Fortfarande fascineras människor av vad det var som utspelades
1965-07-29 och tiden därefter. Denna nedanstående blogg tar upp detta så sent som i november i år:
Försvinnande som intresserar mest.
Citat: "Men - mitt favoritmysterium är ett som jag hörde talas om för bara några år sedan men som sedan uppmärksammats lite mer, antagligen för att det tagit sådan fart på Flashback. P4 Dokumentär gjorde ett program och det har omnämnts i diverse tidningar på sista tiden, antagligen för att det var femtio år sedan det inträffade förra sommaren. Det är det som kallas Dahlsjöfallet i media - googla på det så får du veta mycket mer."
I ett av de sista programmen av Veckans brott för den här säsongen tog GW upp vad som är ett massmord. Han definierade ett sådant då minst tre personer mördas vid ett och samma tillfälle.
Detta med om Dahlsjö-fallet var ett massförsvinnande eller inte har förut diskuterats något i tråden. Eftersom minst tre personer (som kände varandra) försvann från sina familjer samtidigt så är detta fall att anse som just ett sådant.
Sedan vill jag önska ett riktigt Gott Nytt År 2017 till er alla som har hjälpt till och bidragit i tråden.