2017-01-04, 16:24
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ej sänt!

Så kan det stå ibland, beror det på att mottagarmobilen inte är igång? Eller menar väninnan att hon inte fick läskvitto på meddelandet?
Om man skickar SMS med mottagningskvitto eller läskvitto och det inte kommer fram får man inget besked. Det händer inget. Hon fick besked att meddelandet inte blev levererat. Vilket kommunikationssystem är det?
Citera
2017-01-04, 16:29
Medlem
Om hemadressen stämmer är det ju mellan 4-7km promenadsträcka! Det trodde jag inte, hmmm. För att man skall vilja gå den sträckan måste det ha varit bra väder. Nu har jag inte koll på vädret men jag antar att det inte regnade!

Jag trodde att hon bodde mycket närmare stationen, men nu visar det sig att hennes baneman kan ha varit var som helst mellan Korsör Stn och hemmet.
Citera
2017-01-04, 16:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Om man skickar SMS med mottagningskvitto eller läskvitto och det inte kommer fram får man inget besked. Det händer inget. Hon fick besked att meddelandet inte blev levererat. Vilket kommunikationssystem är det?

Kan vara KIK eller Facebook Messenger. SMS känns i alla fall inte som standard, i den åldersgruppen. Just KIK har en tydlig sådan symbol, det står då S vid meddelandet (S = sent). Om det är levererat men ej läst står det D (Delivered), och är det läst så står det R (Read).

Edit: Med reservation för att någon kan ha registrerat en användare efter det att hon försvann, så ser det ut som hon hade KIK:

http://kik.me/emiliemeng
Senast redigerad av Troian 2017-01-04 kl. 16:34.
Citera
2017-01-04, 16:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Om hemadressen stämmer är det ju mellan 4-7km promenadsträcka! Det trodde jag inte, hmmm. För att man skall vilja gå den sträckan måste det ha varit bra väder. Nu har jag inte koll på vädret men jag antar att det inte regnade!

Jag trodde att hon bodde mycket närmare stationen, men nu visar det sig att hennes baneman kan ha varit var som helst mellan Korsör Stn och hemmet.

3,5 kilometer, enligt Google Maps.
Citera
2017-01-04, 16:37
Medlem
Någonting är fishy här. Visserligen var EM 17 år, men om man tänker efter att tjejerna varit ute på krogen, ätit och druckit lite alkohol. De tar ett tåg hem till stationen och är framme runt klockan 04,00 på morgonen. Kompisarna väljer taxi, men EM vill gå hem 4-7km beroende på vilken väg hon valt att ta.

Klockan 04,00 är man nog ganska seg samt att hon (enligt obekräftade uppgifter i tråden) skulle arbeta vid en kyrka på morgon/förmiddag samma dag. Hur tänkte hon här? Varför väljer man att gå hem när hennes vänner (bor åt samma håll?) ska ta en taxi och att hon ska jobba bara om några timmar?
Citera
2017-01-04, 16:38
Medlem
Troians avatar
Hittar två adresser med koppling till vännen Sarah, den ena 1,7 kilometer (enligt Google maps) och den andra 2,0 kilometer från där EM bodde. Båda adresserna ligger en bit västerut, och är inte så mycket "på vägen", om taxibilen hade kört hela vägen till EM:s adress.

Vet någon vem den andra vännen som var med EM och Sarah är?
Citera
2017-01-04, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
3,5 kilometer, enligt Google Maps.

Ja, google maps säger 3,6km bilväg. Vi vet inte vilken väg hon hade tänkt att ta, så mellan 4 - 7km hade hon framför sig
Citera
2017-01-04, 16:40
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan vara KIK eller Facebook Messenger. SMS känns i alla fall inte som standard, i den åldersgruppen. Just KIK har en tydlig sådan symbol, det står då S vid meddelandet (S = sent). Om det är levererat men ej läst står det D (Delivered), och är det läst så står det R (Read).

Edit: Med reservation för att någon kan ha registrerat en användare efter det att hon försvann, så ser det ut som hon hade KIK:

http://kik.me/emiliemeng
Men varken Kik eller Messenger säger att det inte är levererat, bara att det inte är levererat ännu. Snapchat?
Citera
2017-01-04, 16:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Vet inte. Ibland sägs det attt meddelande sänts vid viss tid när man skickar det men det ändå inte når mottagare förrän något antal timmar senare.
Citera
2017-01-04, 16:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Någonting är fishy här. Visserligen var EM 17 år, men om man tänker efter att tjejerna varit ute på krogen, ätit och druckit lite alkohol. De tar ett tåg hem till stationen och är framme runt klockan 04,00 på morgonen. Kompisarna väljer taxi, men EM vill gå hem 4-7km beroende på vilken väg hon valt att ta.

Klockan 04,00 är man nog ganska seg samt att hon (enligt obekräftade uppgifter i tråden) skulle arbeta vid en kyrka på morgon/förmiddag samma dag. Hur tänkte hon här? Varför väljer man att gå hem när hennes vänner (bor åt samma håll?) ska ta en taxi och att hon ska jobba bara om några timmar?

Citat:
Ja, google maps säger 3,6km bilväg. Vi vet inte vilken väg hon hade tänkt att ta, så mellan 4 - 7km hade hon framför sig

Det är inte 4 eller 7 kilometer från stationen till EM:s hem. Sök på Google maps.

Från: Korsør St., 4220 Korsør, Danmark
Till: Jens Baggesens Gade 19, 4220 Korsør, Danmark
Transportmedel: Gående

I alla fall en av vännerna verkar inte bo åt riktigt samma håll. Vet inte var den andra vännen bodde.
Senast redigerad av Troian 2017-01-04 kl. 16:45.
Citera
2017-01-04, 16:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

För att om man får promenaden får hon bättre kvalitet på de få timmarna hon får sova?
Citera
2017-01-04, 16:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Men varken Kik eller Messenger säger att det inte är levererat, bara att det inte är levererat ännu. Snapchat?

Jag vet inte riktigt vad du menar är skillnaden mellan "inte levererat" och "inte levererat ännu". Om det är exempelvis KIK som använts så står det väl fortfarande "S" i Sarahs mobiltelefon...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in