Citat:
Ursprungligen postat av
Ackermann
Man kan också tolka det som att man lyssnat på Flashbacks kritik om att medlemmarna bara skrev nonsens-kommentarer. Nu tar tråd-moderatorn tag i saken och försöker skriva något i sak.
(På samma sätt upplevde jag att påbudet att sluta skriva inlägg med enbart #jagärhär kom väldigt snart efter att tråden här tjatade om hur illa just det var, så jag spanar lite efter hur JÄH reagerar på diskussionen här.)
Långsökt?
Nej, inte alls. Jag har vid några tillfällen reflekterat över samma sak. Det du tar upp är ett exempel ett annat är när tråden uppmärksammade att moderatorerna talade om för medlemmarna vad de skulle skriva "här är det viktigt att uppmärksamma... " vilket resulterade i att ett antal inlägg ekade ett och samma budskap. Även detta upphörde strax efter det att det uppmärksammats här. Sedan kan de ha kommit på det själva, det vet vi ju inte. Men de som leder gruppen är väl inte dummare än att de förstår att de tjänar på att ta till sig valda delar av en kritisk granskning och den enda kritiska granskning som sker av #jagärhär är - mig veterligen - den som sker på Flashback.
Med det sagt så är det uppenbart att gruppens moderatorer skaffat sig en politisk plattform genom #jagärhär. Det är moderatorerna som tenderar att toppa de trådar de talar om för medlemmarna att de ska skriva i och deras status i gruppen gör att de får en hel del substanslöst ryggdunk vilket lyfter inläggen ytterligare. I det exempel jag gav utgörs cirka 1/5 av kommentarerna av inlägg såsom "tack för din kommentar", "bra Pelle #jagärhär" och "du är så klok".
Då moderatorerna har en tämligen enhetlig politisk profil skärper detta bara bilden av en grupp med en politisk agenda.
Citat:
Ursprungligen postat av
setr1432
Men snälla, du är ju moderator här... Så mycket påhopp, förlöjligande, dåligt språk, hat osv att jag inte vet var jag ska börja. Ja, antar att det är vad du/ni kallar för högt i tak.
Det kommer inget konstruktivt av det hela. Som jag tidigare sagt, starta en ny grupp där ni kan göra det bättre. Jag kommer gärna vara där med om ni får till ett vettig diskussion som gör våra liv till det bättre.
Vill du diskutera hur Flashback modereras får du hålla dig här:
(FB) Flashback
I den här tråden diskuteras #jagärhär och jag ställde en konkret fråga till dig som du lämnade obesvarad.