2017-01-04, 20:40
Medlem
köpte lägenhet förra året trots kritik i bubbel käbbel här - upp 13 %-cent på ett år 2016. Förtsätt käbbla jag tvekade också när jag läste ert skit här med fasit i hand gjorde ja ett bra beslut när jag sket i tråden
2017-01-04, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Japp bubblan är uppblåst till max, skulle krediterna strypas helt skulle en 3a i sthlm innerstad gå loss för 200-400 000 kr max.

Ja, en sanslös nedgång skulle det bli. De begagnade och halvkassa innerstadslyorna (jag tänker på isolering, uppvärmning, drag, våtutrymmen, fönster, el och annat som är undermåligt) kommer hur som helst att tappa rejält snart.....

Jag flyttade in i en bostadsrätt vid Strandvägen i S-holm på 90-talet, och det första som hände var att elsladdar brann ha ha.... De var riktigt ruttna.

Läget var guld.

Innerstandarden var rätt sorglig.

Nu är den lyan värd 3 mille.

Och ingen har fixat nåt på 25 år......

Detta är stoffet bostadsbubblor tillverkas av.
Senast redigerad av Eremona2.0 2017-01-04 kl. 21:03.
2017-01-04, 20:49
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
köpte lägenhet förra året trots kritik i bubbel käbbel här - upp 13 %-cent på ett år 2016. Förtsätt käbbla jag tvekade också när jag läste ert skit här med fasit i hand gjorde ja ett bra beslut när jag sket i tråden
Grattis till ett bra köp, hoppas du sover lika gott om natten om ett par år
2017-01-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pompripossan

I år kommer räntorna att skjuta i höjden och ett slakt på bostadsmarknaden är att vänta.

Varför tror du det?
Många vägrar tro det.
2017-01-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, en sanslös nedgång skulle det bli. De begagnade och halvkassa innerstadslyorna (jag tänker på isolering, uppvärmning, drag, våtutrymmen, fönster, el och annat som är undermåligt) kommer hur som helst att tappa rejält snart.....

Jag flyttade in i en bostadsrätt vid Strandvägen i S-holm på 90-talet, och det första som hände var att elsladdar brann ha ha.... De var riktigt ruttna.

Läget var guld.

Innerstandarden var rätt sorglig.

Nu är den lyan värd 3 mille.

Och ingen har fixat nåt på 25 år......

Detta är stoffet bostadsbubblor tillverkas av.

Stockholm? Strandvägen? 3 Mille?

Var den på 10 kvm eller?
2017-01-04, 21:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Den sk bubblan går fö mkt lätt att mäta. Det finns offentlig statistik.

Intressant, ge oss mer information om det!
2017-01-04, 21:43
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Sex år sedan tråden skapades. Blir det sex år till? Vad tror ni?
2017-01-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derauto

Har du sålt?
2017-01-04, 22:14
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Har du sålt?
Och missa fortsatt uppgång ad infinitum? Knappast
2017-01-04, 22:30
Bannlyst
Bostadspriserna måste sänkas. Definitivt. Och priset för dem ska inte gå upp så mycket för varje år.

Gamla bostäder i förorterna som är helt slitna kostar ju miljoner idag. Det måste byggas mycket mycket mer i snabbare takt.
2017-01-04, 22:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Sex år sedan tråden skapades. Blir det sex år till? Vad tror ni?

En annan fråga är: tror ens någon av bubbelbabblarna att det ska falla under nivån som gällde för sex år sedan?
2017-01-04, 22:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underutvecklad
Bostadspriserna måste sänkas. Definitivt. Och priset för dem ska inte gå upp så mycket för varje år.

Gamla bostäder i förorterna som är helt slitna kostar ju miljoner idag. Det måste byggas mycket mycket mer i snabbare takt.

Vem ska betala byggandet av alla nya bostäder om de dessutom ska kosta betydligt mindre än idag? Ska byggarnas löner sänkas kraftigt eller hur tänker du lösa det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in