2017-01-01, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cancancan
Hmm i samma artikel så skriver dom även-

" Polisen upptäckte inte något inbrott under mordnatten."

Då låter det ju som att dom varit vid huset och sökt ändå?

Jaja, kanske är helt oviktigt detta.. or ?

Han kan ha utfört morden först sedan skadade han sig när
han bröt stugan, tryckte där fram till morgonen då han gick
ut på vägen, fick hjälp av kvinnan som körde honom till sjukan.
Då stämmer det lite bättre att hund missade honom.

Polisen behöver inte varit vid stugan, dom säger bara att
dom inte upptäckte något inbrott under natten.

Men vist, det låter som dom slarvade om området skulle utrymmas.
Citera
2017-01-01, 04:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Han kan ha utfört morden först sedan skadade han sig när
han bröt stugan, tryckte där fram till morgonen då han gick
ut på vägen, fick hjälp av kvinnan som körde honom till sjukan.
Då stämmer det lite bättre att hund missade honom.

Polisen behöver inte varit vid stugan, dom säger bara att
dom inte upptäckte något inbrott under natten.

Men vist, det låter som dom slarvade om området skulle utrymmas.

Fast vad jag förstod hur de beskrev det var att hund verkade tappa spår och följde väldigt oregelbundet. Vilket väl kan stämma om han cirklat omkring ett tag och således korsar sina egna spår ett par gånger?
Citera
2017-01-01, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast vad jag förstod hur de beskrev det var att hund verkade tappa spår och följde väldigt oregelbundet. Vilket väl kan stämma om han cirklat omkring ett tag och således korsar sina egna spår ett par gånger?

Jag tror att poliserna som väntade på hundpattrullen rände
omkring ganska frisk där, åtminstone i närområdet av BP.

Det ställde till det för hunden, vi vet inte vilka kvaliteter hunden
har heller.
Men jag tycker att om det hade funnits blodslag i området så borde
hunden tagit upp det.
Citera
2017-01-01, 04:47
Medlem
Hundarna behöver ju eg inte blodet för att kunna spåra gm. Det får man väl se som en bonus, men ändå verkar spåret ha gått helt fel. Dom säger att dom fick backspåra Tillslut och då borde dom kommit fram till stugan på nått vis men hundar (hunden?) verkar ändå inte ha hittat till stugan där inbrottet var.
Hade dom hittat dit så skulle dom ju upptäckt att rutan va trasig, men framförallt så hade dom väl inte låtit så förvånade över inbrottet när det uppdagades på juldagen?

Spännande är det iaf. Vi blir väl varse om hur det ligger till framöver.

Undra varför dom trodde SP var beväpnad ?
Citera
2017-01-01, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cancancan
Hundarna behöver ju eg inte blodet för att kunna spåra gm. Det får man väl se som en bonus, men ändå verkar spåret ha gått helt fel. Dom säger att dom fick backspåra Tillslut och då borde dom kommit fram till stugan på nått vis men hundar (hunden?) verkar ändå inte ha hittat till stugan där inbrottet var.
Hade dom hittat dit så skulle dom ju upptäckt att rutan va trasig, men framförallt så hade dom väl inte låtit så förvånade över inbrottet när det uppdagades på juldagen?

Spännande är det iaf. Vi blir väl varse om hur det ligger till framöver.

Undra varför dom trodde SP var beväpnad ?

Kanske det är så att han var dit först av allt, om det nu är han som gjort inbrottet där? Men jag tänker mig att stugan inte kan ligga så värst långt bort i alla fall, så även om inte hund(arna?) spårar dit borde de väl rimligtvis gått dit om för att förvissa sig att ingen var där ifall de evakuerar? (eller har de vatit där och ingen ruta var slagen sönder då?)
Citera
2017-01-01, 06:21
Medlem
Citat:
Fast de brukar vara rätt snål med att skriva ut dem. Det är ganska hög tillvänjning på dem, att de tappar effekt som just insomningstablett. Fast den är bra så att effekten sitter i ganska kort tid, ca 6 timmar och man är inte groggy dagen efter som många andra sömntabletter. Fast som sagt, det är inget som de brukar förskriva för regelbunden användning, eller stadigvarande användning. Regelbundet kan man få förskrivet om man har återkommande sömnproblem men det förutsätts att man gör markanta uppehåll.

Uppehåll är inte nödvändigt om man visar att man kan hålla dosen låg under lång tid, vilket är fullt möjligt.
Citera
2017-01-01, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgeslammer
Uppehåll är inte nödvändigt om man visar att man kan hålla dosen låg under lång tid, vilket är fullt möjligt.

Fast det handlar om att den tappar effekt, man somnar inte på den, ven om man ökar dosen något. Det är det som menas med att det är hög tillvänjning på den (för de absolut flesta).
Citera
2017-01-01, 07:36
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Fast det är ju insomningstabletter som verkar ganska snabbt, mellan 30minuter till en timme (om de verkar). Amnesin inträffar, om den gör det, inom ca två tre timmar, alltså när man sover då.

Fluddrade killen? D. v. s. att han inte använder förskriven medicin på sätt som avses? Imovane ska man ju ta precis innan man ska gå och lägga sig.
Du har helt rätt men många tar dom just för att slappna av och lider man av ångest så är dom relativt bra men just minnesförlust är biverkningarna.
Citera
2017-01-01, 09:31
Medlem
-0L0-s avatar
Citat:
Kanske det är så att han var dit först av allt, om det nu är han som gjort inbrottet där? Men jag tänker mig att stugan inte kan ligga så värst långt bort i alla fall, så även om inte hund(arna?) spårar dit borde de väl rimligtvis gått dit om för att förvissa sig att ingen var där ifall de evakuerar? (eller har de vatit där och ingen ruta var slagen sönder då?)

Hunden har svårt att veta vad den ska söka efter om inte den får veta av sin förare. Jag menar, föraren måste visa först typ 'sök det här' Om föraren inte vet till ex vilket blodspår som gäller, då går det ju inte att hitta nåt specifikt. Förare: 'hitta MGM' = hunden vifta på svans.
Citera
2017-01-01, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -0L0-
Hunden har svårt att veta vad den ska söka efter om inte den får veta av sin förare. Jag menar, föraren måste visa först typ 'sök det här' Om föraren inte vet till ex vilket blodspår som gäller, då går det ju inte att hitta nåt specifikt. Förare: 'hitta MGM' = hunden vifta på svans.

Men det fick jag uppfattningen att de gjorde för de uttryckte det som att hunden får spår som tappas.
Citera
2017-01-01, 10:24
Medlem
-0L0-s avatar
Citat:
Men det fick jag uppfattningen att de gjorde för de uttryckte det som att hunden får spår som tappas.

Sen undras på om MGM ens visste att han hade dödat BO1+2. De levde när han lämnade de.
Hans advokat sa att han var rätt omtumlad då han blev häktad?
Citera
2017-01-01, 10:41
Medlem
-0L0-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tusset
SP gick på bup och sedan vuxenpsyk i hudik, inte hälsocentralen. Dessutom tror jag inte BO jobbade under dessa år då SP sökte vård då hon måste gått i pension för länge sen.

Lite brainstorming om BO1

VN var distrikssjuksköterska iaf står det så på hennes facebook. Vad gör en sån?
Såna jobbar väldigt ofta som skolsköterskor med rätt så djuptgående befogenheter

Tusset ovan i citat berätta om BUP, elevhälsan på MGM's skola kan ha skickat han dit.

Tant BO1 var pensionerad, men sen hur länga? 71 år minus 4 år bakåt ger 67. Mao inte alls så värst länge sen hun evt pensionerade sig. Då var MGM 16 år. Finns det ändå en chans att de skulle kunna ha känt till varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in