2017-03-06, 17:42
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Nej problemet är absolut inte löst för alla dem som inte kan, får eller vill ha BankID!
Det är väl deras problem inte Halebops. Vill man inte ha bank-id så är det bara att välja någon annan operatör som inte kräver det, hur svårt kan det vara ?
Citera
2017-03-07, 01:22
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det är väl deras problem inte Halebops. Vill man inte ha bank-id så är det bara att välja någon annan operatör som inte kräver det, hur svårt kan det vara ?

Det låter som du missuppfattat Telias problem med Mitt Halebop. Det slutade fungera i mars 2016, alltså för ett år sedan. I augusti 2016 kastade de ut och blockerade de alla kunder som inte hade BankID.

Naturligtvis är det Telias problem. Jag har mycket svårt att tro att ett antal kunder velat bli utkastade och blockerad från Mitt Halebop. Du får nog utveckla din tanke lite mer.

Där har du problemet, inte att man kan byta operatör. Det vet väl alla att man kan göra. Dessutom kan jag tänka mig att många f.d. kunder har just gjort så, efter det blivit så arrogant behandlade av Telia.

Frågan kvarstår dock, varför Telia kastar ut kunder inom en viss grupp. Vilka kommer de kasta ut härnäst?
Citera
2017-03-07, 08:23
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Det låter som du missuppfattat Telias problem med Mitt Halebop. Det slutade fungera i mars 2016, alltså för ett år sedan. I augusti 2016 kastade de ut och blockerade de alla kunder som inte hade BankID.

Naturligtvis är det Telias problem. Jag har mycket svårt att tro att ett antal kunder velat bli utkastade och blockerad från Mitt Halebop. Du får nog utveckla din tanke lite mer.

Där har du problemet, inte att man kan byta operatör. Det vet väl alla att man kan göra. Dessutom kan jag tänka mig att många f.d. kunder har just gjort så, efter det blivit så arrogant behandlade av Telia.

Frågan kvarstår dock, varför Telia kastar ut kunder inom en viss grupp. Vilka kommer de kasta ut härnäst?
Men hur svårt kan det vara ALLA använder ju bankid till ALLT idag så hur jobbigt är det att ta upp telefonen och knappa in lösenordet där istället för på hemsidan? Nästan alla har ju gått över till att använda bankid som inloggning så det är ju naturligt att även halebop gör det...
Citera
2017-03-07, 08:26
Medlem
whaks avatar
Citat:
Nej problemet är absolut inte löst för alla dem som inte kan, får eller vill ha BankID!

Har du/din bekant gjort följande?

1. Kunden väljer skapa konto:
2. Fyll i personnummer och välj/fyll i ett personligt lösenord. Tryck på beställ kod och en kod skickas hem
3. När koden kommit hem i brevlåda så fyller kunden i personnummer och det lösenord (inte aktivieringskoden) som kunden valt tidigare. Tryck på logga in.
4. Nu kommer steget då kunden ska fylla I aktiveringskoden för att komma för att identifiera sig.
Citera
2017-03-07, 11:12
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Men hur svårt kan det vara ALLA använder ju bankid till ALLT idag så hur jobbigt är det att ta upp telefonen och knappa in lösenordet där istället för på hemsidan? Nästan alla har ju gått över till att använda bankid som inloggning så det är ju naturligt att även halebop gör det...

Total missuppfattning!!! Det finns MASSOR med människor i Sverige idag som inte kan/får/vill ha BankID. Varför ska det vara så svårt att förstå att alla inte är som du?
Citera
2017-03-07, 11:30
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak

2. Fyll i personnummer och välj/fyll i ett personligt lösenord. Tryck på beställ kod och en kod skickas hem
3. När koden kommit hem i brevlåda så fyller kunden i personnummer och det lösenord (inte aktivieringskoden) som kunden valt tidigare. Tryck på logga in.
4. Nu kommer steget då kunden ska fylla I aktiveringskoden för att komma för att identifiera sig.

Har redan ett gammalt konto som fungerar med BankID men min dotter som bor 50 mil iväg behöver logga in också, och då fungerar ju inte BankID.

Har fått ett mail med lösenord från Halebop. Det kom cirka en vecka efter att Mitt Halebop påstods ha öppnat för alla kunder igen. Det har gått över ett år nu sen det slutade fungera korrekt!!!!!!

Mailet i sin helthet:

Ditt lösenord till Mitt Halebop

Nu kan du logga in på Mitt Halebop igen. Du loggar in på www.halebop.se/mitt-halebop.

Använd ditt personnummer tillsammans med lösenordet nedan så får du tillgång till din översikt, suppoertärenden, fakturor och annat bra!

Ditt lösenord: XXXXXXXX

PS Släng det här brevet när du memorerat ditt lösenord!

Stay on top!
/halebop

Mycket klart och enkelt. Det finns absolut inget att missförstå, men med det lilla problemet att det inte fungerar, och ingen på kundtjänst har lyckats ens att förstå brevets innehåll.
Senast redigerad av bog11 2017-03-07 kl. 11:36.
Citera
2017-03-07, 12:14
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak

Har nyss varit i kontakt med "supporten" igen:

Det går tyvärr inte att logga in, våra tekniker arbetar med att lösa det. Men även fast du fått hem ett lösenord går det tyvärr inte att logga in i dagsläget.

I dagsläget har vi ingen lösning på detta utan vår tekniker arbetar med det, men just nu kan du inte logga in med lösenord.

"just nu kan du inte logga in" HA HA HA HA Det har ju inte funkat korrekt på ETT ÅR nu!!!!

FIASKO!!! minst sagt
Citera
2017-03-07, 13:44
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Har redan ett gammalt konto som fungerar med BankID men min dotter som bor 50 mil iväg behöver logga in också, och då fungerar ju inte BankID.
Visst gör det det... Är hon över 16 kan hon skaffa ett eget bank-id är hon under kan du skaffa ett bank-id åt henne som förälder på ditt bank-id.
Citera
2017-03-07, 13:53
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Total missuppfattning!!! Det finns MASSOR med människor i Sverige idag som inte kan/får/vill ha BankID. Varför ska det vara så svårt att förstå att alla inte är som du?
Du behöver bank-id idag för en massa samhällsfunktioner som är betdligt viktigare än att logga in hos en mobiloperatör. Skattemyndigheten, försäkringskassan, arbetsförmedlingen m.m. kräver bank-id.

Visst det finns kanske anledningar att man inte kan ha bank-id, man är fysiskt eller mentalt handikappad så man klarar inte av det men då har man oftast en god man som sköter det.
Alla i Sverige som har ett svenskt personnummer och id-handling kan/får skaffa bank-id.

Telia/Halebop är ju ett affärsdrivande företag och kan sätta upp vilka regler dom vill för sin vara/produkt om du inte kan/får/vill uppfylla dom så får du välja någon annan som levererar det du vill ha.

Hur svårt kan det vara ?
Citera
2017-03-07, 13:56
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
"just nu kan du inte logga in" HA HA HA HA Det har ju inte funkat korrekt på ETT ÅR nu!!!! FIASKO!!! minst sagt

Varför är det så viktigt att kunna logga in? Tror att 99% av Halebops kunder aldrig gör det...
Citera
2017-03-07, 22:49
Medlem
borguss avatar
Citat:
Varför är det så viktigt att kunna logga in? Tror att 99% av Halebops kunder aldrig gör det...

Det kanske inte är så viktigt för dig. Jag kan ju inte uttala mig för andra, men för mig handlar det om Telias arroganta kundhantering.

Jag håller helt med Bog11 om att det är det stort fiasko för Telia att inte på ETT ÅR kunna införa fungerande hemsida med login/lösenord på en fungerande hemsida.

Jag har nog aldrig hört talas om en liknande inkompetens, nånsin, oavsett bransch.

Att kundtjänsten på Halebop är totalt värdelöst är nog vida känt, så där kan man ju inte vänta sig nån hjälp.

Vi har övergett Telia/Halebop för Fello.
Citera
2017-03-08, 10:46
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Det kanske inte är så viktigt för dig. Jag kan ju inte uttala mig för andra, men för mig handlar det om Telias arroganta kundhantering.

Jag håller helt med Bog11 om att det är det stort fiasko för Telia att inte på ETT ÅR kunna införa fungerande hemsida med login/lösenord på en fungerande hemsida.

Jag har nog aldrig hört talas om en liknande inkompetens, nånsin, oavsett bransch.

Att kundtjänsten på Halebop är totalt värdelöst är nog vida känt, så där kan man ju inte vänta sig nån hjälp.

Vi har övergett Telia/Halebop för Fello.
Jag kan hålla med om att Halebop inte skött det på rätt sätt utan man borde gjort som t.ex. arbetsförmedlingen och försäkringskassan, meddelat på sin hemsida att fr.o.m ett visst datum så går det inte att logga in på mina sidor med lösenord längre utan man skall använda sitt bank-id istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in