2017-01-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubraskas
Om GM bara dumpade den i våtmarksområde så tyder det väl bara på att GM ville bli av med kroppen men inte gömma den? Jag vet inte hur djupt vatten någon sjö i danmark har men jag köper inte riktigt teorin om att kroppen inte skulle hittas eftersom den hittades?
Nei det var det jeg menade, at den inte skulle hittas før det hadde gått et tag
Citera
2017-01-02, 20:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Nei det var det jeg menade, at den inte skulle hittas før det hadde gått et tag

Eftersom det är torvmosse (delvis förmultnade växtdelar) så är nog marken ganska porös på många ställen så det är väl möjligt att GM täckt över kroppen något men att räv exempelvis krafsat fram den så hund sedan kunde hitta den.
Citera
2017-01-02, 20:15
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Möjligt men inte sannolikt. En utomhusvåldtäkt och ett mord skulle sannolikt lämnat efter sig spår.

En strypning behöver verkligen inte lämna speciellt mycket spår i vegetationen. Strypning är också ganska vanligt förfarande. Det kan vara så att GM inte planerat att ta livet av sitt våldtäktsoffer, det bara blev så. Spår som man kan tänka sig finnas är ju nertryckt, nertrampad vegetation och hårstrån och liknande. Men området som polisen måste finkamma verkar vara väldigt stort. Jag betvivlar inte att det kan finnas spår efter en våldtäkt, men det är långt ifrån säkert att polisen kommer att finna dessa spår.
Citera
2017-01-02, 20:42
Medlem
ArseneLupins avatar
Knappt tre km före avfarten till fyndplatsen finns en rastplats. En vag spekulation: GM tyckte det var dags att utbyta kroppsvätskor med passageraren, vilket han var ensam om. Det ena följde på det andra. Därefter tog han första avfarten till fyndplatsen.
Citera
2017-01-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eftersom det är torvmosse (delvis förmultnade växtdelar) så är nog marken ganska porös på många ställen så det är väl möjligt att GM täckt över kroppen något men att räv exempelvis krafsat fram den så hund sedan kunde hitta den.
aha, det forrstod jeg ikke førut.....lite språkvansker
takk
Citera
2017-01-02, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Den här vägen skulle hon gå: https://goo.gl/maps/mfWHMBPPztS2. Det verkar möjligt vid motorvägsbron.

Tack för länken!

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det finns flera ställen på den vägen hon skulle gå, som det skulle kunna ha skett. Frågan är hur långt hon hann ta sig innan hon blev överfallen. Hann hon ta sig fram till rondellen efter tunneln under motorvägen, så har vi bla. en sträcka på knappt 1 km på 265:an, med grönområde runt omkring. GM kan ha sett henne gåendes, stannat fordonet, dragit in henne en bit från vägen, och begått övergreppet ganska skyddat.

Polisen har ett väldigt stort geografiskt område att söka av efter spår, såvida de inte har detaljinformation av något slag som kan begränsa detta område.

GM kan ha varit utan fordon, sett EM/gått efter henne, dragit in henne en bit från vägen och begått övergrepp och mord. Sedan gömt kroppen provisoriskt för att kunna hämta sitt fordon, lastat in kroppen och begett sig till dumpningsplatsen.
Citera
2017-01-02, 20:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
En strypning behöver verkligen inte lämna speciellt mycket spår i vegetationen. Strypning är också ganska vanligt förfarande. Det kan vara så att GM inte planerat att ta livet av sitt våldtäktsoffer, det bara blev så. Spår som man kan tänka sig finnas är ju nertryckt, nertrampad vegetation och hårstrån och liknande. Men området som polisen måste finkamma verkar vara väldigt stort. Jag betvivlar inte att det kan finnas spår efter en våldtäkt, men det är långt ifrån säkert att polisen kommer att finna dessa spår.

Ja eller att hon kvävdes om han försökt hindra henne att skrika alternativt dunkat huvudet så hon antingen blir medvetslös eller dör?
Citera
2017-01-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubraskas
Jag vet inte hur djupt vatten någon sjö i danmark har men jag köper inte riktigt teorin om att kroppen inte skulle hittas eftersom den hittades?

Furesø är den djupaste sjö i Danmark: https://sv.wikipedia.org/wiki/Fures%C3%B8

"Medeldjupet är 13,5 meter och största djupet 37,7 meter. Arean är 9,41 kvadratkilometer. Den sträcker sig 3,9 kilometer i nord-sydlig riktning, och 4,5 kilometer i öst-västlig riktning."

"Den ligger 17 km nordväst om huvudstaden Köpenhamn."
Citera
2017-01-02, 23:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Tack för länken!

GM kan ha varit utan fordon, sett EM/gått efter henne, dragit in henne en bit från vägen och begått övergrepp och mord. Sedan gömt kroppen provisoriskt för att kunna hämta sitt fordon, lastat in kroppen och begett sig till dumpningsplatsen.

Då är denna GM verkligen iskall. Många stora risker tar han. Både i att ta sig tid att gömma kroppen, ta risken att någon ser honom lämna brottsplatsen, sen vara så pass riskfylld att ta sig tillbaks dit. Inte omöjligt. Men jag ser det som ganska extremt handlande och därför något mindre sannolikt än att få allting gjort vid ett å samma tillfälle så effektivt å snabbt som bara möjligt.
Citera
2017-01-02, 23:43
Medlem
Luderlappens avatar
Hittade en klickbar karta med ouppklarade mord i Danmark och när man ser hur nära det är mellan platsen där EM hittades och där flickan som försvann på samma sätt som EM, (någon har skrivit om detta fall i forumet) hon som var på väg hem från en fest mitt i natten 10 Juli 2008. Hon hittades 10 månader senare dräpt och nergrävd en bit från där hon försvann, får jag kryp i kroppen.

Är det inte märkligt att två bortrövade lik hittas inom 1 mils radie?

I varje fall tror jag att EM:s gärningsman mycket väl känner till Borup och sankmarken där, skulle inte förvåna mig om han bor i närheten.
Citera
2017-01-02, 23:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luderlappen
Hittade en klickbar karta med ouppklarade mord i Danmark och när man ser hur nära det är mellan platsen där EM hittades och där flickan som försvann på samma sätt som EM, (någon har skrivit om detta fall i forumet) hon som var på väg hem från en fest mitt i natten 10 Juli 2008. Hon hittades 10 månader senare dräpt och nergrävd en bit från där hon försvann, får jag kryp i kroppen.

Är det inte märkligt att två bortrövade lik hittas inom 1 mils radie?

I varje fall tror jag att EM:s gärningsman mycket väl känner till Borup och sankmarken där, skulle inte förvåna mig om han bor i närheten.

Finns det en flashback-tråd om det fallet?
Citera
2017-01-03, 01:48
Medlem
Citat:
Då är denna GM verkligen iskall. Många stora risker tar han. Både i att ta sig tid att gömma kroppen, ta risken att någon ser honom lämna brottsplatsen, sen vara så pass riskfylld att ta sig tillbaks dit. Inte omöjligt. Men jag ser det som ganska extremt handlande och därför något mindre sannolikt än att få allting gjort vid ett å samma tillfälle så effektivt å snabbt som bara möjligt.

Det var en sjysst sågning du gjorde av teorin. Du har rätt, för stora risker, inte särskilt sannolik teori. Och vid närmare eftertanke så hade nog GM låtit kroppen ligga kvar i så fall?

Hur som helst, det var en mindre bra teori, vad jag mer ville få fram var en GM från trakten och som inledningsvis inte sitter i ett fordon. Det skulle inte vara första gången som en GM dödar "på hemmaplan" och sedan kör en längre strecka för att dumpa kroppen och återvänder hem. Det har bl.a hänt i min stad, det kan ha hänt i Kosör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in