2017-01-01, 12:00
Medlem
8bitrages avatar
Vad exakt har ni för problem med mitt halebop? Det har alltid fungerat för mig.

Däremot har jag stött på andra problem ibland med Halebop.

Jag har abonnemanget rubbet mellan och säg att jag kör slut på datamängden den 27:e, då dras ju min hastighet ner till ~128kbps. Köper jag då till 1GB så ökar hastigheten som den ska, nu till problemet.

Dessa verkar programmatiskt ligga i 2 olika portar enligt halebop, så när 1:a kommer och jag får 6GB nya och har säg 600MB kvar av min GB jag tankade så har jag 6GB inkluderat och 600MB "extrapott"

Om jag då den 3:e kör slut på dessa 600MB så har jag märkt att Halebop temporärt stryper min lina igen, ibland i 2-3 minuter, ibland ett par timmar, innan systemet verkar haja att "javisstja, du hade ju 6GB inkluderad data också"

Detta har hänt nästan ovillkorligen de senaste gångerna jag behövt fylla på och sedan haft kvar av påfyllningen över månadsskiftet. Har lyckats komma fram till när det händer genom att ha koll på datamängden i appen, och det har alltid överensstämt med när det "lägger ner" för mig igen...
Citera
2017-01-04, 21:15
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Vad exakt har ni för problem med mitt halebop? Det har alltid fungerat för mig.

Däremot har jag stött på andra problem ibland med Halebop.

Jag har abonnemanget rubbet mellan och säg att jag kör slut på datamängden den 27:e, då dras ju min hastighet ner till ~128kbps. Köper jag då till 1GB så ökar hastigheten som den ska, nu till problemet.

Dessa verkar programmatiskt ligga i 2 olika portar enligt halebop, så när 1:a kommer och jag får 6GB nya och har säg 600MB kvar av min GB jag tankade så har jag 6GB inkluderat och 600MB "extrapott"

Om jag då den 3:e kör slut på dessa 600MB så har jag märkt att Halebop temporärt stryper min lina igen, ibland i 2-3 minuter, ibland ett par timmar, innan systemet verkar haja att "javisstja, du hade ju 6GB inkluderad data också"

Detta har hänt nästan ovillkorligen de senaste gångerna jag behövt fylla på och sedan haft kvar av påfyllningen över månadsskiftet. Har lyckats komma fram till när det händer genom att ha koll på datamängden i appen, och det har alltid överensstämt med när det "lägger ner" för mig igen...

Mitt tips är att kontakta säljsupporten så ska du kunna få 15 extra gb surf utan kostnad som är giltiga i 6mån.
Citera
2017-01-04, 22:12
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Mitt tips är att kontakta säljsupporten så ska du kunna få 15 extra gb surf utan kostnad som är giltiga i 6mån.

Nja, i något plötsligt infall så sa jag upp mitt abonnemang i förrgår
Citera
2017-01-10, 13:40
Medlem
borjegs avatar
Halebop har fortfarande inte brytt sig om att lösa sina problem med Mitt Halebop. Det har nu gått 10 månader. De har inte ens nåt besked om det kommer att komma igång igen, än mindre när.

De verkar helt tappat kundfokus.
Citera
2017-01-11, 12:01
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeg
Halebop har fortfarande inte brytt sig om att lösa sina problem med Mitt Halebop. Det har nu gått 10 månader. De har inte ens nåt besked om det kommer att komma igång igen, än mindre när.

De verkar helt tappat kundfokus.

Helt otroligt vilken enorm förändring som skett inom Halebop! Hur har de kunnat tappa så?

När det nu kommit företag och produkter som Fello och Telenors Vimla, där man har som affärsidé att lyssna på kundernas behov och försöka tillfredsställa dem. Halebop har ju verkligen gått åt andra hållet!
Citera
2017-02-17, 12:28
Medlem
vegeges avatar
Hur fan laddar man via internetbanken på deras jävla skitsida? Att det ska vara så jävla svårt att hitta numera???
HITTADE!! via google

https://service.smartrefill.se/webapps/halebop/net-banking/public/#order
Citera
2017-02-23, 08:26
Medlem
TripleXLs avatar
har nån provat beställa aktiveringskod till "mitt halebop"?

fungerar det?

alltså inloggningen utan mobilt bankid
Senast redigerad av TripleXL 2017-02-23 kl. 08:35.
Citera
2017-02-23, 09:43
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
har nån provat beställa aktiveringskod till "mitt halebop"?

fungerar det?

alltså inloggningen utan mobilt bankid
varför skulle inte det fungera menar du?
fast alla har väl mobilt bankid idag då det är så mycket enklare att använda.
Citera
2017-02-23, 09:46
Medlem
TripleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
varför skulle inte det fungera menar du?
fast alla har väl mobilt bankid idag då det är så mycket enklare att använda.

jag har fått info att det inte fungerar
Citera
2017-02-23, 09:47
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
använd bankid då = problemet löst
Citera
2017-03-06, 10:09
Medlem
bog11s avatar
Citat:

Nej det har inte fungerat hittills. Vi beställde och fick lösenord, men det funkar inte.

Vi har varit i kontakt med chatten några gånger och fått fullständiga idiotsvar.

Det är helt uppenbart att Telia inte vill att Mitt Halebop ska fungera för alla kunder.
Citera
2017-03-06, 10:11
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
använd bankid då = problemet löst

Nej problemet är absolut inte löst för alla dem som inte kan, får eller vill ha BankID!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in