2017-01-02, 19:42
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Så det enda du har att komma med är ad hominem,ordbajsande & kassa länkar.....
Det spelar ingen roll vilka länkar jag kommer med, därför att du dömer ut dem som "kassa" på förhand utan att läsa dem eller bemöta mina frågor/argument med faktabaserade svar/motargument, och dessutom är jag inte intresserad av att övertyga dig eller nå'n annan om nå't, utan skriver för att genom diskussion lära mig själv nå't nytt, så så länge du inte själv grundar dina inlägg på några intressanta länkar eller upplysande fakta ser jag ingen anledning att "bevisa" nå't annat än de grunder som jag finner för mina egna tankegångar om 9/11...
Senast redigerad av studentroland 2017-01-02 kl. 19:44.
Citera
2017-01-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Det spelar ingen roll vilka länkar jag kommer med, därför att du dömer ut dem som "kassa" på förhand utan att läsa dem eller bemöta mina frågor/argument med faktabaserade svar/motargument, och dessutom är jag inte intresserad av att övertyga dig eller nå'n annan om nå't, utan skriver för att genom diskussion lära mig själv nå't nytt, så så länge du inte själv grundar dina inlägg på några länkar eller fakta ser jag ingen anledning att "bevisa" nå't annat än de grunder som jag finner för mina egna tankegångar om 9/11...

Massor av dina åsikter...
Prestera trovärdiga belägg så har du nått på fötterna.
Citera
2017-01-02, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Bekvämt sätt att slippa undan att backa upp sina påståenden..
Hålla för öronen & skrika LA LA LA...

Klarar du det här
Building 7 träffades på taket av balk från WTC 1 eller 2. Det minsta avståndet mellan WTC och Building 7 var c.a. 100 meter. Taket på building 7 var 190 meter högt.

En detalj från WTC måste alltså hinna färdas 100 meter vågrätt innan den fallit under takhöjden på bulding 7.

Är det möjligt för någon fallande del på WTC att få upp sådan hastighet neråt och slå till någon detalj så den far iväg i sidled med så hög hastighet att den träffar building 7

Detta är ganska simpel fysik, det enda du behöver kunna räkna är acceleration vid fritt fall, det andra är lätt
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2017-01-02 kl. 22:15.
Citera
2017-01-02, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Klarar du det här
Building 7 träffades på taket av balk från WTC 1 eller 2. Det minsta avståndet mellan WTC och Building 7 var c.a. 100 meter. Taket på building 7 var 190 meter högt.

En detalj från WTC måste alltså hinna färdas 100 meter vågrätt innan den fallit under takhöjden på bulding 7.

Är det möjligt för någon fallande del på WTC att få upp sådan hastighet neråt och slå till någon detalj så den far iväg i sidled med så hög hastighet att den träffar building 7

Detta är ganska simpel fysik, det enda du behöver kunna räkna är acceleration vid fritt fall, det andra är lätt

Que?

Du hävdar nått = du belägger det du hävdar, enkelt eller?
Citera
2017-01-02, 22:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Klarar du det här

Här har jag gjort en skalenlig modell av byggnaderna, deras inbördes avstånd, impact samt bana som bråten bör ha färdats. Vad är problemet? När man ser det såhär så ser det knappast underligt ut...

http://sv.tinypic.com/r/ip1pjd/9
Citera
2017-01-02, 23:12
Moderator
OT raderat. Era mentala ignorelistor är extremt ointressanta för ämnet.

/Moderator
Citera
2017-01-03, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Här har jag gjort en skalenlig modell av byggnaderna, deras inbördes avstånd, impact samt bana som bråten bör ha färdats. Vad är problemet? När man ser det såhär så ser det knappast underligt ut...

http://sv.tinypic.com/r/ip1pjd/9

541 meter högt? Nu har du väl ändå varit på lyran. jag tror du förväxlat en del

Här är en bra bild där man ser building 7 lite till vänster om wtc 1 och 2
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a0/Twin_Towers-NYC.jpg
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2017-01-03 kl. 00:39.
Citera
2017-01-03, 09:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
541 meter högt? Nu har du väl ändå varit på lyran. jag tror du förväxlat en del

Här är en bra bild där man ser building 7 lite till vänster om wtc 1 och 2
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a0/Twin_Towers-NYC.jpg

Sorry - du har rätt jag kastade om siffrorna. 415 inte 541... Såhär blir det: http://sv.tinypic.com/r/dwb05f/9

fortfarande svårt att se problemet dock...
Citera
2017-01-03, 11:28
Medlem
Citat:
Sorry - du har rätt jag kastade om siffrorna. 415 inte 541... Såhär blir det: http://sv.tinypic.com/r/dwb05f/9

fortfarande svårt att se problemet dock...

Klart du har svårt att se problemet för det är fler saker du snurrat till. Det måste finnas något som "slår till" en del så den flyger minst 100 meter vågrätt. Det enda som finns som kan göra det är fallande delar. Får den punkt du dragit strecket, där står byggnaden still så det lär inte kunna kastas något därifrån.
Citera
2017-01-03, 11:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Klart du har svårt att se problemet för det är fler saker du snurrat till. Det måste finnas något som "slår till" en del så den flyger minst 100 meter vågrätt. Det enda som finns som kan göra det är fallande delar. Får den punkt du dragit strecket, där står byggnaden still så det lär inte kunna kastas något därifrån.

Där jag drog strecket är impact - det finns ca 13 våningar ovanför som rasade ner där och kan ha slagit till, skjuvat, klämt, tryckt, t.o.m. orsakat explosioner som fjonkar iväg balkar åt olika håll.
Du måste ha missförstått all grundläggande fysik för att inte förstå det.
Citera
2017-01-03, 11:36
Medlem
Citat:
Där jag drog strecket är impact - det finns ca 13 våningar ovanför som rasade ner där och kan ha slagit till, skjuvat, klämt, tryckt, t.o.m. orsakat explosioner som fjonkar iväg balkar åt olika håll.
Du måste ha missförstått all grundläggande fysik för att inte förstå det.

Intressant, explosioner säger du Där har du svaret, det enda som kan skjuta iväg delar så snabbt åt sidan är explosioner.

Balkar "fjonkar" inte iväg
Citera
2017-01-03, 11:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Intressant, explosioner säger du Där har du svaret, det enda som kan skjuta iväg delar så snabbt åt sidan är explosioner.

Balkar "fjonkar" inte iväg

Balkar kan så väl fjonka iväg av exempelvis klämmande krafter som av hävstångskrafter - prova att spela loppa någon dag.
Explosioner uppstår ofta vid större bränder och wtc lär inte ha varit något undantag. Om exempelvis gasläckor, tryckkärl, bränsledepoter eller liknande krossades i kollapsen kan det mycket väl ha uppstått explosioner simultant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in