2017-01-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Hur bra är trycket?

Om du inte är blind, eller avsiktligt väljer att trolla ignorera och spela dum, så framgår det tydligt i filmen.

Men testa gärna själv med t ex en laminatskiva att vifta så träden en bit bort börjar fladdra...

Luft som fångats i sjunkande fartyg kan lätt uppnå högt tryck nog för att kunna spräcka och blåsa ut stabila lastluckor etc. Det finns YT-klipp på sånt med

Så det är bevisligen inget märkligt att det puffar ut luft ur byggnaderna i 9/11 när de kollapsar, och drar med sig damm och bråte, utan minsta sprängmedel inblandat. Det är liksom fullständigt normalt att det blir så.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2017-01-03 kl. 17:52.
Citera
2017-01-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Om du inte är blind, eller avsiktligt väljer att trolla ignorera och spela dum, så framgår det tydligt i filmen.
Bra, kan du berätta då. Jag såg ingen balk som sköts iväg, det enda jag såg var dammoln och det behövs inte speciellt mycket tryck för att skapa
Citera
2017-01-03, 18:27
Medlem
Citat:
Bra, kan du berätta då. Jag såg ingen balk som sköts iväg, det enda jag såg var dammoln och det behövs inte speciellt mycket tryck för att skapa

Idiot...

Ingen har påstått att de balkar och annat tyngre bråte som spreds runt de kollapsande byggnaderna i 9/11 orsakades enbart av luft som pressades ur byggnaderna.
Citera
2017-01-03, 19:47
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag tänkte på denna video: https://www.youtube.com/watch?v=NwFHEoiUZ7o som länkades nästan sist i texten du citerade och länkade till - där det står "these Verinage examples "- så jag borde skrivit sist i första länken!
Mycket tydligt hur bråte kastas ut åt alla håll och kanter - väldigt likt WTC om jag får säga det själv även om det förstås är mindre byggnader och mindre kraft.

Det är svårt att skriva så mycket när man står vid rödljus så det blev lite för kort...
Aha...det var den enstaka videon som du "cherrypicked", d.v.s. fastnade för som ett russin ur kakan bland allt annat material i länken som motbevisar Verinagelogiken fullständigt... ...det blir således alltmer klart att mängden material på internet som bevisar vad som verkligen hände vid 9/11 genom att vederlägga Surpriseteorins alla detaljer växer allteftersom tiden går, och det faktum att du totalt ignorerar Jim Hoffmans redogörelse för den laterala spridningen av stål mer än 150 meter från tvillingtornen vid WTC gör att tunnelseendets funktioner hos etablissemangsförsvarare blir ännu lite tydligare i sina konturer...

Byggnaden vars minutiöst kontrollerade och välplanerade kollaps du gillar låg f.ö. i närheten av DEF towers i Frankrike, och bägge byggnaderna saknade ju definitivt varje form av stålkonstruktion som utmärkte WTC... ....kollapsen som också initierades centralt i båda byggnaderna kan även ses bra ur denna vinkel...
Senast redigerad av studentroland 2017-01-03 kl. 19:56.
Citera
2017-01-03, 20:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Aha...det var den enstaka videon som du "cherrypicked", d.v.s. fastnade för som ett russin ur kakan bland allt annat material i länken som motbevisar Verinagelogiken fullständigt...
Knappast - det är en samlingsvideo med ett flertal rivningar och jag gav exempel på tidpunkter från de flesta av rivningarna att detaljstudera.. Tidpunkter som totalt mosar din hjälte "Hoffmans" teorier genom att visa hur solida objekt kastas ut ur Verinagerivningen långt före dammolnet.

Då kan vi ju läsa vad Hoffman påstår?? "Solid objects were thrown ahead of the dust -- a feature of explosive demolition."
Hoffman är med andra ord helt fel ute...

Andra "argument" han har: "The steel was thoroughly cleansed of its spray-on insulation."
Ja det tror fan det efter all bråte stålet kastades runt i samt bränderna som härjade! Det är isolering som sprayas på - inte nåt supermaterial som tål vad som helst...

I övrigt har jag inte påstått att WTC-kollpasen liknar Verinage - exemplet var ENBART för att visa KlokochSnygg att material kan kastas iväg utan sprängmedel.
Citera
2017-01-03, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Idiot...

Ingen har påstått att de balkar och annat tyngre bråte som spreds runt de kollapsande byggnaderna i 9/11 orsakades enbart av luft som pressades ur byggnaderna.

Bra då vet du också att det var explosioner från någon form av sprängmedel, det kan nämligen få tunga stålfundament att flyga iväg en bit
Citera
2017-01-03, 21:23
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
---I övrigt har jag inte påstått att WTC-kollpasen liknar Verinage - exemplet var ENBART för att visa KlokochSnygg att material kan kastas iväg utan sprängmedel.
Aha... ditt resonemang grundar sig i den s.k. "shockwave-teorin" alltså...
Citera
2017-01-03, 21:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Aha... ditt resonemang grundar sig i den s.k. "shockwave-teorin" alltså...

Nej var har jag påstått det?
Du kan vänligen stoppa upp eventuella ytterligare halmdockor där solen inte skiner...
Citera
2017-01-04, 00:55
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Där jag drog strecket är impact - det finns ca 13 våningar ovanför som rasade ner där och kan ha slagit till, skjuvat, klämt, tryckt, t.o.m. orsakat explosioner som fjonkar iväg balkar åt olika håll.
---

Citat:
Balkar kan så väl fjonka iväg av exempelvis klämmande krafter som av hävstångskrafter - prova att spela loppa någon dag.
Explosioner uppstår ofta vid större bränder och wtc lär inte ha varit något undantag. Om exempelvis gasläckor, tryckkärl, bränsledepoter eller liknande krossades i kollapsen kan det mycket väl ha uppstått explosioner simultant.

Citat:
Nej var har jag påstått det?
Du kan vänligen stoppa upp eventuella ytterligare halmdockor där solen inte skiner...
Ovanstående referenser till dina antydningar om att de översta våningsplanens tyngd möjligen kunde ha "fjonkat iväg" ett flertal flera ton tunga väggelement upp till 150 meter genom hävstångseffekter i samband med att dessa våningsplan genom sitt fortsatta fall neråt plattade till och pulveriserade hela den underliggande stålbyggnadsstrukturen låter IMO precis som en beskrivning av "the shockwave theory"... å andra sidan kanske logiken bättre kan sammanfattas inom någon av ett flertal andra möjliga förklaringsmodeller, t.ex. "progressive collapse theory", "global collapse theory", "pankake theory", "kitchen sink theory" eller varför inte "pile driver theory"...

Alla dessa tänkbara förklaringar till katastrofen och hur massiva flera ton tunga stålstrukturer kunde "fjonkas iväg" upp till 150 meter åt sidan har dock grundligt vederlagts här.
Senast redigerad av studentroland 2017-01-04 kl. 01:03.
Citera
2017-01-04, 01:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
...
Alla dessa tänkbara förklaringar till katastrofen och hur massiva flera ton tunga stålstrukturer kunde "fjonkas iväg" upp till 150 meter åt sidan har dock grundligt vederlagts här.

Men bevisats fullt möjligt, för att inte säga förväntat, med verinage-filmerna du så chevalereskt lade upp för några timmar sedan.
Citera
2017-01-04, 01:15
Medlem
Citat:
Bra då vet du också att det var explosioner från någon form av sprängmedel, det kan nämligen få tunga stålfundament att flyga iväg en bit

Och du bara tramsar som vanligt...

Nej, det vet jag inte, och inte du heller.

Men vill du vara en idiot och påstå att det måste vara avsiktliga sprängmedel inblandade fast vi nyss, och många gånger förut, visat dig filmer och annan fakta på att stora tunga saker kan fara långt ut i sidled bara av helt normala krafter i själva rasen, utan några som helst sprängmedel. Så ja, bara fortsätt vara idiot du...
Citera
2017-01-04, 01:18
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Men bevisats fullt möjligt, för att inte säga förväntat, med verinage-filmerna du så chevalereskt lade upp för några timmar sedan.
Ja, där har du helt rätt... verinagefilmerna underbygger helt och hållet ditt eget cirkelresonemang, och på dessa filmers grund vilar dina uppfattningar stadigt, det håller jag med dig om, men när det kommer till WTC och NIST's rapportering om hur 9/11 på Manhattan gick till så räcker inte verinagefilmerna som stödpunkter för logiken längre... NIST's officiella resonemang kan nämligen sammanfattas så här;
Citat:
NIST's Theory

Remaining strictly within the confines of the officially prescribed theory, NIST crafts an explanation for the "initiation of the collapse of each Tower" that avoids faulting the Towers' construction: The aircraft's impact dislodged insulation from the steel, and the exposed steel succumbed to the fires. Sagging trusses pulled in portions of the perimeter walls, causing a rapid spread of "column instability" in perimeter columns, which in turned strained the fire-weakened core columns. The "tremendous energy" of the floors above the collapse zone led to "global collapse."
http://911research.wtc7.net/essays/nist/index.html
Senast redigerad av studentroland 2017-01-04 kl. 01:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in