Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Då kan man ställa sig frågan, hur vanligt är det att någon som kör lagligt och städat stoppas av polisen på en motorväg, särskilt mitt i natten, i Danmark, finns det några trafikkontrollplatser längs med sträckan? Precis, det är en mycket liten risk att transportera ett lik i en bil på den vägen där och då, jämfört med att köra runt i Korsör eller på småvägar.
Och nej, mördaren gömde liket, det talar för att det inte fanns någon tanke på att förvilla polisen genom att gömma offret där det senare hittades. Meningen var naturligtvis att EM aldrig skulle hittas.
Det här påstår jag med utgångspunkt i att den enklaste förklaringen är den rätta. Man kan göra som du och fantisera ihop alla möjliga förklaringar, tänk då på att den enklaste förklaringen oftast är den rätta.
Det var detta jag vände mig emot:
OY:
Citat:
65 kilometer från Korsör är inte långt från Korsör om mördaren i vilket fall som helst skulle åt det hållet
Vad jag nu ser är att det var ett onödigt motargument jag kom med.. Jag håller med om att risken inte är så stor.
Meningen var att EM aldrig skulle hittas, ja, men tanken om hon hittas fanns säkerligen där.
GM kan ha tagit med sig EM levande i fordonet och sedan kört en längre strecka till en plats där han...bl.a dödat, därifrån kan det ha varit kortare till dumpningsplatsen. Sedan åkt tillbaks mot sitt hem.
GM kan också ha kidnappat EM och hållit henne fången innan han dödat henne, platsen kan ligga närmare dumpningsplatsen än vad Korsör gör.
Den enklaste förklaringen är oftast den rätta, jag vet att så är fallet. Det här behöver inte vara det jag tror, men det är helt klart möjligt att den enklaste förklaringen inte är den rätta i det här fallet. Varför skulle teorin om att GM valt dumpningsplats ur både lämplighet och förvillande synvinkel, kört till dumpningsplatsen, dumpat kroppen och sedan åkt mot hållet han kom ifrån inte vara lika enkel som din teori förresten?