2017-01-02, 02:53
Bannlyst
Finns det någon misstanke om att Expo eller liknande skuggorganisationer är inblandade i den här kommunist-härvan?
Citera
2017-01-02, 07:31
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
OK!

1 Är ni helt neutrala i frågan om anhöriginvandring? D v s är det OK att vara medlem om man är negativ till anhöriginvandring.
2. Är ni neutrala beträffande SD, d v s betraktar ni SD som vilket parti som helst?

Svar på fråga 1. #jagär här är inget parti .

Svar på fråga 1. Jag kan inte skicka PM till 50.000 medlemmar och fråga hur var och en ser på den fråga.
Citera
2017-01-02, 07:32
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Du har min fråga i ett inlägg jag citerade från dig nått inlägg upp!

Skriver den igen och fetar så den inte går att missa:

Är det nyttigt för en grupps framtid vars mål är att censurera diskussioner och kommentarer online (baserat på sin egen världsbild om vad som är rätt och fel) att själv inte kunna bli kritiserade utifrån de parametrarna man tidigare satt upp för sitt eget censurerande?

Svar: Vi censurerar inget
Citera
2017-01-02, 07:37
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Det verkar på dig som om du tror att Flashback består av en enhetlig grupp, där du/ni kan bestämma hur diskussionen skall föras. Så är det inte, Flashback medlemmarna är individer som inte låter sig regisseras av åsiktsförtryckande grupper. Du kan nog räkna med att den här tråden aldrig blir "mogen", tråden kommer att leva och JÄH aktioner kommer att granskas.

Personligen har jag inga frågor till JÄH, utan kan bara konstatera att JÄH inte lever upp till sina mål. Man är inte opolitiska. Man tar tydligt ställning i sakfrågor. Medlemmarna är så uppfyllda av målet att "vinna tävlingen om toppkommentarer", så att man inte ens har tid att sätta sig in i frågorna eller läsa artiklarna. JÄH gör sig på det sättet själva till en "skrikorganisation" där man nöjer sig med att skrika högst och mest. Sakliga debatter förekommer inte utan kommentarsfälten dränks av ofta naiva kommentarer och "kärlek".

Risken är uppenbar att JÄH skrämmer bort människor som med all rätt ifrågasätter hur det svenska samhället förändras. För att ge ett exempel så gick JÄH medlemmar in i debatten om badtider och massor med svenska kvinnor tog ställning för könsseparedade badtider. Det fanns två kvinnor med MENA klingande namn, båda dessa var kritiska till könsseparedade badtider och varnade för att det fanns kvinnoförtryckande religiösa krafter bakom könsseparedade badtider. Tyvärr är det så här det blir när JÄH jagar rasister, sakliga kritiska kommentarer dränks av toppstyrda JÄH-aktivister och en välbehövd debatt tystas.

Jag hoppas att JÄH inser att deras toppstyrda maskineri för att sprida åsikter är osunt. Tänk er att det uppstår fler grupper, kanske inför ett val, som bekämpar varandra på det sätt som nu JÄH bekämpar individer, olika grupperingar som med massaktioner tävlar om att skriva flesta kommentarer. Vi har då fått ett obehagligt samhälle där inte enskilda kan göra sin röst hörd. Det JAH sysslar med liknar väldigt mycket en "valkampanj", är det de vi skall ha, kampanjorganisationer som leder debatten i kommentarsfälten istället för enskilda individer som utrycker sina åsikter?

Vi får hoppas att JÄH inser att de håller på med något som är odemokratiskt och lägger ned innan det organiseras fler grupper som anser sig ha monopol på vad som är rätt och fel och att det slutar med "ett krig i kommentars fälten" mellan olika toppstyrda grupperingar.

Du har din fulla rätt att tycka precis vad du vill
Citera
2017-01-02, 07:38
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterst.Krankt
Fråga till jäh

Hur ser ni på senaste veckans raketattacker som nästan uteslutande begåtts av nysvenskar?

Är inte talesperson för #jagärhär
Citera
2017-01-02, 07:44
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Mina Dennert bekräftar i sitt "Nyårstal" att JÄH är en grupp med en åsikt. I praktiken ledningens åsikt. Hon nämner också att gruppen skall förbereda sig för viktiga val vart fjärde år. Mina vill med sin grupp kunna påverka politiska val.

Hon förväntar sig att gruppen kommer att ha 500 000 medlemmar under 2017! En grupp på en halvmiljon medlemmar, som är villiga att ge sig in och styra en debatt eller att massanmäla inlägg man inte gillar. Gruppens aktioner styrs av ett fåtal. En sådan grupp kräver en kritisk granskning, något man tyvärr inte kan förvänta sig, då MSM redan verkar ha bestämt att JÄH står för det goda.

Oavsett vilket politisk syn man har, så borde en grupp av det här slaget generera varningssignaler. Var får demokratin plats? Gruppen behöver givetvis hållas under uppsikt och granskas. Ingen i MSM verkar vilja granska JÄH utan accepterar pratet om att motverka hat och rasism rakt av, detta trots att flera aktioner har varit direkt politiska.

Låt oss hoppas på att, detta sätt via massaktioner påverka socialamedier politiskt är en övergående trend. Tänk om det går så illa att de politiska partierna börjar med samma sak, S skapar en grupp med 2-3 miljoner användare, SD skapar en grupp med 1,5-2 miljoner användare, M skapar en grupp med 2-2,5 miljoner användare. Sedan brakar helvetet löst när de olika grupper tävlar om att få skriva mest kommentarer.

JÄH-aktivister har en tydligt stöddig och överlägsen attityd, både i kommentarsfält och här. NoMoreTjafs trodde tydligen att h*n skulle bestämma hur frågor och debatt skall föras här. Vad JÄH inte har insett är att deras konceptet kommer att spridas och att 40000 eller 500000 medlemmar inte är så mycket om något av de större partierna skulle bilda en åsiktsgrupp.

Frågan är om inte Mina Dennert har öppnat pandoras ask? Vem gagnas av att toppstyrda grupper leder debatterna i kommentarsfält. Skulle fenomenet sprida sig så har Mina verkligen gjort 2017 till året då individens röst tystades på sociala medier.

Låt oss granska JÄH aktioner och analysera vad det uppnår med sina aktioner.

Att vi blir 500.000 medlemmar under 2017 är inte en omöjlighet. Det står 1000 tals på kö redan. Och som klimatet varit på sociala medier de senaste åren så tror jag vanligt folk är aströtta på hatet. I vart fall tror jag personligen vi blir större är ex. IRM.
Citera
2017-01-02, 07:50
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Dagens JÄH führer får bara 1000+ likes av 50000 medlemmar. Med andra ord så är det verkligen ingen stormning till kommentatorsfälten.

Det där går i vågor. precis som på hatsajterna. Dessutom var det Nyårsdagen. 1000 likes på en sådan dag med 50.000 medlemmar är mycket bra
Citera
2017-01-02, 07:51
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ackermann
Man kan också tolka det som att man lyssnat på Flashbacks kritik om att medlemmarna bara skrev nonsens-kommentarer. Nu tar tråd-moderatorn tag i saken och försöker skriva något i sak.

(På samma sätt upplevde jag att påbudet att sluta skriva inlägg med enbart #jagärhär kom väldigt snart efter att tråden här tjatade om hur illa just det var, så jag spanar lite efter hur JÄH reagerar på diskussionen här.)

Långsökt?

Väldigt långsökt t.o.m
Citera
2017-01-02, 07:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTjafs
Att vi blir 500.000 medlemmar under 2017 är inte en omöjlighet.

Ungefär som SMR, folk har mer i skallen än ni tror och är trötta på eländet man ser och hör hela tiden.

Ni naiva godhetsknarkare är en parentes.
Citera
2017-01-02, 08:23
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTjafs
Är det så "arbetssamt" med #jagärhär att du känner dig "tvingad" skriva en hel avhandling till en enda sympatisör av #jagärhär?

Det är som sagt en kort analys. Sedan kan den återanvändas på tusentals andra anhängare av #jagärhär. Då kan man korta ned den till en aforism om att se grandet i sin broders öga men inte bjälken i sitt eget.
Citera
2017-01-02, 08:42
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ackermann
Man kan också tolka det som att man lyssnat på Flashbacks kritik om att medlemmarna bara skrev nonsens-kommentarer. Nu tar tråd-moderatorn tag i saken och försöker skriva något i sak.

(På samma sätt upplevde jag att påbudet att sluta skriva inlägg med enbart #jagärhär kom väldigt snart efter att tråden här tjatade om hur illa just det var, så jag spanar lite efter hur JÄH reagerar på diskussionen här.)

Långsökt?
Nej, inte alls. Jag har vid några tillfällen reflekterat över samma sak. Det du tar upp är ett exempel ett annat är när tråden uppmärksammade att moderatorerna talade om för medlemmarna vad de skulle skriva "här är det viktigt att uppmärksamma... " vilket resulterade i att ett antal inlägg ekade ett och samma budskap. Även detta upphörde strax efter det att det uppmärksammats här. Sedan kan de ha kommit på det själva, det vet vi ju inte. Men de som leder gruppen är väl inte dummare än att de förstår att de tjänar på att ta till sig valda delar av en kritisk granskning och den enda kritiska granskning som sker av #jagärhär är - mig veterligen - den som sker på Flashback.

Med det sagt så är det uppenbart att gruppens moderatorer skaffat sig en politisk plattform genom #jagärhär. Det är moderatorerna som tenderar att toppa de trådar de talar om för medlemmarna att de ska skriva i och deras status i gruppen gör att de får en hel del substanslöst ryggdunk vilket lyfter inläggen ytterligare. I det exempel jag gav utgörs cirka 1/5 av kommentarerna av inlägg såsom "tack för din kommentar", "bra Pelle #jagärhär" och "du är så klok".

Då moderatorerna har en tämligen enhetlig politisk profil skärper detta bara bilden av en grupp med en politisk agenda.
Citat:
Ursprungligen postat av setr1432
Men snälla, du är ju moderator här... Så mycket påhopp, förlöjligande, dåligt språk, hat osv att jag inte vet var jag ska börja. Ja, antar att det är vad du/ni kallar för högt i tak.

Det kommer inget konstruktivt av det hela. Som jag tidigare sagt, starta en ny grupp där ni kan göra det bättre. Jag kommer gärna vara där med om ni får till ett vettig diskussion som gör våra liv till det bättre.
Vill du diskutera hur Flashback modereras får du hålla dig här:
(FB) Flashback

I den här tråden diskuteras #jagärhär och jag ställde en konkret fråga till dig som du lämnade obesvarad.
Citera
2017-01-02, 09:35
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortdecai
Finns det någon misstanke om att Expo eller liknande skuggorganisationer är inblandade i den här kommunist-härvan?
Nej, inte utifrån vad som hittills framkommit.

Däremot är Expo något som #jagärhär aktivt understödjer. Vi har sett mer än en aktion där #jagärhär dirigerats till trådar i vad som bara kan tolkas som stödaktioner för Expo, för det har inte rört sig om trådar där det förekommit något hat eller hot:
https://www.facebook.com/abdebatt/posts/1768307110099828

Expo är en maktfaktor i svensk inrikespolitisk debatt, en del av etablissemanget. Som sådan borde Expo också granskas, men detta är något som #jagärhär effektivt kväver. I tråden jag länkar till ovan bemöts ifrågasättanden av Expo:s prioriteringar med argument på nivån "gillar du nazism".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in