2016-12-24, 11:00
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
'Militären' har väl tillgång till andra slags flygplan om så krävs. När geoengineering sker så sker det väl med passande flygplan, tror du inte det?

Kom ihåg att geoengineering - av de som propagerar för det - absolut ses som något realistiskt och genomförbart utan några speciella hinder att behöva ta hänsyn till.
Så om jag hittar en film eller en bild på ett JAS eller liknande plan som lämnar en molnstrimma som inte avdunstar efter 30 sek så är det helt garanterat en kondensstrimma.
Citera
2016-12-24, 11:06
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej, det är ingen slump att det bildas moln över Cypern. Utan det beror på att det ligger en väderfront över Cypern. I bilden så ser man tydligt cirrusmoln och dessa skapas typiskt när två vädersystem möts. Varm och fuktig luft kyls, fukten kondenserar och vattnet bildar moln.

Har du glömt att det är HAARP som ordnar vädersystemen? Den där anläggningen som är strömlös och har massor med "sändare" utanför Växjö men inte en enda byggnad med något som kan likna en sändare. Naturliga moln finns inte, precis som hästar.

Den vackra bilden med dimma i San Diego är intressant. Det är säkert HAARP det också, eller ett fotomontage. Dimma finns inte heller naturligt ju. Jag ser inte den varma torra luften för all dimma.
Citera
2016-12-24, 11:58
Medlem
Citat:
Herndon har publicerat flera vetenskapsartiklar. De tillbakadragningar som skett har skett på mer eller mindre politiska grunder. Invändningarna i sak och sättet som tillbakadragningarna skett har varit mycket tveksamma - detta torde vara mycket svårt att invända emot. Vidare har man av någon märklig anledning inte återpublicerat trots att 'felen' rättats till av Herndon.

Nåja, här är två stycken vetenskapsartiklar av Herndon som inte dragits tillbaka av politiska skäl:

Scientific Paper by J. Marvin Herndon: Adverse Agricultural Consequences of Weather Modification. , AGRIVITA Journal of Agricultural Science, 38(3), 2016, 213-221.

Scientific Paper by J. Marvin Herndon: Aluminum Poisoning of Humanity and Earth's Biota by Clandestine Geoengineering: Implications for India. , Current Science, 2015, 108(12), 2173-2177.

Skiter i att bemöta dina övriga triviala påståenden och korkade kommentarer - leder absolut ingenstans. Du verkar njuta av att slänga oförskämdheter ur dig, eller hur? Dessutom verkar du ha dåligt minne - är det månne all aluminium? Varför inte se lite mer intressanta och utvecklande videos på YouTube så att du utökar dina kunskaper. Och rikta ögonen mot skyn och tänk till någon gång. Förresten så spekulerar jag så mycket jag vill, oavsett vad du som är så 'smart' tycker om det, oavsett hur sannolik du anser denna företeelse vara. Att göra som du, alltså i princip benämna skeenden kopplat till geoengineering i termer av "fullständigt osannolikt" är ju rent av idiotiskt.

Att nedskitandet sedan mycket väl kan fylla fler - eller t.o.m. helt andra funktioner - än vad man anger inofficiellt är en annan femma.

Jag ska läsa genom de två rapporterna, och avstår från alla kommentarer kring dem till dess. Det blir inte förrän nästa år. Flashbackandet är enbart "fritidssyssla" för mig, och nu är det jul och nyår som väntar.

Resten av inlägget lämnar jag därhän, vänner och bekanta som känner mig håller absolut inte med.

En sak dock: Jag tror inte ett ögonblick att videor på youtube är bästa sättet att utvidga ens kunskaper, tvärtom.
Citera
2016-12-26, 13:45
Medlem
Citat:
Varsågod, en länk innehållande flera vetenskapsartiklar i ämnet: http://www.nuclearplanet.com/

Jaha & dom är publicerade i vilka vetenskapligt trovärdiga publikationer?
Citera
2016-12-31, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Jaha & dom är publicerade i vilka vetenskapligt trovärdiga publikationer?

Det framgår väl, eller hur?
Citera
2016-12-31, 14:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det framgår väl, eller hur?

Ja men man får skynda sig om man vill läsa dem eftersom hans artiklar verkar hålla på och slå någon sorts rekord i att bli tillbakadragna...

Human and Environmental Dangers Posed by Ongoing Global Tropospheric Aerosolized Particulates for Weather Modification: ...Published in Frontiers in Public Health 30 June 2016
This article has been retracted. Please follow the link to the full retraction notice for details.
http://journal.frontiersin.org/article/10.3389/fpubh.2016.00139/full

Evidence of Coal-Fly-Ash Toxic Chemical Geoengineering in the Troposphere: Consequences for Public Health - International Journal of Environmental Research and Public Health 2 september 2015
This article has been retracted.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4555286/
Citera
2016-12-31, 15:51
Medlem
madtops avatar
Citat:
De vetenskapsartiklar som blivit publicerade finns som sagt att läsa på Herndons hemsida. Och nya kommer mest sannolikt.

Herndon har visat att det troligtvis finns flygaska i regnvatten. Han har inte visat varifrån flygaskan kommer och han har definitivt inte visat att det finns något som heter "chemtrails". Så varför du envisas med att hela tiden ta upp hans refuserade artiklar är obegripligt.

För övrigt har du en enastående förmåga att smita undan alla frågor du får:
Hur ser du skillnad på vanliga k-strimmor och chemtrails? Är det här en k-strimma?
http://imgur.com/AfHvkoc
Citera
2016-12-31, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Herndon har visat att det troligtvis finns flygaska i regnvatten. Han har inte visat varifrån flygaskan kommer och han har definitivt inte visat att det finns något som heter "chemtrails". Så varför du envisas med att hela tiden ta upp hans refuserade artiklar är obegripligt.

För övrigt har du en enastående förmåga att smita undan alla frågor du får:
Hur ser du skillnad på vanliga k-strimmor och chemtrails? Är det här en k-strimma?
http://imgur.com/AfHvkoc

Jag redogjorde för Herndons publicerade vetenskapsartiklar, det var allt. Du verkar inte läst en enda av dem för du kommer med samma fråga igen och igen. Därtill ljuger du och/eller försöker vinkla innehållet i dennes artiklar.

Förrsten är det väl inte Herndons uppgift att visa exakt varifrån flygaskan kommer ifrån? Tills vidare räcker det långt att konstatera att flygaska är en restprodukt som det finns otroliga mängder av.
Citera
2016-12-31, 16:24
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag redogjorde för Herndons publicerade vetenskapsartiklar, det var allt. Du verkar inte läst en enda av dem för du kommer med samma fråga igen och igen. Därtill ljuger du och/eller försöker vinkla innehållet i dennes artiklar.

Förrsten är det väl inte Herndons uppgift att visa exakt varifrån flygaskan kommer ifrån? Tills vidare räcker det långt att konstatera att flygaska är en restprodukt som det finns otroliga mängder av.

Jag har läst dem. De är inte ens vetenskapliga utan är ren spekulativ skit. Idioten hävdar t.ex att det inte finns moln i San Diego vilket alla normalbegåvade människor vet är en lögn.

Och sluta att ducka alla frågor som du tycker är jobbiga. Förklara hur man ser skillnad på kondensstrimmor och "chemtrails".
Citera
2017-01-01, 03:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Förrsten är det väl inte Herndons uppgift att visa exakt varifrån flygaskan kommer ifrån?

Det ÄR det, om han påstår att den kommer ifrån en annan källa än kraftverk.
Citera
2017-01-01, 12:01
Medlem
Citat:
Herndon har publicerat flera vetenskapsartiklar. De tillbakadragningar som skett har skett på mer eller mindre politiska grunder. Invändningarna i sak och sättet som tillbakadragningarna skett har varit mycket tveksamma - detta torde vara mycket svårt att invända emot. Vidare har man av någon märklig anledning inte återpublicerat trots att 'felen' rättats till av Herndon.

Nåja, här är två stycken vetenskapsartiklar av Herndon som inte dragits tillbaka av politiska skäl:

Scientific Paper by J. Marvin Herndon: Adverse Agricultural Consequences of Weather Modification. , AGRIVITA Journal of Agricultural Science, 38(3), 2016, 213-221.

Scientific Paper by J. Marvin Herndon: Aluminum Poisoning of Humanity and Earth's Biota by Clandestine Geoengineering: Implications for India. , Current Science, 2015, 108(12), 2173-2177.

Jag har läst genom de artiklarna, och jag instämmer helt med dem som läste snabbare än jag: Det här är rent strunt!

Herndon har analyserat regnvatten och upptäckt att det innehåller sådant som inte är vatten. Sedan drar han slutsatsen att detta "sådant" har spritts avsiktligt från flygplan. Naturligtvis kan man inte dra den slutsatsen från resultaten, helt andra förklaringar är troligare.

Regndroppar bildas i moln på ungefär 2-5 km höjd över marken. Flygplan flyger på 10-12 km höjd. Kan verkligen någon tro att det som regnet tar upp är just det som flyget släpper ut och inget annat?

Åtminstone artikeln i current science har såna brister att det är otroligt att den har publicerats. Under materials and methods ska han berätta hur proven har tagits och hur de har analyserats. Det gör han inte. Först längre fram visar det sig att det är regnvatten som har analyserats, men inget om provtagningen och inget om analysmetoder. Är verkligen artikeln autentisk? Hur kan current science publicera sådant dravel?

Det behövs verkligen inga politiska skäl för att dra tillbaka sådana struntartiklar.
Senast redigerad av pewana 2017-01-01 kl. 12:07.
Citera
2017-01-01, 12:23
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jag har läst genom de artiklarna, och jag instämmer helt med dem som läste snabbare än jag: Det här är rent strunt!

Herndon har analyserat regnvatten och upptäckt att det innehåller sådant som inte är vatten. Sedan drar han slutsatsen att detta "sådant" har spritts avsiktligt från flygplan. Naturligtvis kan man inte dra den slutsatsen från resultaten, helt andra förklaringar är troligare.

Regndroppar bildas i moln på ungefär 2-5 km höjd över marken. Flygplan flyger på 10-12 km höjd. Kan verkligen någon tro att det som regnet tar upp är just det som flyget släpper ut och inget annat?

Åtminstone artikeln i current science har såna brister att det är otroligt att den har publicerats. Under materials and methods ska han berätta hur proven har tagits och hur de har analyserats. Det gör han inte. Först längre fram visar det sig att det är regnvatten som har analyserats, men inget om provtagningen och inget om analysmetoder. Är verkligen artikeln autentisk? Hur kan current science publicera sådant dravel?

Det behövs verkligen inga politiska skäl för att dra tillbaka sådana struntartiklar.

Vad jag framför allt reagerar på att "artikeln" innehåller massor med subjektiva åsikter och rena spekulationer som helt saknar stöd av fakta. Ett exempel är bildtexten till figur 1 där Herndon hävdar att det är "chemtrails" trots att det inte finns något som helst stöd för hans påstående. Rent spekulativt trams som definitivt inte är vetenskapligt.

Citat:
Jag redogjorde för Herndons publicerade vetenskapsartiklar, det var allt.
Hur vet Herndon att det är "chemtrails" vi ser på fotografierna? Hur ser han och du skillnad på vad som är vanliga k-strimmor och vad som är "chemtrails"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in