2017-01-02, 16:00
Bannlyst
Har någon tips på bra möjliga ST-CF hyperlinkar? Tänker mig exempelvis Dybala-Higuain eller Icardi-Banega.

Använder Pabon-Cardona nu vilket fungerar bra, men har uppgraderat resten av laget och skulle vilja ha ett lite vassare anfallspar.
Citera
2017-01-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Har någon tips på bra möjliga ST-CF hyperlinkar? Tänker mig exempelvis Dybala-Higuain eller Icardi-Banega.

Använder Pabon-Cardona nu vilket fungerar bra, men har uppgraderat resten av laget och skulle vilja ha ett lite vassare anfallspar.

Dusan Jajic och Isac Lidberg
Citera
2017-01-02, 16:42
Medlem
Citat:

Började gå igenom listan själv efter bra länkar men lättare du kollar igenom själv och ser om du hittar några perfekta länkar. Hann hitta Griezman-Gameiro och Fabregas-Costa som kan tänkas vara bra.

Ena länken gäller ST/CF som länkar med CDM/CM/CAM. Den andra är CF/ST med andra CF/ST:

http://www.futhead.com/17/players/perfectbot/?from_group=cms&to_group=sts

http://www.futhead.com/17/players/perfectbot/?from_group=sts&to_group=sts

Har själv använt Coutinho - Firminho med bra resultat! Draxler - Didavi fungerade riktigt bra när jag spelade i de lägre divisionerna men fick de inte o funka när jag nyligen testade i 3:an.
Senast redigerad av grahnen 2017-01-02 kl. 16:46.
Citera
2017-01-02, 16:58
Medlem
Raxies avatar
Citat:

Fixade du SBC-Fekir så borde Lacazette-Fekir vara the way to go!

I övrigt så borde Didavi-Draxler (med Didavi som ST) funka. Men även Rashford/Rooney borde väl kunna funka.
Citera
2017-01-02, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Började gå igenom listan själv efter bra länkar men lättare du kollar igenom själv och ser om du hittar några perfekta länkar. Hann hitta Griezman-Gameiro och Fabregas-Costa som kan tänkas vara bra.

Ena länken gäller ST/CF som länkar med CDM/CM/CAM. Den andra är CF/ST med andra CF/ST:

http://www.futhead.com/17/players/perfectbot/?from_group=cms&to_group=sts

http://www.futhead.com/17/players/perfectbot/?from_group=sts&to_group=sts

Har själv använt Coutinho - Firminho med bra resultat! Draxler - Didavi fungerade riktigt bra när jag spelade i de lägre divisionerna men fick de inte o funka när jag nyligen testade i 3:an.

Smart tänkt, ska kolla igenom hela listan! Costa - Fabregas känns som en intressant kombo, har dessutom Thiago SBC som CM så det skulle möjliggöra lite andra uppgraderingar i laget.

Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Fixade du SBC-Fekir så borde Lacazette-Fekir vara the way to go!

I övrigt så borde Didavi-Draxler (med Didavi som ST) funka. Men även Rashford/Rooney borde väl kunna funka.

Hann inte göra SBC-Fekir men var också inne på det spåret då jag gärna velat använda Lacazette som var en gud för mig på 15 och 16. Får hoppas han får en IF eller en positionsförändring något tag istället.
Citera
2017-01-02, 18:33
Medlem
Ni som köpte på er IF-spelare precis innan SBC:n med TOTW-krav kom. Har ni sålt av eller avvaktar ni? Bara ett dygn kvar av den nu va? Jag köpte på mig Valbuena och Skorupski. Valbuena har ändå gått från 13-14 till 20,5k. Skorupski har bara gått från 10 till 12,5k. Lär väl inte stiga mer sista dygnet? Säljer jag för lägsta bin så blir vinsten ändå 5,5k resp 1,8k. Blir ändå 117k vinst över en vecka. Är inte sugen på spara dem inför framtiden. Köper nog hellre nya billiga TOTW-kort senare efter TOTY.

Hur kommer det sig att höjningen av kort inte blev typ dubblad som sist? Lägre krav nu? Var det fler SBC's förra gången? Folk kanske var mer förberedda nu.
Citera
2017-01-02, 19:00
Medlem
Satt och tänkte börja göra PRO League SBC, kollar en färdig build och söker De Bock.
Ser att billigaste ligger på 6k, så jag lägger ner det projektet igen... så jävla trist -.-
Citera
2017-01-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ni som köpte på er IF-spelare precis innan SBC:n med TOTW-krav kom. Har ni sålt av eller avvaktar ni? Bara ett dygn kvar av den nu va? Jag köpte på mig Valbuena och Skorupski. Valbuena har ändå gått från 13-14 till 20,5k. Skorupski har bara gått från 10 till 12,5k. Lär väl inte stiga mer sista dygnet? Säljer jag för lägsta bin så blir vinsten ändå 5,5k resp 1,8k. Blir ändå 117k vinst över en vecka. Är inte sugen på spara dem inför framtiden. Köper nog hellre nya billiga TOTW-kort senare efter TOTY.

Hur kommer det sig att höjningen av kort inte blev typ dubblad som sist? Lägre krav nu? Var det fler SBC's förra gången? Folk kanske var mer förberedda nu.
Jagbhar sålt mina investeringar, ser ingen anledning att hålla kvar dom efter SBCn har försvunnit. 117k är ju ändå helt okej, det hade jag varit nöjd med.

Anledning till att det inte blev lika stor ökning som innan tror jag definitivt är att folk var förbereda. Vet inte hur folk fick reda på det men det fanns ju på reddit och även flera FIFA-spelare på youtube som förutspådde denna SBC och därmed redan hade köpt på sig de korten som behövdes.

Något att tänka på inför framtiden om det ryktas bli en sådan här SBC igen är ju att köpa 84-ratade spelare. Där finns det pengar att göra. En sån som Terry gick ju från ~2k till ungefär ~6.5k. Som sagt, det är något att ha i åtanke i framtiden.
Citera
2017-01-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Satt och tänkte börja göra PRO League SBC, kollar en färdig build och söker De Bock.
Ser att billigaste ligger på 6k, så jag lägger ner det projektet igen... så jävla trist -.-

Du borde göra den, jag gick ca 20k profit av den plus att jag har ett 100k pack som väntar till TOTY
Citera
2017-01-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf

Det vet att du inte måste ha en vänsterback på vänsterbacken va? Jag löste Club Brügge för ca 6k för hela elvan. Jag hade en målis på vänsterbacken. Så länge kemin är 95 eller högre. Kolla in denna sida: https://www.futbin.com/squad-building-challenges/

Där kan man hitta färdiga lösningar för ett ungefärligt pris, till alla SBC. Bara välja vilken liga eller annan SBC man skall göra. Inne på till exempel Pro League finns massa lösningar, sorterat billigaste högst upp. Står även längst till höger om man måste ha positionsbyten eller lojalitet på spelare. Kan vara viktigt att notera.
Senast redigerad av grahnen 2017-01-02 kl. 19:09.
Citera
2017-01-02, 19:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Min teori är att det var 84+-korten som var större behov av, därav skedde största ökningen där.

Jag sålde av mina 81-ratade IF för ca 13k, köpta för 10k. Så profit om än liten.

Nu ska jag bara kränga OTW Mane till underpris, OTW Mustafi med vinst och OTW Stones med marginell förlust så har jag inte en enda spelare värd mer än 2k i klubben efter det. Pack opening bonanza nästa helg (alla via sbc) och investeringar när priserna sjunker, tänker jag.
Citera
2017-01-02, 19:17
Medlem
Citat:
Det vet att du inte måste ha en vänsterback på vänsterbacken va? Jag löste Club Brügge för ca 6k för hela elvan. Jag hade en målis på vänsterbacken. Så länge kemin är 95 eller högre. Kolla in denna sida: https://www.futbin.com/squad-building-challenges/

Där kan man hitta färdiga lösningar för ett ungefärligt pris, till alla SBC. Bara välja vilken liga eller annan SBC man skall göra. Inne på till exempel Pro League finns massa lösningar, sorterat billigaste högst upp. Står även längst till höger om man måste ha positionsbyten eller lojalitet på spelare. Kan vara viktigt att notera.

Jag var faktiskt där och hitta en build.
Saken va bara den att jag kolla upp 2 spelare, båda snordyra. Så tänkte att alla lagt in för extrema summor.
Men får väl tillbringa natten på jobb att fixa någon bra lösning då!
Har också lite packs sparade inför TOTY!

Någon mer utav League SBC som är profit möjliga?
Fixat hybrid länder och ligor redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in