Citat:
Ursprungligen postat av
1335991
Nu har jag frågat vad min kontakt visste
angående fotografen,det var inte mkt.
Men,ryktet gick att han var deras
förare,MEN,vad min kontakt kommer ihåg fanns
det inga skottpengar på honom.
Han blev nervös,orolig över Gays försvinnande
och därför bestämde sig för att gå till sjöss.
Angående Gay,fanns rykten om att han
hade blivit avrättad och blivit nergrävd vid
något nybygge.Men,han visste ej vart,
det visste ingen bland missbrukarna.
Stort tack för dessa mycket intressanta uppgifter.
Att "Fotografen"/"Fjärde mannen" var chaufför åt dessa tre framkom redan från ett håll för åratals sedan. Det verkar som om trion hyrde in honom som chaufför då de behövde någon med ett giltigt körkort. Att bli stoppad av polisen och att vara körkortslös och att ha bilen lastad med känsligt gods ville de säkert inte råka ut för. Har också framkommit från ytterligare ett annat håll att de ibland var tvungna att ha en chaufför med körkort eftersom de helt enkelt inte vågade annat.
Efter den 29 juli, så blev chauffören orolig över sin egen säkerhet. Att det inte fanns skottpengar på honom kunde han inte veta. Även Kent Sollenstedt blev orolig och stack ut till sjöss ett antal månader senare.
Att Gay Karlsson kom att avlida mycket kort tid efter detta datum framstod ganska tidigt. Han måste ha ansetts som den farligaste av dessa tre eftersom han gick omkring och pratade på ölhaken i Haga. Han var också den lättaste av dem att undanröja.
Uppgiften att han kom att bli begravd vid ett nybygge kan mycket väl stämma. Detta är en helt ny uppgift och har aldrig tidigare framkommit. Enligt en uppgift så pågick det 1965 nybyggen i Frölunda, Tynnered och Flatås. Dessutom började rivningarna i Oscar Fredrik och Masthugget under 1964. Om det pågick några nybyggnationer i Haga och/eller Annedal 1965 känner jag inte till med rivningarna hade inte börjat där ännu.
Att köra omkring med ett lik i bagageluckan någon längre sträcka fanns säkert inte på tapeten.