Citat:
Ursprungligen postat av
pedda19
Hej. Jag har följt denna tråd regelbundet i flera år nu. Det jag finner märkligt, är att de som eventuellt visste vad som hänt, skulle hålla mun när det faktiskt gått 50+ år sen Dahlsjögänget senast sågs. Vad är man rädd för? Att nån långvårdspatient ska söka upp dem med hagelbrakare? Ursäkta om jag verkar lite raljant, men ibland kanske sanningen inte är så spännande, utan står att finna i en bil som åkt av vägen ner i vatten. I övrigt är jag lika angelägen som de flesta här, att få en lösning på mysteriet,,,,,i vilken ände man nu ska börja ; )
En av de sista säkra uppgifterna då den midnattsblå PV syns är ett par dagar innan den 29/7. Den kommer då i god fart på Vasagatan i riktning mot Vasaplatsen. Vittnet kände de tre försvunna och kände väl igen bilen. Vilka som då befann sig i den är dock oklart.
Det är nu över 50 år sedan Dahlsjögänget sågs. Däremot är det inte lika länge sedan som Kjell-Åke Johansson senast sågs.
Nej det är här inte fråga om någon långvårdspatient som skulle dyka upp. De flesta som var inblandade i denna härva är idag avlidna men det finns släktingar kvar i livet till dessa. Däremot så lever de tre personerna som ingick i Grodmansligan ännu.
Bl. a. närstående personer till både Dahlsjö och Kjell-Åke vägrar den dag som idag är att uttala sig om sina försvunna anhöriga.
Gällande Dahlsjö-fallet så handlar det inte om att bilen tillsammans med dessa tre har kört ner i ett vattendrag. Om den efter detta datum kom att hamna i ett vattendrag är omöjligt att uttala sig om.
Skribenten har-analys skrev bl. a i sitt inlägg # 4891 följande: "där en inte obetydlig del av de anhöriga antingen visat ointresse eller varit för unga för att agera vid tidpunkten för försvinnandet." Detta stämmer till fullo.