2016-12-27, 22:07
Medlem
Smällarupproret på facebook vill ju stoppa allt men dom lär inte lyckas med det
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Jag är för ett totalförbud mot denna idioti, varje år far tusentals illa pga. detta. Det är dags att vi inser att hundar är också människor.
Citera
2016-12-27, 22:07
Medlem
Du hade troligen fått ner olycksfalls (och brottsfrekvensen) genom att istället för att förbjuda nyårsraketer förbjuda alkohol; däremot troligen inte alls lika populärt.

Stoppa tillverkningen? Tillverkas inte de flesta fyrverkeripjäser utomlands? Knappast så att svenska staten kan påverka det. Vi kan nog inte heller förbjuda import pga EU. Jag kan ha fel på denna punkten, jag har inte direkt någon koll på vart raketer och smällare tillverkas.

Raketer råkar inte flyga in i hus. Idioter gör idiotiska saker som får konsekvenser. De borde ta sitt straff istället. Blåser man av raketer och annat i tätbebyggda områden är man så att säga inte riktigt klok och borde behandlas därefter.

Däremot kan man ju alltid fundera på hur vettigt det är att skicka upp tusentalskronor rakt upp i luften, det är verkligen som att se pengarna gå upp i rök. Fast lite snyggare och roligare ...

... "tänk på hundarna". Den har vi ju inte hört nu vartendaste år sedan årtionden tillbaka. Det är nästan lite imponerande att inte någon kommit på någon lösning på det hela. Hörlurar för hundar eller i brist på annat får man väl droga ner hunden lite eller flytta ut till obygden. Den här jävla anpassningen till minsta gemensamma nämnare är minst sagt tröttsam.

Citat:
Det är dags att vi inser att hundar är också människor.

Det finns inget som är rätt i den meningen.
Citera
2016-12-27, 23:01
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Förbjud invandrare/utlänningar så har ni löst majoriteten av dessa problem.
Bättre att förbjuda invandrare/utlänningar då man även ser till så att många många andra problem löses på samma gång.

Där har ni lösningen, de korkade svennebananer som är som blattar och skjuter raketer på folk kan man förbjuda också. Tillbaks in i OBS klasser/skolor med dessa.

Enkel lösning på ett enkelt problem.
Citera
2016-12-27, 23:04
Medlem
AA-suiteds avatar
Går inte att stoppa. Kultur och tradition väger mer än logik.
Citera
2016-12-27, 23:23
Medlem
Raketer på nyårsafton ska inte stoppas.

Men det hade varit skönt om man kunnat få folk att ge fan i att smälla under hela december
Citera
2016-12-27, 23:25
Medlem
Debatt överallt om det här finns inget stopp på diskussionerna och som du säger totalförbud kommer aldrig bli av
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Går inte att stoppa. Kultur och tradition väger mer än logik.
Citera
2016-12-27, 23:41
Medlem
1. Ts är en liten fitta som bör hålla sig till familjeliv.
2. Husdjur är inte rädda för fyrverkerier, de är för pantade, det är ägarna det är fel på som skrämmer upp djuren. Alla som klagar för att det är synd om djuuuuuren ska inte ha husdjur.
3. Förbjud hundar som väger mer än 10 kilo. Utrusta poliser med en våg, väger djuret mer än 10 kilo ska det avlivas på plats, räkning för amma betalas av ägaren i samband med lämpligt fängelsestraff typ sex månader.
4. Möjligen kan undantag göras för blindhundar om man drar ur alla tänder på kräket.
5. Djurägare bör generellt ha 10 procent högre skatt som täcker den extra städning som krävs på grund av allt bajs på gatorna de lämnar efter sig.
6. Djur utan koppel ska avrättas på plats. Hatar hundägare.

Ts och dina kompisar på besök från familjeliv, jag hade inte tänkt köpa raketer i år men er dumhet provocerar nu blir det stora paketet och ströraketer in i februari.

Mvh
Lallisen
Citera
2016-12-28, 01:56
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Hörlurar för hundar eller i brist på annat får man väl droga ner hunden lite eller flytta ut till obygden. Den här jävla anpassningen till minsta gemensamma nämnare är minst sagt tröttsam.
.
Ja eller bara åka ut från stan några timmar.. jag tänker ha hunden hemma, kanske lugnar den med lite champagne. Vore jag inte snål hade jag försökt få tag i feta raketer o smällt som fan jag med
Citera
2016-12-28, 03:07
Medlem
Jag tycker att det har varit mycket lugnt nu i December, inga raketer alls som skjutit. Såg några som sköts igår, men inget mer än det. Det var också bara ett gäng som sköt dessa raketer. För övrigt har jag inte sett några raketer eller hört några raketer som skjutits, fantastiskt!

Skulle vara mycket skönt om man helt enkelt tog bort alla raketer.

Det sker massa olyckor, och som någon tidigare nämnde så kan faktiskt djur blir rädda.
Citera
2016-12-28, 03:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
J
Det sker massa olyckor, och som någon tidigare nämnde så kan faktiskt djur blir rädda.

Hade folk lagt ett par timmar på att träna sina hundar så hade dom inte varit så jävla skotträdda.
Min hund blev skrämd av en gnisslande spårvagn - ska jag då starta ett facebook-uppror mot gnisslande spårvagnar!?
Min hund blev skrämd av Frälsningsarmens blåsorkester - ska jag starta ett facebook-uppror mot Frälsningsarmen?
Min hund blev skrämd av en annan hund - ska jag starta ett facebook-uppror mot andra hundar?
Eller ska jag helt enkelt försöka träna min hund så den är förberedd på situationer man kan stöta på som hund, som t:ex gnisslande spårvagnar, blåsorkestrar eller fyrverkerier?
Hela omgivningen kan inte ta hänsyn till att någon har en odresserad hund.
Samma hundägare tar antagligen ändå 0 hänsyn när det kommer till att plocka upp efter samma hund under resten av året.
Senast redigerad av ettpundsvartkrut 2016-12-28 kl. 03:23.
Citera
2016-12-28, 08:30
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Hahahahaha men seriöst
Bästa argumentet, du vann debatten
Seriöst människor som du får mig att ifrågasatta yttrandefriheten.

On Topic: Min hund har inga problem med fyrverkerier så länge hon får vara med eller inte är hemma ensam själv.
Seriöst, hundar som du får mig att överväga att återinföra dödsstraffet och waterboarding!

Det är iofs riktigt att man har en rätt stor chans att fixa det där själv om man tar sin hunduppfostran på allvar men hela grejen med fyrverkerier är bara onödig, det känns som det har gått ur tiden helt enkelt. Jag började kolla på fyrverkerier med sötnöten på youtube. Det finns så mkt blåsta människor som inte klarar av att ha hund. Det verkar dock inte som det går att träna bort för alla.

Han Carl-Teodor verkar helt pantad och förtjänar inte att leva, vad har köttätande med saken att göra, jag är ingen kannibal.
Citera
2016-12-28, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Seriöst, hundar som du får mig att överväga att återinföra dödsstraffet och waterboarding!

Det är iofs riktigt att man har en rätt stor chans att fixa det där själv om man tar sin hunduppfostran på allvar men hela grejen med fyrverkerier är bara onödig, det känns som det har gått ur tiden helt enkelt. Jag började kolla på fyrverkerier med sötnöten på youtube. Det finns så mkt blåsta människor som inte klarar av att ha hund. Det verkar dock inte som det går att träna bort för alla.

Han Carl-Teodor verkar helt pantad och förtjänar inte att leva, vad har köttätande med saken att göra, jag är ingen kannibal.

Att ge tiggare pengar och leka flyktingvolontär - det är saker som gått ur tiden!
Det tar max 5 minuter att skjuta av ett normalt fyrverkeri, folk börjar näthata fyrverkerierna redan i November månad...
Dom lägger 10000 gånger så lång tid som fyrverkeriet tar på att få sin förbudsvilja fram, sen är deras bästa argument "onödigt"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in