyra.
Citera
2016-12-20, 21:42
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Sammanfattningsvis kan man nästan tycka att med tanke på hur lätt man gav upp så var det lite synd att inte IS hann omringa staden(bortsett från de civila)då hade de verkligen fått kämpa ist för att springa så fort de smäller.
Citera
2016-12-20, 22:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Sammanfattningsvis kan man nästan tycka att med tanke på hur lätt man gav upp så var det lite synd att inte IS hann omringa staden(bortsett från de civila)då hade de verkligen fått kämpa ist för att springa så fort de smäller.

Enligt Assad så är det USAs fel att IS tog Palmyra det säger han via RT (pinsamt). Däremot bombade koalitionen Palmyra medan Putin slaktade civila i Aleppo.
Skulle vilja ha siffran på hur många IS fanatiker Ryssland och Assad bombat eftersom dom rör sig fritt i Syrien då Assad mest är intresserad av opponenter. Nåväl han kommer ställas till svars för krigsbrott så han får passa på att skicka lite propaganda medan han kan.

Regimen i Syrien värvar bland civila män mellan 18-50 år då man har kort med manskap.
https://pbs.twimg.com/media/C0HcMgNXUAAy2UZ.jpg
Det blir aldrig lugnt i Syrien så länge Assad sitter med makten. Givetvis med hjälp från Iran och Ryssland men ändå.
Citera
2016-12-20, 23:57
Medlem
Esset75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Enligt Assad så är det USAs fel att IS tog Palmyra det säger han via RT (pinsamt). Däremot bombade koalitionen Palmyra medan Putin slaktade civila i Aleppo.
Skulle vilja ha siffran på hur många IS fanatiker Ryssland och Assad bombat eftersom dom rör sig fritt i Syrien då Assad mest är intresserad av opponenter. Nåväl han kommer ställas till svars för krigsbrott så han får passa på att skicka lite propaganda medan han kan.

Regimen i Syrien värvar bland civila män mellan 18-50 år då man har kort med manskap.
Det blir aldrig lugnt i Syrien så länge Assad sitter med makten. Givetvis med hjälp från Iran och Ryssland men ändå.
Assad och Ryssland är dom enda som strider för kristna i Syrien. Det är USA som slaktar kristna och hjälper IS och andra jihadistiska pack i Syrien. Kristna i Syrien är tacksamma för Rysk hjälp och spottar på USA Israel och Turkiet. Bara se på allt pack som Turkiet och USA har bidragit med till jihadisterna i Aleppo:
Citat:
DAMASCUS – According to two reports coming out of Aleppo today, at least 14 US Coalition military officers were captured this morning in an East Aleppo bunker by Syrian Special Forces. This story was quietly leaked by Voltaire.net, who announced, „The Security Council is sitting in private on Friday, December 16, 2016, at 17:00 GMT, while NATO officers were arrested this morning by the Syrian Special Forces in a bunker in East Aleppo.” Fares Shehabi MP, a prominent Syrian Parliamentarian and head of Aleppo’s Chamber of Commerce published the names of the Coalition officers on his Facebook page on the 15th December (emphasis added):

Mutaz Kanoğlu – Turkey
David Scott Winer – USA
David Shlomo Aram – Israel
Muhamad Tamimi – Qatar
Muhamad Ahmad Assabian – Saudi
Abd-el-Menham Fahd al Harij – Saudi
Islam Salam Ezzahran Al Hajlan – Saudi
Ahmed Ben Naoufel Al Darij – Saudi
Muhamad Hassan Al Sabihi – Saudi
Hamad Fahad Al Dousri – Saudi
Amjad Qassem Al Tiraoui – Jordan
Qassem Saad Al Shamry – Saudi
Ayman Qassem Al Thahalbi – Saudi
Mohamed Ech-Chafihi El Idrissi – Moroccan

In addition to Voltaire.net, the other original report was provided by Damascus-based Syrian journalist Said Hilal Alcharifi. According to Alcharifi, captured „NATO” officers were from a number of member states including the US, France, Germany and Turkey, as well as Israel. Here is his statement (translated from French): „Thanks to information received, Syrian authorities discovered the headquarters of high ranking western/NATO officers in the basement of an area in East Aleppo and have captured them alive. Some names have already been given to Syrian journalists, myself included. The nationalities are US, French, British, German, Israeli, Turkish, Saudi, Moroccan, Qatari etc. In light of their nationalities and their rank, I assure you that the Syrian government have a very important catch, which should enable them to direct negotiations with the countries that have tried to destroy them.”
http://www.voltairenet.org/article194642.html
Senast redigerad av Esset75 2016-12-21 kl. 00:21.
Citera
2016-12-21, 00:03
Awaiting Email Confirmation
Citat:

Jag förstår inte varför folk tycker det är märkligt. Hade inte Sverige också kallat in alla sina reserver/återinfört värnplikt ifall vi varit i ett inbördeskrig och nationen nära på att kollapsa?
Citera
2016-12-21, 00:08
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Jag förstår inte varför folk tycker det är märkligt. Hade inte Sverige också kallat in alla sina reserver/återinfört värnplikt ifall vi varit i ett inbördeskrig och nationen nära på att kollapsa?

Ingen som sagt det är märkligt så länge det är frivilligt, men i typen av länder med det styret så är det en tidsfråga innan det blir tvång. Det är liksom det som är märkligt inget annat.
Citera
2016-12-21, 00:10
Medlem
Esset75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Fast du citerar en rysshatande dåre som inte bryr sig om saker som fakta, det är irrelevant för sådana galningar. Aleppo var fullt med expertis från USA Israel Turkiet Saudiarabien som hjälpte jihadisterna. Men detta är ovidkommande för rysshatande idioter.
Citera
2016-12-21, 00:12
Medlem
Esset75s avatar
Citat:
Ingen som sagt det är märkligt så länge det är frivilligt, men i typen av länder med det styret så är det en tidsfråga innan det blir tvång. Det är liksom det som är märkligt inget annat.
Det som är märkligt hur någon kan skriva uppenbar lögn som du gör om Ryssland i Syrien medan du struntar i fakta om USAs hjälp till jihadisterna.
Citera
2016-12-21, 00:18
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esset75
Det som är märkligt hur någon kan skriva uppenbar lögn som du gör om Ryssland i Syrien medan du struntar i fakta om USAs hjälp till jihadisterna.

Nja, efter dina PM om mig som västerländskt drägg, så får du väl ta att dina åsikter kanske är en aningen malplacerade då det gäller just mina värderingar. Demokrati, yttrandefrihet och pressfrihet kanske är främmande ord för dig, men så ser jag på saken. Slakt av civila och utrotning av sitt eget folk ser jag som ett krigsbrott som också Assad kommer ställas till svars för.
När det gäller Ryssland har USA i dag sanktionerat deras agerande gällande Krim och det gäller sju ryska affärsmän, åtta företag och statsägda bolag. Så kan det se ut också istället för att leka krig och gasa ihjäl opponenter. Allt är i AQ i Syrien om dom nu lyckats inbilla dig detta.
Citera
2016-12-21, 00:27
Medlem
Esset75s avatar
Citat:
Nja, efter dina PM om mig som västerländskt drägg, så får du väl ta att dina åsikter kanske är en aningen malplacerade då det gäller just mina värderingar. Demokrati, yttrandefrihet och pressfrihet kanske är främmande ord för dig, men så ser jag på saken. Slakt av civila och utrotning av sitt eget folk ser jag som ett krigsbrott som också Assad kommer ställas till svars för.
När det gäller Ryssland har USA i dag sanktionerat deras agerande gällande Krim och det gäller sju ryska affärsmän, åtta företag och statsägda bolag. Så kan det se ut också istället för att leka krig och gasa ihjäl opponenter. Allt är i AQ i Syrien om dom nu lyckats inbilla dig detta.
USAs sanktioner mot Ryssland är betydelselösa. Du är för slakten av kristna i Syrien som USA hjälper jihadisterna med. Är man för USA i Syrien kan man inte vara något annat än värsta krigsförbrytare. Ni rysshatande dårar har länge sagt att Assad kommer falla snart och Aleppo var jihadisternas högnäste som Ryssland besegrade. Du ignorerar dom tillfångatagna amerikanska medhjälparna till jihadisterna som jag länkade. Fakta är ovidkommande för dig. Räcker med att se vad kristna säger om vem som hjälper dom i Syrien:
Citat:
Syrian Christians are grateful to Russia
https://www.youtube.com/watch?v=QOLDT2ymXEg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in