Citat:
Ursprungligen postat av
Hackertyp0
Om du vill dumpa ett lik, så kan du göra det på hamnen i Korsør.
Där kommer inte många människor kl. 0400 på morgonen.
Jag tänker att GM antingen är psykopat eller sjukt kall och inte är jätte rädd för att bli stoppad av polisen.
Men oavsett verkar det konstigt att köra 65 km med ett lik i bilen.
Kanske blev han störd av någon och hade köra iväg snabbt.
Hamnen i Korsör var också min första tanke, men det kanske finns en bättre övervakning av området med fler kameror mm? Just valet av platsen för dumpning av kroppen och omständigheter på platsen spår, fynd osv. säger ganska mycket om själva GM. Vid tiden för dumpingen (om det hände direkt efter överfallet) var det mer eller mindre dagsljus och GM vet att han inte har lång tid på sig innan folk börjar röra sig utomhus i terräng.
Jag tror också på att GM är yrkeschaufför precis som flera redan varit inne på i tråden och att han var på väg mot Köpenhamn. Antagligen kör han denna sträcka regelbundet och vet att det vid Borup ligger ett par sjöar med mindre bebyggelse invid E20. En snabb avstickare för att göra sig av med kroppen.
FP visade sig sedermera vara ett utomordentligt bra val och jag tror att GM själv inte visste detta i förväg, utan blev nog förvånad över att inte kroppen hittades tidigare.
Få fakta har kommit fram om eventuella säkrade spår och fynd. Ingenting är bekräftat än så länge, varken kniven eller den påstådda säcken med kläder.
Nu när vi vet att filmerna i vägkamerorna inte sparas så blir det mycket svårt för polisen att hitta GM och bil. Utredningsarbetet är tidskrävande och det blir som att leta efter en nål i en höstack. Jag vet inte vilken arbetshypotes polisen arbetar efter (antagligen brett) men, ett av dom vore vara att kartlägga samtliga åkerier som kör via Korsör - Köpenhamn t. ex. som hade uppdrag vid tiden för överfallet. Det vore bli hundratals åkerier att gå igenom - för att inte tala om antalet chaufförer.
En lokal förmåga vore lättare att hitta. Hoppas att det säkras DNA och att polisen har tur annars blir det nog svårt att lösa fallet.