Citat:
Ursprungligen postat av
ArseneLupin
Eftersom hon laddade på tåget hade hon nog inte mycket laddning, och åtta minuter tillför inte mycket. Sedan kan man undra vad "få minutter" betyder; "Emilie skrev en besked til mig få minutter efter vi skiltes".
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Översatt så betyder det "några minuter" om vi jämför med hur vi uttrycker oss i Sverige. Exakt antal minuter kan vi således inte få fram med mindre att vi har tillgång till loggen.
Eftersom att offrets mobil var dåligt laddad så går det knappast att fastställa om offret råkade ut för något i samband med att mobilen dog. EM kan ha råkat illa ut efter att mobilen lade av. Men mest sannolikt är det väl att något hände innan hon kom in i själva samhället, till exempel mellan stationen och Motalavej.
Dessutom kan ju kompisen ha en grumlig minnesbild. Men jag skulle i alla fall tro att det är skickat när hon satt i taxin, i annat fall så hade hon kommit hem och då borde det varit klarare när hon skickade det. Så, antagligen, inom typ tre till tio minuter.
Det räcker förstås inte för att fastställa någonting alls, men att hon skriver att meddelandet inte levererades tycker jag ändå är en tydlig indikation på att det inte kom fram till telefonen, och "huvudspåret" bör nog ändå vara att mobiltelefonen hade mer än 15 minuters batteritid. Det är trots allt det vanligaste.
Och hon behöver ju heller inte haft noll procent batteri när hon satte sig på tåget.