2016-12-30, 00:44
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag födde ett stort överburet barn som hade svårt att ta bröstvårtan på rätt sätt, sen var det mitt första barn och som förstagångsförälder är tekniken inte helt lätt och man kan behöva få hjälp.
Men nu var ju inte detta barn för tidigt fött som sagts och inte speciellt litet heller, däremot kanske hon inte var helt friskt från födseln och kanske därför hade svårare att suga?
Ja denna amningsnapp är inget och leka med, hade den med, oj vad ont det gjorde, den var inte bra alls..Tur att det gick betydligt bättre att amma mina två sista barn.

Ja, det är säkert många i synnerhet förstagångsmammor som har problem med det, inget konstigt. En sak är väldigt lustigt förresten, en i tråden skev "hon klarade inte det HELLER".
Är det de som menas med WT att man försöker förminska och trycka ner andra för att själv verka bättre.Det finns ju ordet trailortrash också, behöver vi oroa oss för att en flitig skribent i tråden kommer att frysa ihjäl i sin husvagn inatt? Det finns väl härbärge öppet om det skulle bli för kallt i vinter, för även om skribenten är WT eller trailortrash så hoppas jag givetvis att h*n klarar av vinterkylan.

OT
Vi kan lämna amningen därhän för det var inte av undernäring barnet dog av, jag undrar vad det är som tar så lång tid att få fram. Kan det vara så att de vet dödsorsaken men inte vem av föräldrarna som är skyldig. Kan det bli så att de döms för att "gemensamt och i samförstånd" har tagit livet av barnet. Eftersom det rör sig om upprepad misshandel (enligt tidningarna) så blir det svårt att påstå att man inte kände till det.
Senast redigerad av why123 2016-12-30 kl. 00:55. Anledning: .
Citera
2016-12-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Det kan kanske vara tvillingarna du far efter?
Ja det kan nog vara på det sättet.
Citera
2016-12-30, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, det är säkert många i synnerhet förstagångsmammor som har problem med det, inget konstigt. En sak är väldigt lustigt förresten, en i tråden skev "hon klarade inte det HELLER".
Är det de som menas med WT att man försöker förminska och trycka ner andra för att själv verka bättre.Det finns ju ordet trailortrash också, behöver vi oroa oss för att en flitig skribent i tråden kommer att frysa ihjäl i sin husvagn inatt? Det finns väl härbärge öppet om det skulle bli för kallt i vinter, för även om skribenten är WT eller trailortrash så hoppas jag givetvis att h*n klarar av vinterkylan.

OT
Vi kan lämna amningen därhän för det var inte av undernäring barnet dog av, jag undrar vad det är som tar så lång tid att få fram. Kan det vara så att de vet dödsorsaken men inte vem av föräldrarna som är skyldig. Kan det bli så att de döms för att "gemensamt och i samförstånd" har tagit livet av barnet. Eftersom det rör sig om upprepad misshandel (enligt tidningarna) så blir det svårt att påstå att man inte kände till det.
Kan ju va så ja, borde vara tämligen svårt för åtminstone mamma att hävda att hon inte visste med tanke på att hon själv skrivit på Facebook att hon inte kan gå ut mycket.
Citera
2017-01-01, 17:57
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
En 4 veckors baby bör äta 700ml per dygn !!! Får ni inte lära er nu för tiden om saltvatten till näsan när de är täppta? Matar ni inte med sked om de har svårt att suga? Hur länge har detta lilla barn varit uttorkad och inte orkat äta? För småbebisar blir ju väldigt hungriga och ivriga om de fått vänta lite för länge. Hoppas verkligen att de sökte vård för henne den dagen! http://www.barnakuten.nu/bebisar/en-nastappt-bebis-kan-inte-andas-eller-ata/

Jo. Det får vi lära oss hos BVC, av barnets far och morföräldrar och vänner med barn. Och vet man inte vad man ska göra när babyn är täppt - googla! Eller gör som mina småsyskon mor - sätt mun över näsa och sug ut snoret.

Jag fattar inte varför man vänder sig till en jävla mammagrupp på Facebook med frågor som dessa?

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja och sådant som amning brukar man ta upp med BVC, som också väger barnet, man går ju ofta dit i början och har barnet gått ner i vikt så borde de ha rått henne till att börja med mjölkersättning?
Sen var ju bebisen sjuk och på sjukhus, så mamman borde väl varit på BVC extra ofta efter det kan man tycka?

Ja. BVC rådar ju. I mitt fall så delammar jag, hur mycket jag än försökt så blir min dotter inte helt mätt och därför får hon ersättning efter amningen. Läser att mgms dotter bråkar vid bröstet vilket är extremt vanligt när bebis inte är nöjd eller kan suga ordentligt.
Citera
2017-01-01, 19:50
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Jo. Det får vi lära oss hos BVC, av barnets far och morföräldrar och vänner med barn. Och vet man inte vad man ska göra när babyn är täppt - googla! Eller gör som mina småsyskon mor - sätt mun över näsa och sug ut snoret.

Jag fattar inte varför man vänder sig till en jävla mammagrupp på Facebook med frågor som dessa?

Ja. BVC rådar ju. I mitt fall så delammar jag, hur mycket jag än försökt så blir min dotter inte helt mätt och därför får hon ersättning efter amningen. Läser att mgms dotter bråkar vid bröstet vilket är extremt vanligt när bebis inte är nöjd eller kan suga ordentligt.

Samt att en baby som kissar bra får tillräckligt med mat. Så har föräldrarna några hinder i empati/förståelse för vad babyn behöver? Blev de förbannade på babyn som kämpade för att klara snor och hunger?
Citera
2017-01-02, 00:54
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Samt att en baby som kissar bra får tillräckligt med mat. Så har föräldrarna några hinder i empati/förståelse för vad babyn behöver? Blev de förbannade på babyn som kämpade för att klara snor och hunger?
De sövde väl barnet med någon lämplig drog (det tycks som om föräldrarna hade viss vana vid droger). Så kunde de sova eller droga lite själva och få fina bilder. Sen blev det väl en vana och dagarna gick - lite ängslan och halvsanningar i facebookgruppen men inte gå till BVC för de skulle kanske fatta...
Citera
2017-01-02, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
De sövde väl barnet med någon lämplig drog (det tycks som om föräldrarna hade viss vana vid droger). Så kunde de sova eller droga lite själva och få fina bilder. Sen blev det väl en vana och dagarna gick - lite ängslan och halvsanningar i facebookgruppen men inte gå till BVC för de skulle kanske fatta...
Crucio defindo
Citera
2017-01-02, 10:16
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
Crucio defindo
Det är väl i Harry Potter världen de också levt kan tänka. Lite magi så ordnar sig allt, och man blir av med jobbigheter.
Citera
2017-01-02, 12:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Barnet var ju svårt skadat när det kom in på sjukhuset och enligt rättsläkaren och åklagaren hade misshandeln pågått sedan flickan vara bara några dagar gammal. Menar du att drogningen var den svåra misshandel som ledde till mord (vi vet ännu inte vad misshandeln bestod av) eller menar du att de förutom misshandel och mord dessutom drogat barnet?
Citera
2017-01-02, 12:21
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:

Tror också att det är så att dom gett lugnande till barnet.. Att det pågått under flera veckor, så som åklagaren menar att misshandeln pågått innan barnet dog... Men att det blivit för hög dos och under för många tillfällen, som orsakat hjärnskadorna som barnet sen dog av.
Citera
2017-01-02, 12:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Tror också att det är så att dom gett lugnande till barnet.. Att det pågått under flera veckor, så som åklagaren menar att misshandeln pågått innan barnet dog... Men att det blivit för hög dos och under för många tillfällen, som orsakat hjärnskadorna som barnet sen dog av.

Vet så lite om droger/tabletter. Vad finns det för droger/tabletter som kan ge hjärnskador på barn? Som alltså inte ger andningssvårigheter och hjärtstillestånd utan så svåra skador på hjärnan att barnet dör? Och hur kan rättsläkaren avgöra nästan på dagen hur länge drogningen pågått?
Citera
2017-01-02, 12:26
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Barnet var ju svårt skadat när det kom in på sjukhuset och enligt rättsläkaren och åklagaren hade misshandeln pågått sedan flickan vara bara några dagar gammal. Menar du att drogningen var den svåra misshandel som ledde till mord (vi vet ännu inte vad misshandeln bestod av) eller menar du att de förutom misshandel och mord dessutom drogat barnet?

Misshandeln kan ju bestå i att dom gett barnet starkt lugnande.. Det räknas som grov misshandel att ge någon läkemedel som orsakar skador, tex hjärnskador...
Mordet kan vara att det är en för hög dos dom gett och som orsakar hjärnskada som leder till döden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in