Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Jag födde ett stort överburet barn som hade svårt att ta bröstvårtan på rätt sätt, sen var det mitt första barn och som förstagångsförälder är tekniken inte helt lätt och man kan behöva få hjälp.
Men nu var ju inte detta barn för tidigt fött som sagts och inte speciellt litet heller, däremot kanske hon inte var helt friskt från födseln och kanske därför hade svårare att suga?
Ja denna amningsnapp är inget och leka med, hade den med, oj vad ont det gjorde, den var inte bra alls..Tur att det gick betydligt bättre att amma mina två sista barn.

Ja, det är säkert många i synnerhet förstagångsmammor som har problem med det, inget konstigt. En sak är väldigt lustigt förresten, en i tråden skev "hon klarade inte det HELLER".
Är det de som menas med WT att man försöker förminska och trycka ner andra för att själv verka bättre.Det finns ju ordet trailortrash också, behöver vi oroa oss för att en flitig skribent i tråden kommer att frysa ihjäl i sin husvagn inatt? Det finns väl härbärge öppet om det skulle bli för kallt i vinter, för även om skribenten är WT eller trailortrash så hoppas jag givetvis att h*n klarar av vinterkylan.
OT
Vi kan lämna amningen därhän för det var inte av undernäring barnet dog av, jag undrar vad det är som tar så lång tid att få fram. Kan det vara så att de vet dödsorsaken men inte vem av föräldrarna som är skyldig. Kan det bli så att de döms för att "gemensamt och i samförstånd" har tagit livet av barnet. Eftersom det rör sig om upprepad misshandel (enligt tidningarna) så blir det svårt att påstå att man inte kände till det.