Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-22, 12:19
  #2053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Den vita skåpbilen som observerades natten då EM försvann verkar ha varit det fordon som varit mest intressant även för polisen, med tanke på efterlysningen av den, dock ska vi kanske inte låsa oss vid den då det finns flera andra bilar som har observerats, enligt polisen;


http://www.dagbladet.no/nyheter/poli...drept/66841302

Polisen har ingen lätt uppgift framför sig, men det är knappt en månad sedan EM hittades och resultaten från obduktion samt fynd vid fyndplatsen återstår att få svar på.

Förhoppningsvis kan det resultera i något. Det är bara att avvakta och hoppas på det bästa.
Citera
2017-01-22, 12:34
  #2054
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Den vita skåpbilen som observerades natten då EM försvann verkar ha varit det fordon som varit mest intressant även för polisen, med tanke på efterlysningen av den, dock ska vi kanske inte låsa oss vid den då det finns flera andra bilar som har observerats, enligt polisen;


http://www.dagbladet.no/nyheter/poli...drept/66841302

Jag försöker anstränga mig för att vara lite optimistisk men...
Det är bara det att det nog är som att leta en nål i en höstack. En hel del servicetjänster (tidningsbud), hantverkare m.m. är ute och igång kring den tid så tidigt på morgonen. Har de specifika uppgifter på exempelvis modell och registreringsnummer så borde de väl kollat av det redan? En sådan uppgift bör ju rimligtvis kommit in tidigt precis när hon försvann.

Men tänkbart är väl att de vill att de som vet med sig att de var ute och körde tidningar, fixade elfel, läckor m. m ska höra av sig om ev iakttagelser de gjort? Och samtidigt matcha dem mot de vita bilar som varit synliga i respektive områden.
Citera
2017-01-23, 01:51
  #2055
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag försöker anstränga mig för att vara lite optimistisk men...
Det är bara det att det nog är som att leta en nål i en höstack. En hel del servicetjänster (tidningsbud), hantverkare m.m. är ute och igång kring den tid så tidigt på morgonen. Har de specifika uppgifter på exempelvis modell och registreringsnummer så borde de väl kollat av det redan? En sådan uppgift bör ju rimligtvis kommit in tidigt precis när hon försvann.

Men tänkbart är väl att de vill att de som vet med sig att de var ute och körde tidningar, fixade elfel, läckor m. m ska höra av sig om ev iakttagelser de gjort? Och samtidigt matcha dem mot de vita bilar som varit synliga i respektive områden.

Mm..jag kämpar med det jag med.

De kan matcha mot de vita bilar som observerats, men vi vet ju inte vilka andra bilar som har observerats så bland dem kanske det inte går att matcha mot de som utfört eventuella servicetjänster. Får ortsborna i Kosör tidning på söndagar förresten?

EDIT: det verkar som att ortsbor i Kosör får tidning på söndagar, enligt tidigare post.
__________________
Senast redigerad av helsan 2017-01-23 kl. 02:37.
Citera
2017-01-23, 15:58
  #2056
Medlem
Politiet undersøker om det finnes koblinger mellom drapet på Emilie Meng og den Islandske jenta som nylig ble funnet drept. Båten var ikke i havn i Danmark på den tiden Emilie Meng så det finns ingen direkte kopling sier denne artikkelen.

Men har de som sitter hektet på Island for mordet på Birjan B*jansdottir kanskje hatt en friperiode og vært i området Slagelse/Korsør den 10 juli?

http://www.visir.is/konnudu-hvort-te.../2017170129591
Citera
2017-01-24, 21:05
  #2057
Medlem
Luderlappens avatar
Ja det hoppas jag verkligen danska polisen kollar upp!

Vem vet - kanske nån av dom var på semester på Själland Juli 2016.
Möll*r Ohls*n ser rejält tokig ut i ögonen, tycker jag.

Många tycker det är långsökt att det skulle finnas nåt samband mellan mordet på Birna o Emilies död men vem vet, konstigare saker har hänt.

Dom där vistas garanterat i Danmark i bland
Citera
2017-01-24, 21:13
  #2058
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Politiet undersøker om det finnes koblinger mellom drapet på Emilie Meng og den Islandske jenta som nylig ble funnet drept. Båten var ikke i havn i Danmark på den tiden Emilie Meng så det finns ingen direkte kopling sier denne artikkelen.

Men har de som sitter hektet på Island for mordet på Birjan B*jansdottir kanskje hatt en friperiode og vært i området Slagelse/Korsør den 10 juli?

http://www.visir.is/konnudu-hvort-te.../2017170129591

Det finns en viss likhet mellan Birna och den misstänktes fru, men också med EM.

Polisen går nog till botten med uppslaget, finns det kopplingar till Korsör och regionen så hittar man det.
Citera
2017-01-24, 23:59
  #2059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Politiet undersøker om det finnes koblinger mellom drapet på Emilie Meng og den Islandske jenta som nylig ble funnet drept. Båten var ikke i havn i Danmark på den tiden Emilie Meng så det finns ingen direkte kopling sier denne artikkelen.

Men har de som sitter hektet på Island for mordet på Birjan B*jansdottir kanskje hatt en friperiode og vært i området Slagelse/Korsør den 10 juli?

http://www.visir.is/konnudu-hvort-te.../2017170129591

Hur är Slagelse och framför allt Kosör som turiststäder? Är de t.ex populära sommarstäder?
Citera
2017-01-28, 16:13
  #2060
Medlem
Verkar inte ha varit nåt nytt i detta fall, inget jag lyckas hitta iaf. Senaste var att EM begravdes för någon vecka sedan.

Det ser mörkt ut.
Citera
2017-01-30, 19:05
  #2061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns en viss likhet mellan Birna och den misstänktes fru, men också med EM.

Polisen går nog till botten med uppslaget, finns det kopplingar till Korsör och regionen så hittar man det.
Förundersökningsledaren i fallet Emilie Meng, visavi det isländska fallet:
Citat:
Den unge islandske kvinde forsvandt efter en bytur i Reykjavik 14. januar, men efter en uge fandt redningsarbejdere liget af kvinden i en strandkant syd for storbyen. To danske statsborgere fra Grønland, der arbejder som sømænd, er sigtet og anholdt for drabet.

- Vi fulgte sagen, men kunne efter nogle undersøgelser ret hurtigt konstatere, at der ikke er nogen forbindelse mellem de to sager, fortæller Søren Ravn-Nielsen til Ekstra Bladet.

http://ekstrabladet.dk/112/politiet-...ssager/6512054

Citat:
- Vi vil ikke offentliggøre nogle af vores fund endnu, for vi foretager stadig en række retskemiske undersøgelser som holdes op mod andre undersøgelser i sagen, siger Søren Ravn-Nielsen, som oplyser, at der er sat betydelige ressourcer af til at opklare drabssagen.

- Det er en sag, som om noget fortjener at blive opklaret, og den har høj prioritet, men det vil desværre tage tid, siger efterforskningslederen.
Citera
2017-02-18, 14:40
  #2062
Medlem
Emilie Mengs vän till TV2:
Citat:
-Det er rigtig skræmmende at vide, at der går en eller flere rundt derude, der har slået vores veninde ihjel. Det er svært at sætte sig ind i. Det er rigtig ubehageligt at tænke på, siger Laura.
Citat:
Fire veninder til 17-årige Emilie Meng, som blev fundet dræbt juleaftensdag, står nu frem. De håber, de kan medvirke til, at gerningsmanden fanges.
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-02-...aar-veninderne

Blev Emilie slået ihjel..?

TV2 pekar ut platsen där Emilies kropp hittades:
http://gfx.tv2.dk/images/laka/emilie_kort/620.jpg

...och de är inte ensamma om att ha pekat ut att kroppen inte hittades vid/närmare motorvägen utan på andra sidan av sjön.
Citera
2017-02-18, 14:46
  #2063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Blev Emilie slået ihjel..?

Inte nödvändigtvis bokstavligen ihjälslagen, slået ihjel betyder bara dödad. Tyvärr är dödsorsaken fortfarande okänd. Gissar på strypning som är så vanligt vid sexualbrott, vilket jag utgår ifrån att det handlar om.
__________________
Senast redigerad av Nossttam 2017-02-18 kl. 14:51.
Citera
2017-02-18, 14:52
  #2064
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossttam
Inte nödvändigtvis bokstavligen ihjälslagen, slået ihjel betyder bara dödad.

Ok, tack, jag gick på expressens; slog ihjäl..

EDIT: såg din editering, jag tror som du.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback