2017-01-01, 01:36
Medlem
Vet vi säkert att han sitter i vanligt häkte, eller kan han vara i
så dåligt skick att han får psykvård istället.

Tänker bl.a. på att han slapp restriktioner.

Gott nytt år.
Citera
2017-01-01, 01:44
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Gott nytt år.

Lite udda dock att någon som inte är känd av polis börjar med bostadsinbrott. Och att det skulle vara "första tanken" när det är någon som hör vem det är. Som menar att denne påstått kaosiga medicinerade MGM varit där och rekat innan...
Är nog benägen att hålla med dig.
Om vi nu leker med tanken att han verkligen klev av bussen, efter att ha åkt för långt... vad är det som får honom att bege sig ut på denna promenad? Vad är det i Råbo som han så hett eftertraktar?
Jag förutsätter så klart att han inte är klärvoajant och därför inte kan förutsätta att han kommer att få skjuts.
Vill man göra inbrott, mitt i natten, mitt i vintern så finns det närmare objekt. Likaså om man är ute efter att slå ihjäl någon, random, hälsingebo.
VAD är det som får honom att bege sig mot Råbo??
Senast redigerad av Klaedvikaren 2017-01-01 kl. 01:49.
Citera
2017-01-01, 01:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Är nog benägen att hålla med dig.
Om vi nu leker med tanken att han verkligen klev av bussen, efter att ha åkt för långt... vad är det som får honom att bege sig ut på denna promenad? Vad är det i Råbo som han så hett eftertraktar?
Jag förutsätter så klart att han inte är klärvoajant och därför inte kan förutsätta att han kommer att få skjuts.
Vill man göra inbrott, mitt i natten, mitt i vintern så finns det närmare objekt. Likaså om man är ute efter att slå ihjäl någon, random, hälsingebo.
VAD är det som får honom att bege sig mot Råbo??

Och man åker knappast buss heller och kliver av på ett ställe där folk lätt kan komma ihåg det. Särskilt inte i glesbygd där folk på bussen känner igen en.
Citera
2017-01-01, 02:04
Medlem
Klaedvikarens avatar
Det vore intressant att få bekräftad, den uppgift som säger att han steg av i Ingesarven. Promenaden tillbaka, skulle ha inneburit att han kom fram till Råbo, långt efter midnatt. Endast en lycklig slump skickar en taxi hans väg...
Ärligt talat tror jag inte på detta, att han for nästan 1,5 mil för långt.
Det känns som att det är dags för Sammens att komma med en uppdatering.
Citera
2017-01-01, 02:07
Medlem
Crustaceas avatar
Kan det vara så att kvinnan som mördades blivit änka nyligen och snacket gick om att hon var rik.
Då mgm ansåg henne var ett " lätt byte" att råna?
Citera
2017-01-01, 02:12
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Kan det vara så att kvinnan som mördades blivit änka nyligen och snacket gick om att hon var rik.
Då mgm ansåg henne var ett " lätt byte" att råna?
Nope!!
Separerad och exet lever i högönsklig välmåga.
Citera
2017-01-01, 02:16
Medlem
Besvikelsen när man kollar fb typ ett dygn senare och ingen har kommenterat min input 😂😒
Förstår ni vad jag menar här? Polisen sökte i skogen hela natten och evakuerade alla stugor i närheten. Jag tror med andra ord inte att han besökt den stugan som det varit inbrott i. För då borde polisen upptäckt det. Eller?

Citat:
Ursprungligen postat av cancancan
Är de inte lite märkligt att polisen inte upptäckte huset som det var inbrott i då på natten ? Med tanke på att dom evakuerade alla boende i närheten ?
Hade det varit ett krossat fönster där då så borde ju polisen upptäckt det då?
Citera
2017-01-01, 02:31
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Besvikelsen när man kollar fb typ ett dygn senare och ingen har kommenterat min input 😂😒
Förstår ni vad jag menar här? Polisen sökte i skogen hela natten och evakuerade alla stugor i närheten. Jag tror med andra ord inte att han besökt den stugan som det varit inbrott i. För då borde polisen upptäckt det. Eller?

Jag tror snarare att Polisen inte besökt den stugan som det varit inbrott i. Förstår i så fall inte hur dom kunde undvika att se att i stort sett hela fönsterrutan bredvid ingången var sönderslagen / utslagen.

Hur evakueringen av stugan gick till kan man också fundera lite över ..
Senast redigerad av LeeVan 2017-01-01 kl. 02:48.
Citera
2017-01-01, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag tror snarare att Polisen inte besökt den stugan som det varit inbrott i. Förstår i så fall inte hur dom kunde undvika att se att i stort sett hela fönsterrutan bredvid ingången var sönderslagen / utslagen.

Hur evakueringen av stugan gick till kan man också fundera lite över ..

Hade S.P. varit i stugan före eller efter morden så "borde" hundarna uppfattat det med tanke på att dom va ute verkligen hela natten och lite till .

Jag har ingen koll på hur nära den stugan låg i anslutning till mordplatsen? Men har för mig att det stått i media (får väl kolla upp det om ingen annan hinner före)

Jag vet heller inte hur stort område som evakuerades, men pressen fick ju inte vistas ens 5 km i närheten av platsen (då de snackades om "skottlinje" hade dom tänkt skjuta SP eller trodde dom att SP va beväpnad så pass? bara lite tankar som poppar upp nu o ter sig lite märkliga..)

Någon som Vet hur stort område som evakuerades- Samt, om stugan med inbrottet ingick i det området?
Citera
2017-01-01, 03:27
Medlem
Citat:
Hade S.P. varit i stugan före eller efter morden så "borde" hundarna uppfattat det med tanke på att dom va ute verkligen hela natten och lite till .

Jag har ingen koll på hur nära den stugan låg i anslutning till mordplatsen? Men har för mig att det stått i media (får väl kolla upp det om ingen annan hinner före)

Jag vet heller inte hur stort område som evakuerades, men pressen fick ju inte vistas ens 5 km i närheten av platsen (då de snackades om "skottlinje" hade dom tänkt skjuta SP eller trodde dom att SP va beväpnad så pass? bara lite tankar som poppar upp nu o ter sig lite märkliga..)

Någon som Vet hur stort område som evakuerades- Samt, om stugan med inbrottet ingick i det området?

Tycker att hund borde ha hittat blodspåren om dom nu sökte där, det
är det lättaste för en hund att hitta.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/vi-hittade-blodsparen
Citera
2017-01-01, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tycker att hund borde ha hittat blodspåren om dom nu sökte där, det
är det lättaste för en hund att hitta.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/vi-hittade-blodsparen

Ja men precis, det är ju det jag säger, det är ju väldigt väldigt lustigt.
Enligt denna artikel i helahälsingland så ligger stugan bara "några hundra meter ifrån brottsplatsen"

http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/inbrott-i-narheten-av-mordplatsen-blodspar-i-stuga
Citera
2017-01-01, 03:41
Medlem
Hmm i samma artikel så skriver dom även-

" Polisen upptäckte inte något inbrott under mordnatten."

Då låter det ju som att dom varit vid huset och sökt ändå?

Jaja, kanske är helt oviktigt detta.. or ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in