2017-01-01, 18:57
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
1. Ts är en liten fitta som bör hålla sig till familjeliv.
2. Husdjur är inte rädda för fyrverkerier, de är för pantade, det är ägarna det är fel på som skrämmer upp djuren. Alla som klagar för att det är synd om djuuuuuren ska inte ha husdjur.
3. Förbjud hundar som väger mer än 10 kilo. Utrusta poliser med en våg, väger djuret mer än 10 kilo ska det avlivas på plats, räkning för amma betalas av ägaren i samband med lämpligt fängelsestraff typ sex månader.
4. Möjligen kan undantag göras för blindhundar om man drar ur alla tänder på kräket.
5. Djurägare bör generellt ha 10 procent högre skatt som täcker den extra städning som krävs på grund av allt bajs på gatorna de lämnar efter sig.
6. Djur utan koppel ska avrättas på plats. Hatar hundägare.

Ts och dina kompisar på besök från familjeliv, jag hade inte tänkt köpa raketer i år men er dumhet provocerar nu blir det stora paketet och ströraketer in i februari.

Mvh
Lallisen

Du är ett trollande retard. Med din bristande IQ måste allt utom att knyta skorna vara väldigt lätt. Gott nytt år!
Citera
2017-01-01, 19:16
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterst.Krankt
Varför inte förbjuda pilbågar, soft air guns, laserpekare, stenar och annat som pojkar gilla att kasta, skjuta eller peka på andra?

Utmärkt ide faktiskt.
Citera
2017-01-01, 19:25
Medlem
scoremaxs avatar
Man kan titta på dom mest Förbudsivrande Samhällena i världen, och så kan man titta på dom mest öppna, och bilda sig en uppfattning om det är vägen man vill gå.

Jasså, det handlar bara om fyrverkerier?
Citera
2017-01-01, 19:37
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Man behöver inte förbjuda, men en licens kunde ju införsts, och pjäser förses med någon form av identifikation. Självfallet bör inte en enda uttråkan ensamkommande barn får tillgång till raketer.
Citera
2017-01-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nu blandar du ju lite begreppen här, jag håller ju med dig om att man inte skall totalförbjuda saker, så bara för att vara på det klara med det:

Alla ovanstående saker är alltså, "reglerade".

Dvs "Tillåtna".

Vilket varit min poäng från början; regler coh kanske framförallt att Ali på hörnet som är mer intresserad av pengar än ansvar helt förlorar rätten att sälja fyrvverkerier.
Citera
2017-01-01, 19:40
Medlem
Citat:
Man kan titta på dom mest Förbudsivrande Samhällena i världen, och så kan man titta på dom mest öppna, och bilda sig en uppfattning om det är vägen man vill gå.

...

Att ett samhälle är öppet har inget att göra med om det har förbud mot farliga saker. Sverige har en tradition av att reglera farliga saker.

Jag har en känsla av att du blandar ihop med förbud mot fri och rättigheter (typ Saudi Arabien) vilket är en helt annan fråga. Detta handlar om förbud/reglering mot saker som skadar tredje person om de missköts.
Senast redigerad av Varglig 2017-01-01 kl. 19:44.
Citera
2017-01-01, 20:18
Medlem
onelostsouls avatar
Förbjud husdjur i lägenheter och städer så är problemet löst.
HATAR DJUR! Får lust att slå ihjäl dom när jag ser dom
Citera
2017-01-01, 20:36
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Vilket varit min poäng från början; regler coh kanske framförallt att Ali på hörnet som är mer intresserad av pengar än ansvar helt förlorar rätten att sälja fyrvverkerier.

Och min poäng är att fyrverkerier är inget vi behöver lägga krut på (Dold vits), att hålla på och till och med reglera dessa ganska "Små" pjäser..vadfan, någon gång måste det stillas.

Man gör inte bara själva fyrverkerierna mindre i storlek, man gör dom också mindre tillgängliga.

Vuxna människor klarar av detta och mycket, mycket mer.
Citera
2017-01-01, 20:40
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Att ett samhälle är öppet har inget att göra med om det har förbud mot farliga saker. Sverige har en tradition av att reglera farliga saker.

Jag har en känsla av att du blandar ihop med förbud mot fri och rättigheter (typ Saudi Arabien) vilket är en helt annan fråga. Detta handlar om förbud/reglering mot saker som skadar tredje person om de missköts.

Jo, det hänger faktiskt ihop, men det görs så långsamt , enligt "Salamitaktiken" att du inte märker skillnaden.

Små inskränkningar är alltid lätta att svälja, men hade man infört exempelvis dom vapenlagarna, eller varför just inte dom lagar som gäller sprängämnen, eller andra explosiva produkter, över en natt, så hade folk protesterat å det grövsta.

Du ser det dock inte.

Förklara för mig vari det bra består, när man gör dom här löpande inskränkningarna, och problemen med dom ökar?
Citera
2017-01-01, 20:57
Medlem
Citat:
Och min poäng är att fyrverkerier är inget vi behöver lägga krut på (Dold vits), att hålla på och till och med reglera dessa ganska "Små" pjäser..vadfan, någon gång måste det stillas.

Man gör inte bara själva fyrverkerierna mindre i storlek, man gör dom också mindre tillgängliga.

Vuxna människor klarar av detta och mycket, mycket mer.

Om du med vuxna menar över 18 så är svaret nej det klarar många inte av.
Jag har inga problem med att hävda att detta måste stävjas.

https://youtu.be/_xvWVHF68qA
Citera
2017-01-01, 21:02
Medlem
I fyrverkeriernas hemland Kina är privat skjutande med fyrverkerier förbjudet. Man har statliga och kommunala istället. - Låter som en sund idé. Särskilt när våra nykomlingar är så oerhört vårdslösa med raketerna och skjuter på folk. Ett alternativ kan ju vara att förbjuda muhammedaner att inhandla raketer. De klarar ju inte av dem.
Citera
2017-01-01, 21:02
Medlem
Citat:
Jo, det hänger faktiskt ihop, men det görs så långsamt , enligt "Salamitaktiken" att du inte märker skillnaden.

Små inskränkningar är alltid lätta att svälja, men hade man infört exempelvis dom vapenlagarna, eller varför just inte dom lagar som gäller sprängämnen, eller andra explosiva produkter, över en natt, så hade folk protesterat å det grövsta.

Du ser det dock inte.

Förklara för mig vari det bra består, när man gör dom här löpande inskränkningarna, och problemen med dom ökar?

Jag håller med dig om att man alltid skall vara försiktig med inskränkningar men samtidigt måste man ju kunna ändra på lagar och regler när samhället förändras och just nu ändras Sverige mycket fort. Kolla på tiggerilagarna. Det gick bra att vara utan dem under decennier men nu är det dags att införa dem igen på grund av att samhället förändrats. Samma med fyrverkerierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in