2017-01-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Har du sålt?
ja ska köpa en större på sämre läge nu
2017-01-04, 22:48
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vem ska betala byggandet av alla nya bostäder om de dessutom ska kosta betydligt mindre än idag? Ska byggarnas löner sänkas kraftigt eller hur tänker du lösa det?
Hur byggde man bostäder för 6 år sedan? Varifrån kommer egentligen alla bostäder som står och skräpar överallt i Sverige...? Vem byggde dem och hur? Detta måste vara ett lika stort mysterium som pyramiderna för en del skribenter i tråden.
2017-01-04, 22:51
Bannlyst
Citat:
Vem ska betala byggandet av alla nya bostäder om de dessutom ska kosta betydligt mindre än idag? Ska byggarnas löner sänkas kraftigt eller hur tänker du lösa det?
Onödiga skatter måste tas bort. Olika bidrag som barnbidrag och aktivitetsersättning måste försvinna så att pengarna satsas på bättre saker.

Sverige verkar ha stannat i 90-talet med alla dessa slitna och töntiga skatter som kan gå till bättre saker. Eller vad tycker du?

2017-01-04, 22:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Hur byggde man bostäder för 6 år sedan? Varifrån kommer egentligen alla bostäder som står och skräpar överallt i Sverige...? Vem byggde dem och hur? Detta måste vara ett lika stort mysterium som pyramiderna för en del skribenter i tråden.

Byggtakten har stigit men det har inte slagit dig att byggtakten påverkas av bl.a. priset?
2017-01-04, 22:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underutvecklad
Onödiga skatter måste tas bort. Olika bidrag som barnbidrag och aktivitetsersättning måste försvinna så att pengarna satsas på bättre saker.

Sverige verkar ha stannat i 90-talet med alla dessa slitna och töntiga skatter som kan gå till bättre saker. Eller vad tycker du?

Vilka skatter är onödiga?
Skatterna måste snarast höjas kraftigt för att finansiera massinvandringen.
2017-01-04, 22:56
Medlem
Scherings avatar
Citat:
En annan fråga är: tror ens någon av bubbelbabblarna att det ska falla under nivån som gällde för sex år sedan?
Från 2010 till 2016 steg väl priserna med ca 40%? Jag har tagit till mig av era argument och väntar mig nu en nedgång på endast 30% från dagens nivåer under de kommande 6 åren.
2017-01-04, 22:59
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Ni är ju för fan för mycket. Ska vi mata dig också så du inte råkar svälta ihjäl? Öppna dörrarna så du inte går in i dem?

Nog för att uppdraget som helhet var enkelt, men det är större ansträngning än den minuten det tar att googla bakgrunden om man vill det. Inget för dig med andra ord.
Du förväntar dig att vi ska argumentera runt ett antal påståenden utan att ange källan eller hur du kommer fram till dessa påståenden.

"SF" är det någon hypotetisk fantasistad du hittat på?
2017-01-04, 22:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Från 2010 till 2016 steg väl priserna med ca 40%? Jag har tagit till mig av era argument och väntar mig nu en nedgång på endast 30% från dagens nivåer under de kommande 6 åren.

Så du anser alltså att de som påstod att vi hade en bubbla i början av tråden hade fel?

Ändå används samma argument idag som för sex år sedan för att det är en bubbla. Bara att gå tillbaks i tråden och läsa, det är svårt att se skillnad på inläggen då mot nu.
2017-01-04, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen

"SF" är det någon hypotetisk fantasistad du hittat på?

https://en.wikipedia.org/wiki/San_Francisco
2017-01-04, 23:02
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Vilka skatter är onödiga?
Skatterna måste snarast höjas kraftigt för att finansiera massinvandringen.
Ajdå, en sån sak skulle ju tillsammans med t ex en svagare krona kunna innebära att folk sätter in mindre pengar på banken. Undra om det skulle påverka bankernas utlåningsränta?
2017-01-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underutvecklad
Bostadspriserna måste sänkas. Definitivt. Och priset för dem ska inte gå upp så mycket för varje år.

Gamla bostäder i förorterna som är helt slitna kostar ju miljoner idag. Det måste byggas mycket mycket mer i snabbare takt.
Hm, du ser ingen bubbla då, vad jag kan se. Utan tvärtom skulle ett underskott råda.

Men eftersom du vet hur man bygger billigare så verkar det väl lämpligast att du startar ett byggföretag och bygger så det knakar. Du kommer då att både sälja billigare bostäder och kunna kapa åt dig själv en hygglig hacka.

Dina lägre priser kommer att sänka prisnivån på bostäder.
Win Win.
2017-01-04, 23:09
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Så du anser alltså att de som påstod att vi hade en bubbla i början av tråden hade fel?

Ändå används samma argument idag som för sex år sedan för att det är en bubbla. Bara att gå tillbaks i tråden och läsa, det är svårt att se skillnad på inläggen då mot nu.
Ja, så måste det vara. Se bara hur stabila bostadspriserna var fram till år 2010:
http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ekonomi/Hushallens-ekonomi/Bostadspriser/
http://www.valueguard.se/sverigevilla

Ingen nedsida där inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in