Citat:
Ursprungligen postat av
Julma-O
Herndon har publicerat flera vetenskapsartiklar. De tillbakadragningar som skett har skett på mer eller mindre politiska grunder. Invändningarna i sak och sättet som tillbakadragningarna skett har varit mycket tveksamma - detta torde vara mycket svårt att invända emot. Vidare har man av någon märklig anledning inte återpublicerat trots att 'felen' rättats till av Herndon.
Nåja, här är två stycken vetenskapsartiklar av Herndon som inte dragits tillbaka av politiska skäl:
Scientific Paper by J. Marvin Herndon: Adverse Agricultural Consequences of Weather Modification. , AGRIVITA Journal of Agricultural Science, 38(3), 2016, 213-221.
Scientific Paper by J. Marvin Herndon: Aluminum Poisoning of Humanity and Earth's Biota by Clandestine Geoengineering: Implications for India. , Current Science, 2015, 108(12), 2173-2177.
Jag har läst genom de artiklarna, och jag instämmer helt med dem som läste snabbare än jag: Det här är rent strunt!
Herndon har analyserat
regnvatten och upptäckt att det innehåller sådant som inte är vatten. Sedan drar han slutsatsen att detta "sådant" har spritts avsiktligt från flygplan. Naturligtvis kan man inte dra den slutsatsen från resultaten, helt andra förklaringar är troligare.
Regndroppar bildas i moln på ungefär 2-5 km höjd över marken. Flygplan flyger på 10-12 km höjd. Kan verkligen någon tro att det som regnet tar upp är just det som flyget släpper ut och inget annat?
Åtminstone artikeln i
current science har såna brister att det är otroligt att den har publicerats. Under
materials and methods ska han berätta hur proven har tagits och hur de har analyserats. Det gör han inte. Först längre fram visar det sig att det är regnvatten som har analyserats, men inget om provtagningen och inget om analysmetoder. Är verkligen artikeln autentisk? Hur kan
current science publicera sådant dravel?
Det behövs verkligen inga politiska skäl för att dra tillbaka sådana struntartiklar.