Citat:
Ursprungligen postat av
grahnen
Ni som köpte på er IF-spelare precis innan SBC:n med TOTW-krav kom. Har ni sålt av eller avvaktar ni? Bara ett dygn kvar av den nu va? Jag köpte på mig Valbuena och Skorupski. Valbuena har ändå gått från 13-14 till 20,5k. Skorupski har bara gått från 10 till 12,5k. Lär väl inte stiga mer sista dygnet? Säljer jag för lägsta bin så blir vinsten ändå 5,5k resp 1,8k. Blir ändå 117k vinst över en vecka. Är inte sugen på spara dem inför framtiden. Köper nog hellre nya billiga TOTW-kort senare efter TOTY.
Hur kommer det sig att höjningen av kort inte blev typ dubblad som sist? Lägre krav nu? Var det fler SBC's förra gången? Folk kanske var mer förberedda nu.
Jagbhar sålt mina investeringar, ser ingen anledning att hålla kvar dom efter SBCn har försvunnit. 117k är ju ändå helt okej, det hade jag varit nöjd med.
Anledning till att det inte blev lika stor ökning som innan tror jag definitivt är att folk var förbereda. Vet inte hur folk fick reda på det men det fanns ju på reddit och även flera FIFA-spelare på youtube som förutspådde denna SBC och därmed redan hade köpt på sig de korten som behövdes.
Något att tänka på inför framtiden om det ryktas bli en sådan här SBC igen är ju att köpa 84-ratade spelare. Där finns det pengar att göra. En sån som Terry gick ju från ~2k till ungefär ~6.5k. Som sagt, det är något att ha i åtanke i framtiden.